Beantwoord
Nieuwe klant - TV feedback
Sinds eind juni heb ik T-Mobile Thuis, nadat ik zo'n 10 jaar bij Ziggo aangesloten was en sindsdien viel mij het volgende op.
1.TV anywhere:
-Ik kan geen programma's opnemen/programmeren via de TV-Anywhere-App
-Ik kan geen regionale-/lokale zender bekijken
-bij het terugkijken van bijvoorbeeld het RTL-nieuws zie ik enkele minuten reclame voorafgaande de uitzending terwijl het nieuws gewoon om 19.30 uur was begonnen. Wordt hier bewust reclame 'voorgeplakt?'.
-Vooruit 'spoelen' bij programma gemist (ook buiten reclame) niet mogelijk.
-Starten vanaf laatste programmapunt niet mogelijk
2.de mediabox:
-Bij het kiezen van het (hoofd-)menu bestaat het grootste deel van het beeld uit reclame voor filmhuur.
-De cursor/muis staat als eerste bij het (zeg maar) submenu, waardoor je eerst weer met de cursor naar boven moet naar het hoofdmenu (als je bijvoorbeeld naar instellingen wilt)
-Vooruit 'spoelen' bij programma gemist (ook buiten reclame) niet mogelijk.
-ronduit hinderlijk is het terugkijken van gemiste programma's: bij Ziggo ging je via de gids gewoon terug in de tijd, terwijl ik nu via het hoofdmenu, submenu en On Demand (??) en tenslotte moet kiezen uit een aantal zendergroepen waar het programma werd uitgezonden (RTL-4 stond er niet bij, dus pech!)
-Favoriete zenders samenstellen, is verre van handig/klantvriendelijk doordat er geen nummering in de favorietenlijst is! Heb je eindelijk een lijst samengesteld zie je dat je volgorde van zenders geen oplopende nummers zijn, maar de originele kanalennummers (236. 724, 350 -ik noem maar wat... en geen 1 t/m 40 of zo) waardoor je dus 3-cijferige kanaalnummers moet onthouden. Natuurlijk kun je dan 'zappen', maar ook dat is onlogisch ingedeeld: als je begint bij (bijvoorbeeld) NPO1 (nummer 1) en je wilt naar 'boven' of 'omhoog' naar NPO2, moet je op de afstandbediening het pijltje 'naar beneden' drukken...... Zap je vervolgens ij je favorietenlijst, wordt het helemaal verwarrend omdat voor de zendernamen de originele kanalennummers van T-Mobile Thuis staan.....
Kortom: de verhuizing van Ziggo naar T-Mobile is tot nu toe met behoorlijk wat frustratie verlopen. Inmiddels is de mediabox afgelopen zondagmiddag ook vastgelopen en na meerdere restarts (stroom er af, want er zit geen aan/uit of restart button op) bleef het beeld 'zwart' en kon ik de mediabox niet eens meer gewoon uitzetten. Klantenservice was na 18.00 uur zondag niet meer bereikbaar......
Ik hoop dat mijn begin-/opstartproblemen binnenkort voorbij zijn, ik ben ook graag bereid mee te denken in een logische bediening van diverse onderdelen van T-Mobile Thuis.
1.TV anywhere:
-Ik kan geen programma's opnemen/programmeren via de TV-Anywhere-App
-Ik kan geen regionale-/lokale zender bekijken
-bij het terugkijken van bijvoorbeeld het RTL-nieuws zie ik enkele minuten reclame voorafgaande de uitzending terwijl het nieuws gewoon om 19.30 uur was begonnen. Wordt hier bewust reclame 'voorgeplakt?'.
-Vooruit 'spoelen' bij programma gemist (ook buiten reclame) niet mogelijk.
-Starten vanaf laatste programmapunt niet mogelijk
2.de mediabox:
-Bij het kiezen van het (hoofd-)menu bestaat het grootste deel van het beeld uit reclame voor filmhuur.
-De cursor/muis staat als eerste bij het (zeg maar) submenu, waardoor je eerst weer met de cursor naar boven moet naar het hoofdmenu (als je bijvoorbeeld naar instellingen wilt)
-Vooruit 'spoelen' bij programma gemist (ook buiten reclame) niet mogelijk.
-ronduit hinderlijk is het terugkijken van gemiste programma's: bij Ziggo ging je via de gids gewoon terug in de tijd, terwijl ik nu via het hoofdmenu, submenu en On Demand (??) en tenslotte moet kiezen uit een aantal zendergroepen waar het programma werd uitgezonden (RTL-4 stond er niet bij, dus pech!)
-Favoriete zenders samenstellen, is verre van handig/klantvriendelijk doordat er geen nummering in de favorietenlijst is! Heb je eindelijk een lijst samengesteld zie je dat je volgorde van zenders geen oplopende nummers zijn, maar de originele kanalennummers (236. 724, 350 -ik noem maar wat... en geen 1 t/m 40 of zo) waardoor je dus 3-cijferige kanaalnummers moet onthouden. Natuurlijk kun je dan 'zappen', maar ook dat is onlogisch ingedeeld: als je begint bij (bijvoorbeeld) NPO1 (nummer 1) en je wilt naar 'boven' of 'omhoog' naar NPO2, moet je op de afstandbediening het pijltje 'naar beneden' drukken...... Zap je vervolgens ij je favorietenlijst, wordt het helemaal verwarrend omdat voor de zendernamen de originele kanalennummers van T-Mobile Thuis staan.....
Kortom: de verhuizing van Ziggo naar T-Mobile is tot nu toe met behoorlijk wat frustratie verlopen. Inmiddels is de mediabox afgelopen zondagmiddag ook vastgelopen en na meerdere restarts (stroom er af, want er zit geen aan/uit of restart button op) bleef het beeld 'zwart' en kon ik de mediabox niet eens meer gewoon uitzetten. Klantenservice was na 18.00 uur zondag niet meer bereikbaar......
Ik hoop dat mijn begin-/opstartproblemen binnenkort voorbij zijn, ik ben ook graag bereid mee te denken in een logische bediening van diverse onderdelen van T-Mobile Thuis.
Beste antwoord door TAVL
Goedemorgen @Louis56 ,
Welkom bij T-Mobile Thuis. Dat zijn zeker mooie punten en ik weet dat ze daar bij de ontwikkeling van het Thuis product ook zeker naar kijken. Punten kun je ook kwijt in de community wishlist, waar bijgehouden wordt welke klantwensen er zijn. Geen garantie dat iets komt, maar hier wordt zeker gebruik van gemaakt. In de afgelopen jaren zijn meerdere punten meegenomen in de ontwikkeling. Soms kan dat niet of hebben ze minder prioriteit.
TV Anywhere
Opnemen werkt met een HDD en dus niet via de cloud. Met de huidige opzet is opnemen via de app inderdaad niet mogelijk, noch om dit via andere boxen te kijken.
Meestal worden vooraf en na een achter een uitzending enkele minuten extra geplakt. Niet vanwege reclame, maar omdat de programmagids niet altijd even betrouwbaar is en programmering nog wel eens wil afwijken.
Andere punten kunnen (nog) niet. Al kan tegenwoordig als het goed is op steeds meer zenders vooruitgespoeld worden en komen er ook steeds meer zenders bij op de app.
Mediabox
Het zijn begrijpelijke en herkenbare punten. Veel van dit soort kritiek is vaker naar voren gekomen. Ik denk dat we de grote update moeten afwachten. Dat zou een hoop verbeteren.
Begin gemist moet je ook hier op steeds meer zenders kunnen doorspoelen. Verder terugkijken via de gids gaat helaas niet, maar kan wel via de app. Workaround is om dit via de app te streamen via een Apple tv, Chromecast of als mobiel en smart tv kunnen mirrorcasten. Absoluut niet optimaal, maar kan wellicht voor nu helpen.
In ieder geval top punten en super dat je ze deelt. Ik hoop dat de opstartproblemen snel verholpen zijn. Is jouw internetverbinding stabiel of ervaar je daar ook problemen? Is de snelheid op orde? Heb je de router en mediaconverter als kort van het stroom gehaald? Vaak wil dit nog wel eens helpen.
Bekijk origineelWelkom bij T-Mobile Thuis. Dat zijn zeker mooie punten en ik weet dat ze daar bij de ontwikkeling van het Thuis product ook zeker naar kijken. Punten kun je ook kwijt in de community wishlist, waar bijgehouden wordt welke klantwensen er zijn. Geen garantie dat iets komt, maar hier wordt zeker gebruik van gemaakt. In de afgelopen jaren zijn meerdere punten meegenomen in de ontwikkeling. Soms kan dat niet of hebben ze minder prioriteit.
TV Anywhere
Opnemen werkt met een HDD en dus niet via de cloud. Met de huidige opzet is opnemen via de app inderdaad niet mogelijk, noch om dit via andere boxen te kijken.
Meestal worden vooraf en na een achter een uitzending enkele minuten extra geplakt. Niet vanwege reclame, maar omdat de programmagids niet altijd even betrouwbaar is en programmering nog wel eens wil afwijken.
Andere punten kunnen (nog) niet. Al kan tegenwoordig als het goed is op steeds meer zenders vooruitgespoeld worden en komen er ook steeds meer zenders bij op de app.
Mediabox
Het zijn begrijpelijke en herkenbare punten. Veel van dit soort kritiek is vaker naar voren gekomen. Ik denk dat we de grote update moeten afwachten. Dat zou een hoop verbeteren.
Begin gemist moet je ook hier op steeds meer zenders kunnen doorspoelen. Verder terugkijken via de gids gaat helaas niet, maar kan wel via de app. Workaround is om dit via de app te streamen via een Apple tv, Chromecast of als mobiel en smart tv kunnen mirrorcasten. Absoluut niet optimaal, maar kan wellicht voor nu helpen.
In ieder geval top punten en super dat je ze deelt. Ik hoop dat de opstartproblemen snel verholpen zijn. Is jouw internetverbinding stabiel of ervaar je daar ook problemen? Is de snelheid op orde? Heb je de router en mediaconverter als kort van het stroom gehaald? Vaak wil dit nog wel eens helpen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.