Skip to main content
Beantwoord

3e en 4e TV boxes werken niet meer via switch

  • 2 augustus 2020
  • 8 reacties
  • 374 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Al enkele maanden werken mijn 3e en 4e TV box niet meer. Ik heb al 2 vervangende switches gekregen, maar beide werken niet. En als ik de TV boxes rechtstreeks aansluit op poort 3 en 4, dan werken ze allemaal wel. Het lijkt er dus op dat er iets niet lekker meer werkt in de modem zodat poort 3 en 4 wel 1 box aan kunnen sturen, maar geen switch met 3 tv's.

 

Ik had in overleg met de klantenservice ook 1 tv aangesloten op de switch en verder niets. Toen werkte het wel. Maar zodra ik de andere boxes aansloot (1 op modem, 2 erbij in switch), toen was het weer kapot.

 

Wie heeft de verlossende tip? Ik betaal nu al maanden voor 2 extra boxes die ik niet kan gebruiken... Dank voor het meedenken alvast!

Beste antwoord door Pjuh

@Piotr Ik heb heel geduldig alle boxes stuk voor stuk op de switch aangesloten!

Bekijk origineel

8 reacties

TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 3 augustus 2020

Goedemorgen @Pjuh,

Welk modem heb je en welk versienummer? Dat helpt bij het achterhalen van het probleem. Heb je al een update van het modem geprobeerd?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 3 augustus 2020

Hoi @TAVL 

Het is een draytek vigor 2132F, met firmware 3.7.9.1.

 

Ik kan deze volgens mij niet zelf updaten, het is een modem van Vodafone, dus voordat T-Mobile de dienst overnam. De modem is 'dichtgezet'. Ik heb de modem al wel van stroom gehaald tijdens mijn pogingen om de TVs aan de praat te krijgen!


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 3 augustus 2020

Hey @Pjuh,

Heb je ook al geprobeerd om je switch op een ander LAN poortje aan te sluiten? Heel vreemd dat één TV Box wel werkt via een switch en meerdere niet. En als je de TV Boxen één voor één laat opstarten, zodra één TV Box is opgestart via de switch dat je dan de tweede aansluit? Mocht dit niet werken dan wil ik graag dat onze techneuten hiernaar kijken. Ik wil je dan vragen om mij het MAC adres en serienummer van beide TV Boxen (die via de switch zijn aangesloten) te sturen in een privébericht. Die nummers vind je aan de onderzijde van de TV Box. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 3 augustus 2020

Hi @Piotr dank, ik ga er vanavond mee aan de slag!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 3 augustus 2020

@Piotr hoera het heeft geholpen! Ik heb nu weer op 3 van de 4 tv's signaal, de 4e kan ik nu niet controleren... Dank!


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 4 augustus 2020

Hey @Pjuh,

Super! :smile: Welke handeling heeft uiteindelijk de oplossing geboden? De switch op een andere LAN poort aansluiten?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • Antwoord
  • 4 augustus 2020

@Piotr Ik heb heel geduldig alle boxes stuk voor stuk op de switch aangesloten!


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 5 augustus 2020

Hey @Pjuh,

Dan lijkt het erop dat twee TV Boxen gelijk opstarten via de switch toch nét teveel is gevraagd. Fijn om te horen dat het op die manier wel is gelukt! :grin:


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen