Skip to main content
Beantwoord

Helemaal geen beeld meer!!


Bergeend

Goedemorgen @Sander , @Brian,

Gisteren was er een storing in De Meern met interactieve TV.

Sinds dat dat probleem is opgelost is er geen "begin gemist", "uitzending gemist", Digitale tv meer en zijn diverse zenders weer blokkerig. Een oude kwaal heeft de kop weer opgestoken.

Ik heb de MediaConverter en Zyxel herstart, met succes.

Nu doet doet de TV gids en Menu (om de set topbox te kunnen herstarten, Movies te kiezen etc) het ook niet meer en blijft het beeld zwart. De 3 puntjes komen ook niet na de herstart.

Sterker nog, de settopbox reageert helemaal nergens meer op. Ik heb hem van de stroom moeten halen. (Niet settopbox gebonden. Ik heb nu 2 op 'zwart' staande boxen.)

Ik hoor graag van je.

Beste antwoord door Brian

Hi all, er is een centraal topic aangemaakt voor deze problemen. Deze vind je hier. Om alle informatie centraal te houden heb ik dit topic gesloten.

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

17 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22210 reacties
  • 25 maart 2020

Hallo @Bergeend 

Heb je de modem en mediaconverter voor een paar minuten van het stroom gehaald?

Haal ook de tv box van te voren van het stroom en haal de internet kabel eruit. Nadat alles is opgestart sluit de tv box weer aan en inter net kabel als erom gevraagd wordt 


Bergeend
  • Auteur
  • is King of Content
  • 82 reacties
  • 25 maart 2020

Hi Waqqas,

Bedankt voor je antwoord. Alleen graag voortaan eerst het hele bericht lezen.

groeten

 

moderator, kan dit antwoord van groen af, het os namelijk GEEN antwoord!


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22210 reacties
  • 25 maart 2020

Ik bedoelde ook een aantal minuten stroomloos houden ipv stekker uit en weer in.

Maar uhm oke een Moderator kan beter even meekijken.


Bergeend
  • Auteur
  • is King of Content
  • 82 reacties
  • 25 maart 2020

Hi Waqqas,

Het staat er inderdaad niet zo, maar helaas heb ik al zoveel ervaring met deze problematiek, dat ik redelijk deskundig ben op het gebied van nietwerkende verbindingen, dat ik vanmorgen de hele spullenboel zeker 20 min eraf heb gehad. 
 

Toen moest het er weer op omdat ik 2 kinderen heb die moeten leren in de virtuele leerwereld 🙁

Kan jij ook niet weten, sorry dan ook voor de wat kortaffe reactie. 

groeten,

Bas

 

PS. Ik ben ook al in gesprek met Sander. 

 


Bergeend
  • Auteur
  • is King of Content
  • 82 reacties
  • 25 maart 2020

@Waqqas 

Om toch zeker te zijn heb ik net ruim 30 minuten de stroom van de mediaconverter en Zyxel gehad, helaas. Geen oplossing. Stb blijft op zwart. 
 

Groeten,

Bas


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22210 reacties
  • 25 maart 2020

@Bergeend

Je zei dat je in gesprek was met Sander. Is daar wat naar boven gekomen, een oplossing?

Misschien zou een moderator eens een harde reset van de tv box kunnen uitvoeren op afstand.


Bergeend
  • Auteur
  • is King of Content
  • 82 reacties
  • 25 maart 2020

@Waqqas 

Sander kwam met dezelfde oplossing, en we moesten het melden als het niet werkte. 
Ik ben helaas niet de enige met dit probleem. 
Ik ben bang dat de boxen naar zijn grootje zijn. 
Beide stb die ik teste reageren het zelfde. Nr 3 blijf ik even vanaf. Die heb ik niet asngeraakt en die werkt tenminste nog. 
Als ik meer weet laat ik het je weten. 
Gr. 
Bas


  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 25 maart 2020

Helaas, hier hetzelfde  alles gereset, box geeft aan dat hij netwerk zoekt, gaat dan verder met systeemklok gelijk zetten, de tijd word dan zichtbaar op de box, maar helaas beeld blijft zwart en de box reageert niet meer, je ziet wel dat de afstandsbediening word gebruikt, maar doet helemaal niks


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 26 maart 2020

Hi @Bergeend @henkiekoopman, dank voor de melding! We hebben er inmiddels meer ontvangen, ook via Twitter/Facebook en het lijkt om een specifiek gebied te gaan waar dit issue speelt. We zijn het op dit moment verder aan het onderzoeken of het samen hangt met de problemen van gister of dat het een ander issue is dat toevallig op hetzelfde moment speelt. Wordt aan gewerkt! 


  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 26 maart 2020

Thanks , dan weten we ook wat👍En wachten we rustig maar ongeduldig af😀


Bergeend
  • Auteur
  • is King of Content
  • 82 reacties
  • 26 maart 2020

@Brian 

Even een "shot in the dark". Ligt het VLAN 300 er soms uit?

Het lijkt namelijk op dat hij nadat er contact is gemaakt met de server er verder helemaal geen verkeer meer over de TV lijn komt. Dus hij ziet de servers wel, maar als er daadwerkelijk geconnecteerd moet worden heeft de stb geen verkeer meer.

Groeten,

Bas


  • Debutant
  • 23 reacties
  • 26 maart 2020

Ik volg dit topic ook even, want hetzelfde probleem hier (3545)


  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 26 maart 2020

goedenavond,  is er een update bekend mbt de storing,  nog steeds geen beeld ,  vanaf gisteren al niet meer.  Laat ons ook even wat weten aub.


Bergeend
  • Auteur
  • is King of Content
  • 82 reacties
  • 27 maart 2020

@Sander , @Brian ,

Ik vind het angstig stil. Graag een update! Klanten willen graag weten wat er speelt, ik niet alleen.

Het weekend staat voor de deur, en met 2 kinderen in huis is er ECHT een probleem als de TV niet werkt.

Streamen is geen oplossing, daar ik of mijn vrouw dan steeds onze telefoon of iPad moeten afstaan. Dus geen optie.

Het duurt te lang!!!

Ik kan helaas geen filmpje invoegen, anders kon ik laten zien wat er gebeurd. Er gaat verkeer of de lijn, TOT het moment dat de stb op zwart gaat en de 3 puntjes moeten verschijnen. Dan stopt de data, en valt terug tot een broadcast signaal van de STB. Ik ga kijken of ik er een sniffer tussen kan zetten om te zien wat hij doet (Al is dat eigenlijk niet mijn werk om te doen)

Maar eerst een update!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 27 maart 2020

Hoi @Bergeend, Sander heeft jouw situatie doorgezet naar de specialisten zodat zij dit verder kunnen oppakken. Het duurt inderdaad lang, maar we zijn er echt mee bezig en een oplossing zal worden geboden. Hoe lastig het ook is, vraag ik je om op ons te wachten. Ik beloof je dat we er alles aan doen!


Bergeend
  • Auteur
  • is King of Content
  • 82 reacties
  • 27 maart 2020

@Jason ,

Ik heb net contact gehad met Sander.

Ik weet dat jullie er met man en macht aan werken, maar neem van een deskundige op het gebied van calamiteiten aan, dat communicatie je grootste vriend is. 

Geen communicatie zorgt voor irritatie en boosheid. 
Geef gewoon iedere 2 uur een status update, dan is in ieder geval 80-90% van de mensen tevreden gesteld. 
 

Een boze klant is slechte reclame en een potentiële wegloper.

Succes met het verder uitzoeken van de oorzaak en het oplossen ervan. 
 

Groet,

Bas 

 


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • Antwoord
  • 27 maart 2020

Hi all, er is een centraal topic aangemaakt voor deze problemen. Deze vind je hier. Om alle informatie centraal te houden heb ik dit topic gesloten.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen