Skip to main content
Beantwoord

meer opname opslag


Ik ben benieuwd of veel mensen vragen en problemen hebben met de lage opname opslag die odido aanhoudt?

 

Ik ben elke week weer bezig opnames weg te gooien omdat hij elke keer zeurt dat er niet genoeg opname ruimte aanwezig is. Terwijl ik de eerdere opnames nog moet bekijken.

 

je kan me niet vertellen dat in de cloud er geen opslag ruimte aanwezig is om dit te tackelen. geef mensen minimaal twee a drie maanden de tijd om oude opnames terug te kijken.

 

graag hoor ik een oplossing, en als je alleen maar kan reageren met: dan moet je opnames die je eerder hebt opgenomen wissen, dan is commentaar geven op mijn vraag niet gewenst!! gewoon meedenken en in oplossingen komen met reacties aub.

 

mijn voorstel is geef meer ruimte en minimaal drie maanden de tijd om oude opnames terug te kijken!

Martin

Beste antwoord door eric

200 uur opnemen is marktconform, de meeste mensen stappen over van liniair TV naar Streaming diensten. De beperkte dagen terugkijken heeft te maken met licenties van de zenders en bijbehorende kosten. Dat is niet bedoeld als alternatief voor opnemen. De licentie kosten, voor alls klanten, zouden dan omhoog gaan.

Bekijk origineel

9 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9299 reacties
  • Antwoord
  • 20 mei 2024

200 uur opnemen is marktconform, de meeste mensen stappen over van liniair TV naar Streaming diensten. De beperkte dagen terugkijken heeft te maken met licenties van de zenders en bijbehorende kosten. Dat is niet bedoeld als alternatief voor opnemen. De licentie kosten, voor alls klanten, zouden dan omhoog gaan.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 21 mei 2024

kijk Eric zo'n antwoord bedoel ik dus.

 

het zet geen zoden aan de dijk, en niks ten omwille van jou, ik begrijp dat je probeert het goed te praten, maar ik betaal grof geld voor een dienst en krijg alleen maar smoesjes, KPN en Ziggo hebben dit wel.

 

dus odido moet ophouden om zich te verschuilen achter eigen beweegreden feiten!

 

geef meer dienstverlening en service aan je klanten, zo lopen deze betalers allemaal weg, en ik ben nog een van de positieve klanten maar odido heeft wel veel klachten blijkt in de media en kranten te lezen.

 

of misschien is dit odido hun idee om betalende klanten weg te jagen. en geloof me dit gaat gewoon lukken. doe meer voor het geld wat wij betalen voor je klant. dat is het enige wat ik aangeef.

sommige klanten tolereren veel en veel minder, en dan ben je als provider kansloos.

just my 2 cent

 

Martin


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 augustus 2024

Martin komt wel een beetje over als een lamlul en odido is voluit veel goedkoper dan ziggo en kpn op het gebied van interactive televisie. Het is voor mij duidelijk dat dit niet hun prioriteit heeft. Daarentegen komt Martin duidelijk gewoon graag tot een oplossing en heeft hij geen interesse in de redenen voor wat hij ervaart als een gebrek in de klantervaring. Als betalende klant is dat zijn goed recht.

Het is trouwens onzin dat er een beperkt aantal dagen zou zijn dat je kan terugkijken. Iedere opname blijft volgens Odido een jaar lang in de cloudopslag, wat impliceert dat het minimaal een licentie heeft voor die periode. Dat doet mij denken dat de enige reden voor een limiet van 200 uur aan cloudopslag is dat dit analisten een goed gemiddelde leek of zoals Eric zei marktconform is.

Dat gezegd hebbende, lijkt dit mij een goede marktkans voor odido om te benutten. Biedt klanten simpelweg meer opslagruimte aan voor een extra prijs. Die zou ik wel betalen. Meer opties voor klanten zijn altijd welkom.

Ik zou graag horen van een moderator of een medewerker van de Odido klantenservice of hier plannen voor zijn of te verkennen is.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 19 juni 2025

Hallo, ik ben nog geen klant, maar het idee is/was dat dit op zeer korte termijn gaat veranderen. Ik ben het echt volledig eens met MartinWa, dus zal ​TheDescender mij ook wel een lamlul vinden (lekkere opener van hem voor dit forum trouwens). 

Ik vind 200 uur opslag capaciteit (max. 1 jaar) dus, net als Martin, echt ZWAAR ONVOLDOENDE. Ik kijk met mijn vrouw graag naar (detective) series en die zijn toch echt al snel 6-10 delen van een uur (incl. die VERSCHRIKKELIJK lange reclameblokken). Dat is vaak maar 1 keer in de week, dus om ze op volgorde te kunnen zien en ook nog te kunnen herinneren wat er de vorige keer gebeurd was, nemen we eerst alle delen op en kijken die dan op verschillende opvolgende avonden uit. Er zijn er meerdere series verdeeld over verschillende zenders. Daarnaast nemen we dan ook nog veel speelfilms op. Dan zit je 200 uur echt binnen no time vol.

Dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking overstapt van liniair TV op streaming van Netflix of wat dan ook moeten ze zelf weten. Zijn wij absoluut niet in geinteresseerd. Wij vinden al die extra pakketten alleen maar geldverspilling (en dat is ons goed recht). KPN (waar we nu zitten) en Odido bieden ca. 64 zenders in het Basispakket, waarop al veel meer te zien valt dan waar wij sowieso in geinteresserd zijn, dus extra geld uitgeven aan meerdere pakketten hoeft voor ons niet en doen wij dus ook niet.

Ik herhaal, 200 uur max. als opnamecapacitiet, marktconform, of niet, is echt veel te weinig. 

Wat je dan dus eigenlijk zou moeten hebben is tenminste de optie om een extra externe harddiskrecorder aan te kunnen sluiten, een Humax of iets dergelijks, maar ook daar heb ik niets over kunnen vinden. 

Odido noemt een USB poort op de modems, maar die schijnt uitgezet te zijn ??? Waarom wordt die dan wel vermeld en wat zou je daar dan theoretisch op kunnen aansluiten?

Kortom, wat is er mogelijk voor klanten die de geboden opnamecapaciteit onvoldoende vinden ???


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 19 juni 2025

BTW nog een toevoeging.

Dat 200 uur opnemen in de cloud klinkt allemaal heel geweldig, maar is dit feitelijk helemaal niet. Wij overwegen nu het overstappen van KPN naar ODIDO, maar dan moeten we onze KPN Box weer inleveren en dan zijn we in 1 keer al onze opnames kwijt, inclusief de delen van de series die we nog niet gezien hadden. Die “ellende” heb je dus niet als je je eigen videorecorder (lees harddiskrecorder) hebt.

Oftewel, ook een leuk pressiemiddel om klanten te binden ...


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 437 reacties
  • 19 juni 2025

odido kiest duidelijk voor een lage prijs en dat betekent dat de extra’s dus beperkt zijn, dat is de eigenschap van een prijsvechter. Ze zullen dus geen dienstverlening maken voor uitzonderingen, want helaas valt dit onderwerp, hoe valide ook, wel in de categorie uitzonderingen. Ook kan ik me voorstellen dat de programma aanbieders niet helemaal gelukkig zijn als al hun uitzendingen lokaal opgeslagen worden, dus je hebt ook kans dat daar nog belangen spelen. Zie ook de verschillende terugkijk tijden van de verschillende zenders.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 juni 2025

Bruh


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 juni 2025
Bad4good schreef:

BTW nog een toevoeging.

Dat 200 uur opnemen in de cloud klinkt allemaal heel geweldig, maar is dit feitelijk helemaal niet. Wij overwegen nu het overstappen van KPN naar ODIDO, maar dan moeten we onze KPN Box weer inleveren en dan zijn we in 1 keer al onze opnames kwijt, inclusief de delen van de series die we nog niet gezien hadden. Die “ellende” heb je dus niet als je je eigen videorecorder (lees harddiskrecorder) hebt.

Oftewel, ook een leuk pressiemiddel om klanten te binden ...

Dan zet je een capturecard tussen je mediabox en TV en neem je op naar je laptop of pc via OBS. 


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 437 reacties
  • 20 juni 2025
TheDescender schreef:

Bruh

ik moest even zoeken, maar dit is het Kinderwoord van het jaar 2024, weer wat geleerd. Wat de relatie is met het antwoord wat ik gaf is dan het volgende raadsel.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen