Skip to main content
Beantwoord

TV - audio detectie eARC duurt lang


Pascal Rijs

Tijdens het wisselen van kanalen kan het tussen de twee tot soms wel 30 seconden duren voordat mijn Sonos ARC soundbar via eARC het geluid oppakt. Dit is sinds dat ik TV van Odido heb. Heeft iemand hier vergelijkbare ervaring mee en is hier een oplossing voor?

Beste antwoord door Pascal Rijs

maurice023 schreef:
Pascal Rijs schreef:

Hi Tommie,

 

het is niet dat mijn audio out of sync loopt met mijn video. Waar ik last van heb is dat bij het wisselen van de zender, de audio pas na een onderbreking doorkomt bij mijn Sonos soundbar. Dit duurt tussen de 5-15 seconden. Nogal irritant en pas sinds Odido is dit ontstaan.

Hoi Pascal,

 

Ik heb helaas hetzelfde euvel sinds mijn overstap van de Ziggo Next Mini naar Odido. Ik moet zeggen dat het erger is geworden nadat ik de aansluiting ‘hard’ op e-arch ipv arc heb gezet in mijn instellingen van de tv. Wanneer het extreem lang duurt (gebeurt wel eens) dan loopt de audio ook niet meer in syncmet het beeld..

Ik ben wel benieuwd wat jouw huidige status is van dit probleem?

 

Groet

 

Maurice

 

Hi Maurice,

 

Sinds het signaal van audio naar stereo ipv Dolby Atmos te zetten is het verdwenen. Niet wenselijk, maar films kijken via Odido doe ik toch niet. Daar heb ik een Apple TV 4K voor. Die werkt als een zonnetje.

 

groet,

 

Pascal

Bekijk origineel

13 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10786 reacties
  • 14 februari 2024

Hoi @Pascal Rijs, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit lange configureren van de externe soundbar zodat het brongeluid overschakelt, komt mij niet bekend voor. Ik gebruik zelf externe apparatuur maar dat overpakken van geluid duurt in mijn geval slechts 2 à 3 seconden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen algemeen probleem kan zijn! Hoe heb je de Sonos aangesloten op de Mediabox en/of tv?


Pascal Rijs
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 14 februari 2024

De Sonos ARC is via HDMI eARC aangesloten.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15106 reacties
  • 15 februari 2024

Heb je de ARC verbonden via wifi of bekabeld @Pascal Rijs? Zou je eens een andere HDMI-kabel kunnen gebruiken? Voor eARC kun je het beste een ultra high speed kabel gebruiken. 


Pascal Rijs
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 februari 2024

Helaas, high-speed HDMI kabels bieden geen verbetering in ervaring. Zeer irritant dit.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2444 reacties
  • 18 februari 2024

Hoi @Pascal Rijs, goed om te weten! Heb je de ARC verbonden via wifi of bekabeld? Groetjes, Ishana


Pascal Rijs
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 februari 2024

Alles waar mogelijk is bij mij thuis aangesloten met bekabeld netwerk.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15106 reacties
  • 19 februari 2024

Hey @Pascal Rijs, heb je the out of sync optie al geprobeerd? TV audio and video are out of sync | Sonos 


Pascal Rijs
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 19 februari 2024

Hi Tommie,

 

het is niet dat mijn audio out of sync loopt met mijn video. Waar ik last van heb is dat bij het wisselen van de zender, de audio pas na een onderbreking doorkomt bij mijn Sonos soundbar. Dit duurt tussen de 5-15 seconden. Nogal irritant en pas sinds Odido is dit ontstaan.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15106 reacties
  • 20 februari 2024

Ik zie dat je de sonos bekabeld aangesloten hebt via een eigen router/switch @Pascal Rijs. Wat gebeurt er als je de sonos direct in het modem stopt? Dus zonder router/switch er tussen. 


Pascal Rijs
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 februari 2024

Hi Tommie, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt mij zeer sterk de oplossing. 
 

wat ik wel gedaan heb is de Odido TV box op sterio gezet. Vervolgens pakt de Sonos de audio binnen 1-2 tellen op. Ofwel de issue lijkt in het signaal van Dolby Digital (AC3) van Odido TV te liggen en hoe Sonos deze herkent.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 april 2024
Pascal Rijs schreef:

Hi Tommie,

 

het is niet dat mijn audio out of sync loopt met mijn video. Waar ik last van heb is dat bij het wisselen van de zender, de audio pas na een onderbreking doorkomt bij mijn Sonos soundbar. Dit duurt tussen de 5-15 seconden. Nogal irritant en pas sinds Odido is dit ontstaan.

Hoi Pascal,

 

Ik heb helaas hetzelfde euvel sinds mijn overstap van de Ziggo Next Mini naar Odido. Ik moet zeggen dat het erger is geworden nadat ik de aansluiting ‘hard’ op e-arch ipv arc heb gezet in mijn instellingen van de tv. Wanneer het extreem lang duurt (gebeurt wel eens) dan loopt de audio ook niet meer in syncmet het beeld..

Ik ben wel benieuwd wat jouw huidige status is van dit probleem?

 

Groet

 

Maurice


Pascal Rijs
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 3 april 2024
maurice023 schreef:
Pascal Rijs schreef:

Hi Tommie,

 

het is niet dat mijn audio out of sync loopt met mijn video. Waar ik last van heb is dat bij het wisselen van de zender, de audio pas na een onderbreking doorkomt bij mijn Sonos soundbar. Dit duurt tussen de 5-15 seconden. Nogal irritant en pas sinds Odido is dit ontstaan.

Hoi Pascal,

 

Ik heb helaas hetzelfde euvel sinds mijn overstap van de Ziggo Next Mini naar Odido. Ik moet zeggen dat het erger is geworden nadat ik de aansluiting ‘hard’ op e-arch ipv arc heb gezet in mijn instellingen van de tv. Wanneer het extreem lang duurt (gebeurt wel eens) dan loopt de audio ook niet meer in syncmet het beeld..

Ik ben wel benieuwd wat jouw huidige status is van dit probleem?

 

Groet

 

Maurice

 

Hi Maurice,

 

Sinds het signaal van audio naar stereo ipv Dolby Atmos te zetten is het verdwenen. Niet wenselijk, maar films kijken via Odido doe ik toch niet. Daar heb ik een Apple TV 4K voor. Die werkt als een zonnetje.

 

groet,

 

Pascal


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 5 april 2024
Pascal Rijs schreef:

Hi Maurice,

 

Sinds het signaal van audio naar stereo ipv Dolby Atmos te zetten is het verdwenen. Niet wenselijk, maar films kijken via Odido doe ik toch niet. Daar heb ik een Apple TV 4K voor. Die werkt als een zonnetje.

 

groet,

 

Pascal

Hoi Pascal,

 

Helder verhaal. Bedankt voor je antwoord. Dan gaan we ons daar maar bij neerleggen. ;-)

Goed weekend.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen