Welke van de twee TV Boxen geeft geen beeld, ik zie namelijk een Aria 610 en een Amulet 515 (met harddiskrecorder)? Ik denk dat ik weet waardoor het komt: de box die jij nu in poort drie aangesloten hebt, geeft een “lease time error” (klik op de link voor uitleg). Dat betekent dat het refreshen (vernieuwen) van de toegekende IP aan de box niet strookt met de DHCP lease die vanuit het modem doorgegeven wordt. Door diezelfde error kan ik de box zelf niet uitlezen, vandaar dat ik nog niet weet welke box de oorzaak/verstorende factor is. Een factory reset van de desbetreffende box kan weleens wonderen werken. Loop alsjeblieft onderstaande stappen door om de box te resetten:
Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
Entone Amulet (met opnamefunctie)
Als je de Entone Amulet (ongeveer 20 centimeter breed met een blauw lampje en tijdsaanduiding) hebt, dan kun je deze niet zelf resetten. De klantenservice kan dit wel op afstand voor je regelen. Alle gemaakte opnames zijn dan in één keer verwijderd.
Wat gebeurt er wanneer je de niet werkende TV Box in poort vier aansluit, werkt deze dan wel? Indien het namelijk inderdaad aan poort drie blijkt te liggen, dan ruil ik het modem graag voor je om. Laat me weten wat ik voor je kan betekenen!