Skip to main content

Ondertiteling doven en slechthorenden

• 20 februari 2025
  • 6 reacties
  • 246 Bekeken

Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn Odido TV mediabox.

In de Odidio TV app krijg ik de doven en slechthorenden ondertiteling niet uit.

Wat ik geprobeerd heb:

1)In de app tijdens het kijken ben ik naar ondertiteling rechtsonder gegaan en “doven en slechthorenden ondertiteling” naar “geen” geweizigd, na het opslaan van de instellingen blijft de ondertiteling nog steeds aan. Als je dan naar een andere zender gaat staat de “doven en slechthorenden ondertiteling” gewoon weer aan.

2)menu → account → ondertiteling en audio → ondertiteling → geen

3)Mediabox meerdere minuten uit het stroom gehad en opnieuw opgestart.

4)Cache en gebruikersgegevens verwijderd van de Odido TV app.

5)Talen geweizigd

6)​​​​​​​Updates geinstalleerd en heb de nieuwste versie.

Dit heeft allemaal niet gewerkt, hebben jullie de oplossing? Via de Odido TV app op de telefoon en tablet heb ik hier geen last van.

Rowan

Uitgelichte reactie

23 februari 2025

Hi ​@robinios, ik help je graag verder om het uit te schakelen! Ik vermoed dat je het per programma goed hebt staan op geen, maar dat het in de Odido app instellingen nog niet helemaal goed staat. 

Wil je linksboven in het Thuismenu naar de instellingen gaan? Dit is het poppetje naast de profielavatar. Ga dan naar ‘Ondertiteling en audio’. Kies bij ‘Ondertiteling’ voor ‘Nederlands’ ipv ‘Doven en slechthorenden’. 

Werkt dit? Ik ben benieuwd!

6 reacties

• 2 reacties
  • 20 februari 2025

Hier exact hetzelfde probleem sinds gisteren. Ondertiteling is op geen enkele manier uit te schakelen. Het werkt niet via het menu op de zender. Niet via het profielmenu en ook niet via het algemene instellingen menu (toegankelijkheid>>ondertiteling).

Zelfs als hij zegt dat het uit staat blijft hij ondertiteling voor doven en slechthorende in het beeldscherm weergeven…

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14976 reacties
  • 21 februari 2025

Hey ​@Rowan073 & ​@robinios, ik wil natuurlijk dat dit gemakkelijk in/uit te schakelen is.

Gaat het nu bij jullie om de Smart Tv App of de Mediabox? Ik kon me heugen dat je dit bij een zender zelf moet aan/uit zetten en niet in de algemene instellingen. Je kunt per zender ook nog instellingen aanpassen als je op “Ok” klikt. Daar zou een optie moeten staan voor de ondertiteling. 

• 2 reacties
  • 22 februari 2025

Ik heb ook een nieuw Topic gestart met extra infromatie. Gisteren was dit topic onbereikbaar door een foutmelding.

Maar het gaat om de TV Box van Odido (het android kastje) in alle andere geïnstalleerde apps op het kastje (netflix disney e.d) is niets mis metvde ondertiteling. Het is alleen bij het TV kijken van Odido (zowel live als terugkijken).

alle optie menus heb ik gevonden en meermaals op OK gedrukt. Ook 5 seconde OK ingedrukt houden heeft geen nut. Opvallend is ook dat in de menu’s op de zender naast de optie “geen”, de optie “doven en slechthorenden” 2x getoond wordt. Een van deze opties kiezen heeft overigens ook geen enkel effect. Dat heb ik ook geprobeerd.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 23 februari 2025

Hi ​@robinios, ik help je graag verder om het uit te schakelen! Ik vermoed dat je het per programma goed hebt staan op geen, maar dat het in de Odido app instellingen nog niet helemaal goed staat. 

Wil je linksboven in het Thuismenu naar de instellingen gaan? Dit is het poppetje naast de profielavatar. Ga dan naar ‘Ondertiteling en audio’. Kies bij ‘Ondertiteling’ voor ‘Nederlands’ ipv ‘Doven en slechthorenden’. 

Werkt dit? Ik ben benieuwd!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 februari 2025

@Tommie van Odido Dit betreft de Odido app op de android media box (TV box van Odido).

@Demi van Odido zoals al aangegeven in de hoofd post werkt dit niet.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14976 reacties
  • 24 februari 2025

Hey ​@Rowan073, bedankt voor de verduidelijking. Zou je de Mediabox eens willen voorzien van een factory reset? Dit doe je door het knopje achterop 30 seconden in te drukken. Is het hiermee opgelost?  

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen