Skip to main content
Beantwoord

Kinderslot verwijderen op Apple TV

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Het lukt mij niet om via de Apple TV app het kinderslot te verwijderen. De instelling in het profiel staat op AL. Sommige programma’s hebben echter nog een slot icoontje en vragen om de code. Een vriendin heeft hetzelfde problemen bij haar Apple TV app.

Hoe kunnen wij dit oplossen?

Beste antwoord door DannyVanS

Ik heb de leeftijdsgrens kunnen wijzigen via de iOS app. Daarmee dat lukte het om de grens naar 18 te hebben op de Apple TV. Een work-around voor nu.

Bekijk origineel

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21666 reacties
  • 17 oktober 2022

Hallo @DannyVanS 

AL betekent alleen de zenders die voor alle leeftijden zijn bedoeld, wanneer je in het profiel de instelling op 18 zet dan zul je geen last meer hebben van de kinderslot.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 17 oktober 2022

Ja natuurlijk. Even omdenken. Echter kan ik de AL niet wijzigingen naar 18. Ook de andere twee opties in dat scherm (Ontvang bericht en Berichten tonen) kunnen niet worden gewijzigd.

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 17 oktober 2022

Ik heb de leeftijdsgrens kunnen wijzigen via de iOS app. Daarmee dat lukte het om de grens naar 18 te hebben op de Apple TV. Een work-around voor nu.

Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 18 oktober 2022

Hi @DannyVanS, super dat het op deze manier gelukt is! 😊 Dankjewel voor het delen. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. De Community helpt je graag!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 juni 2025

Hallo, net twee dagen Odido en positieve ervaring met de tv app veel prettiger dan die van Ziggo. Behalve dan op  de Apple TV 4K. Daar staat een kinderslot in de tv app en als 70/jarigen hebben we daar geen behoefte aan. Hoe krijgen we dat eraf. In de IOS app op mijn IPhone staat de leeftijd op 18. Valt ook niets aan te veranderen. Dus de work around hierboven helpt mij niet verder. In de app op de Samsung TV heb ik het kinderslot wel uit kunnen zetten. Wie weet de oplossing? Bij voorbaat dank.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14695 reacties
  • 23 juni 2025

Hoi ​@Jaap Schipper, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen tv kunt kijken. Kan je mij vertellen over welke zenders het gaat? De leeftijd moet op 18 staan dus die staat goed. Dan heb ik een beter beeld bij de situatie en wellicht een duidelijke uitleg. Ik zie je berichtje graag tegemoet! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 juni 2025

Dag Tommie,

Dank voor de snelle reactie. Gek genoeg zit het kinderslot alleen op NPO1.

ik hoop dat je een oplossing weet, wij kijken graag tv via Apple TV en vooral NPO 1.

vriendelijke groet,

Jaap Schipper

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14695 reacties
  • 24 juni 2025

Hoi ​@Jaap Schipper, dank voor de terugkoppeling.

Zou je voor mij je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik met je mee naar NPO 1. Hopelijk kan ik achterhalen waarom hier een slotje op zit! Geef je mij hier een seintje als je dit hebt ingevuld? Alvast bedankt. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 juni 2025

Dag Tommie,

Mijn profiel is aangevuld. Ik ben benieuwd.

vriendelijke groet,

Jaap Schipper 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 juni 2025

Tommie, ter aanvulling, de app vraagt bij het starten ook elke keer om de pincode.

groet,

Jaap Schipper

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14695 reacties
  • 25 juni 2025

Hey ​@Jaap Schipper, bedankt voor het aanvullen van je gegevens.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat NPO 1 vergrendeld was. Deze heb ik er nu uitgehaald, als het goed is moet het niet meer te zien zijn. Anders kun je via de browserversie inloggen op je account → Klik rechts op je profiel → Vergrendelde zenders → Ontgrendel. Dan kun je ze eruit halen! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen