Skip to main content
Beantwoord

Geen Dolby Digital 5.1-geluid via T-Mobile TV app op Samsung TV

  • 4 juni 2022
  • 1 reactie
  • 694 Bekeken

Beste community,

Sinds deze week ben ik klant van T-Mobile Thuis. Mijn abonnement bestaat uit 400 Mbit/s internet via glasvezel en tv via de T-Mobile TV app op mijn Samsung Smart TV (dus geen losse settopbox).

Ik loop tegen het volgende aan m.b.t. de TV app op mijn TV.

Het lijkt erop dat de TV app alleen stereo-/Dolby Digital 2.0 (DD 2.0)-geluid afspeelt en geen Dolby Digital 5.1 (DD 5.1). 

Ik luister geluid via o.m. een Sonos Playbar, die via een optische kabel op de TV is aangesloten. De Sonos app geeft consequent Dolby Digital 2.0 aan als ontvangen signaal. 

Vóór mijn overstap naar T-Mobile had ik TV van Ziggo, die wel DD 5.1 doorgaf op zenders als die van NPO/RTL/SBS. Andere streaming apps in mijn Samsung TV (zoals Netflix) geven wel DD 5.1 door.

Hoe zet ik het DD5.1 geluid aan in de T-Mobile TV app?
Of is dat simpelweg niet beschikbaar? Zo ja, zijn er plannen om dit wel beschikbaar te maken?

Ik las ergens op dit forum dat dit in het Instellingen-menu onder de Audio & Ondertiteling-opties ingesteld zou kunnen worden. Daar kan ik echter alleen instellen wat de standaard audiotaal en standaard taal van ondertiteling is. Niets t.a.v. DD 5.1. Wellicht dat die instructie geldt voor de settopbox en niet voor de app in mijn Samsung TV.

Ter info:

  • Mijn TV: Samsung QLED TV 65 inch QE65Q9F uit 2018
  • T-Mobile TV app-versie: Video MSA V600R019C10NLD08-Samsung-20211029-0491 / Versie 1.0.16 van 30-12-2021.

Dank,
SunBeech
 

Beste antwoord door Boris

Hoi @SunBeech,

Thanks voor het navragen! Ik heb je vraag direct bij onze tv specialisten neergelegd en heb daar direct een terugkoppeling van mogen ontvangen. Momenteel is Dolby Digital 5.1 niet beschikbaar op de T-Mobile TV app voor de Samsung Smart TV. Daarbij is er geen tijdsindicatie wanneer dit wel mogelijk gaat zijn. Excuses voor het ongemak.

 

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

1 reactie

Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • Antwoord
  • 7 juni 2022

Hoi @SunBeech,

Thanks voor het navragen! Ik heb je vraag direct bij onze tv specialisten neergelegd en heb daar direct een terugkoppeling van mogen ontvangen. Momenteel is Dolby Digital 5.1 niet beschikbaar op de T-Mobile TV app voor de Samsung Smart TV. Daarbij is er geen tijdsindicatie wanneer dit wel mogelijk gaat zijn. Excuses voor het ongemak.

 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen