Skip to main content

Samsung TV Odido app zwart beeld na kiezen kanaal of zappen

• 20 december 2024
  • 12 reacties
  • 255 Bekeken

Dit probleem is ruim 11 maanden geleden al aangekaart door ​@Peetvader maar blijkbaar een stille dood gestorven. Ik hoop dat hier eindelijk wat mee gedaan wordt: Ik kijk ODIDO TV met de ODIDO App in de Samsung TV (The frame 2024). Ik heb geen klachten over het beeld zelf en alle kanalen werken  op zich goed. Toch is TV kijken sinds de overgang naar ODIDO een grote ergernis.

Vaak, maar niet altijd, blijft het scherm na kanaalwissel zwart. Wachten heeft geen zin, het blijf zwart. Ik moet dan een of meer tussen de naastliggende kanalen heen en weer zappen en dan kan ik pas kijken. Dit probleem doet zich willekeurig voor, de ene avond meer dan de andere. Maar ik kan mij geen avond herinneren dat het niet optreedt.

Note:

Er is geen enkel probleem (NOOIT!) met het schakelen tussen kanaal 1,2 en 3.

De ellende begint pas als ik naar kanaal 4 en verder zap, of met selectie knoppen een ander kanaal kies. Heen en weer zappen tussen omliggende kanalen (soms meerder keren) lost het wel op, maar is heel irritant.

De programma informatie (onder in beeld) komt wel. De informatie blijft enkele seconden staan en daarna blijft het beeld zwart.

Het probleem doet zich alleen voor bij de kanalen die ‘abonnee only’ zijn. Het lijkt erop dat de software telkens als ik zo’n kanaal kies dit via het netwerk gaar verifiëren en dit verifiëren om een of andere reden (timing?) mislukt.  

Het maakt geen verschil hoe ik naar een bepaald kanaal schakel: Zappen, direct nummer ingeven of via kanaallijst. Het juiste kanaal wordt wel gekozen (programma informatie verschijnt wel).

Uitgelichte reactie

22 december 2024

Hoi ​@Corizoky, ik wil dit super graag voor je doorzetten! Zo wordt het zo snel mogelijk opgelost en weet de technische dienst dat meerdere klanten dit ervaren. Wil je het volgende voor mij beantwoorden: 

-Welke afstandsbediening gebruik je?

-Wat is het merk van de tv?

-Welk type tv heb je? (bijv UHD50WLK, dit kun je achterop de TV vinden)

-Wat is het besturingssysteem (OS) van de tv? Dit is te vinden bij de instellingen van de tv (Let op: dus niet de app)

-Wat is de software versie?

-Welke versie van de Odido TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)

-Bij welke zenders doet het probleem zich voor?

-Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?

-Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV Box)

-In het geval van een foutmelding, noteer de (volledige) foutmelding:

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

12 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2395 reacties
  • 22 december 2024

Hoi ​@Corizoky, ik wil dit super graag voor je doorzetten! Zo wordt het zo snel mogelijk opgelost en weet de technische dienst dat meerdere klanten dit ervaren. Wil je het volgende voor mij beantwoorden: 

-Welke afstandsbediening gebruik je?

-Wat is het merk van de tv?

-Welk type tv heb je? (bijv UHD50WLK, dit kun je achterop de TV vinden)

-Wat is het besturingssysteem (OS) van de tv? Dit is te vinden bij de instellingen van de tv (Let op: dus niet de app)

-Wat is de software versie?

-Welke versie van de Odido TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)

-Bij welke zenders doet het probleem zich voor?

-Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?

-Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV Box)

-In het geval van een foutmelding, noteer de (volledige) foutmelding:

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 23 december 2024

Beste Ishana,

zie onder mijn antwoorden:
Welke afstandsbediening gebruik je? De afstandsbediening van de Samsung tv 

-Wat is het merk van de tv? Samsung

-Welk type tv heb je? (bijv UHD50WLK, dit kun je achterop de TV vinden) The frame 55LS03D(2024)

-Wat is het besturingssysteem (OS) van de tv? Dit is te vinden bij de instellingen van de tv (Let op: dus niet de app)  Samsung Tizen OS

-Wat is de software versie? T-PTMDDEUC-1201.8 F93C1910, BT-S

-Welke versie van de Odido TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over) Video MSA V600RO19C10LNLD08-Samsung-20240116-0656

-Bij welke zenders doet het probleem zich voor? Vanaf zender 4 (commerciële zenders) bij NPO1 t/m 3 geen probleem

-Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor? Dagelijks

-Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV Box) ik gebruik geen TV Box

-In het geval van een foutmelding, noteer de (volledige) foutmelding: geen foutmelding

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1684 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@Corizoky, ontzettend bedankt voor alle informatie! Is het voor jou mogelijk om een filmpje te maken van dit probleem? Dan kunnen mijn collega's van de technische dienst precies zien wat er aan de hand is. Het filmpje kan je delen door middel van een WeTransfer link. Wil je me dan ook de precieze datum en tijdstip doorgeven waarop dit heeft plaatsgevonden? Dan nemen we dit gelijk mee in het onderzoek! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 24 december 2024

Beste Nora,

Zie bijgesloten wetransfer link.

https://we.tl/t-UFnFJ5gsw5

Dit filmpje is opgenomen 24 december rond 13.43u. 

Zoals je kunt zien werkt NPO1 t/m 3 prima, RTL4 ook in dit filmpje maar vaak gaat het mis vanaf zender 4 (RTL4). In het filmpje krijg ik zwart beeld bij zender 5(RTL5) maar hoor wel geluid, als ik dan door zap naar zender 6 (SBS6) dan gebeurt hetzelfde. Door naar zender 7 en 8 gaat het weer goed, maar bij zender 9 krijg ik weer zwart beeld en hoor ik ook geen geluid en hetzelfde geldt als ik doorzap naar zender 10. Als ik terug zap naar zender 9 werkt ie wel weer en doorzappen naar 10 ook.

Ik hoop dat jullie hiermee voldoende informatie hebben.

Groet,

Rico

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2982 reacties
  • 25 december 2024

Hi ​@Corizoky, mega bedankt voor alle informatie en het filmpje. Ik ben het nodige onderzoek gestart binnen onze technische dienst. Hou er, vooral gezien de komende feestdagen rekening mee dat dit zeker 10 werkdagen kan duren. Als er ontwikkelingen zijn, laten we je deze meteen weten. Ik dank je daarom nogmaals voor de moeite en je geduld. Wij gaan ermee aan de slag. Voor nu wens ik je mooie dagen toe!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 december 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Corizoky, mega bedankt voor alle informatie en het filmpje. Ik ben het nodige onderzoek gestart binnen onze technische dienst. Hou er, vooral gezien de komende feestdagen rekening mee dat dit zeker 10 werkdagen kan duren. Als er ontwikkelingen zijn, laten we je deze meteen weten. Ik dank je daarom nogmaals voor de moeite en je geduld. Wij gaan ermee aan de slag. Voor nu wens ik je mooie dagen toe!

ok prima, ik hoor graag over de voortgang.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 januari 2025

Ik heb hetzelfde probleem op een ander model Samsung, de S95BA 55 met zo'n kleine afstandsbediening. Zappen gaat steeds slechter, als ik op of neer naar een ander kanaal zap, blijft het zwart. Dan nog eens heen en terug lost het vaak op, maar niet altijd. 

Het lijkt steeds erger te worden. 

Ik zie overigens exact hetzelfde probleem hier gemeld worden: https://community.odido.nl/tv-493/samsung-tv-app-zwart-beeld-na-kiezen-kanaal-of-zappen-361230?tid=361230&fid=493

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 8 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Beste Cheyenne, dit was al een langer lopend probleem eerder gemeld via onderstaande topic (zie link) Nu blijkt dat er een betaversie van de app is ontwikkeld die dit probleem zou verhelpen (zie berichten in topic). Is het mogelijk deze betaversie vd app ook te krijgen? 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 22 januari 2025

Beste ​@Cheyenne van Odido, ​@Nora van Odido, ​@Ishana van Odido,

Helaas hoor ik niks meer van jullie. Zoals ik eerder heb bericht blijkt er een beta versie vd Odido-app in omloop te zijn en heb via ​@Tommie van Odido gevraagd of ik deze ook kan krijgen, maar helaas krijg ik van niemand meer een reactie. 

Groet,

Rico

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14722 reacties
  • 23 januari 2025

Zou je je hier willen aanmelden ​@Corizoky? Daar pakken we de aanvragen op namelijk en hier staat ook de instructie.  

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 januari 2025

@Tommie van Odido Dank voor de beta versie, alles werkt vooralsnog naar behoren! Gr.Rico

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14722 reacties
  • 30 januari 2025

Superfijn om te horen ​@Corizoky, let er wel op dat er nog wat foutjes in kunnen zitten omdat het een Béta-versie is. Gelukkig werkt hij naar behoren! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen