Skip to main content
Beantwoord

Odido slechte klanten service en nog steeds geen werkend internet

Na 4x problemen met de internet/tv verbinding en nu bij de laatste storing al ruim 14 dagen geen werkende oplossing toch maar eens hier kenbaar maken dat wat mij betreft er totaal geen aandacht is voor klanten van Odido.

Hopend hiermee wat beweging te krijgen in de communicatie van Odido, want zelf achter je problemen aan blijven jagen, na het volledig uitblijven van enige communicatie of een oplossingsrichting van Odido ben ik het zat.

Probleem: Sinds 1 juli geen werkende internet/tv verbinding meer. Wederom een probleem met het ONT kastje en wederom een rood knipperend LOS lampje.

2 juli: Bezoek monteur Guidion) Gaf aan dat het probleem in de demping tussen wijkcentrale en huis ligt en er mogelijk een kabelbreuk of ander probleem met de verbinding was, escaleert dit naar KPN. Demping op dat moment was -30 en na een 2de meeting -49

5 juli: Monteur KPN komt niet opdagen, wel bericht ontvangen en netjes dezelfde dag (op zaterdag) een afspraak kunnen maken voor dinsdag 8 juli.

8 juli: Monteur KPN komt niet opdagen, afspraak was tussen 17:00 en 21:00. Niemand gezien. Op 9 juli contact gehad, de afspraak was voor 11 juli. Niet met mijn medeweten en zeker niet besproken via de telefoon. 

11 juli: Monteur KPN komt langs, glasvezel aansluiting vervangen (aansluiting in huis voor het ONT kastje). Helaas geen succes, lichtmeting gedaan en conclusie getrokken dat het probleem niet in huis zit en niet in de kabel. Terug naar Odido.

18 juli: totale radiostilte sinds 11 juli. Geen update, geen contact helemaal niets.

Om het verhaal compleet te maken: 27 januari oplevering verbinding door Odido, 12 februari eerste keer ONT vervangen, 5 april ONT vervangen met een demping van -31. Niet werkend op kunnen leveren, KPN langs geweest daarna weer opgelost. 23 juni ONT vervangen “defect” maar waarschijnlijk hetzelfde: demping niet goed. En dan nu sinds 1 juli wederom.

Dus voordat je besluit naar odido te gaan: ik zou bij een huidige werkende verbinding met ziggo of kpn toch even nadenken of je zin hebt in een nieuw avontuur.

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@b.e.Have, bedankt voor dit topic en het duidelijk beschrijven van je ervaring. Het spijt me echt dat deze zo is verlopen, dit is verre van hoe wij het graag zien. Goed dat je aan de bel trekt. Ik zal deze ervaring delen binnen onze technische dienst, maar belangrijker is dat wij weet wat je nu kunt verwachten. Ik zie namelijk afgelopen vrijdag nog actie in het lopende onderzoek waarin wij informatie vanuit KPN nodig hebben. Ik heb intern iemand aangeschreven om te checken of we op welke manier dan ook spoed achter deze zaak kunnen zetten. Zo niet, dan wil ik nagaan of we een tussenoplossing kunnen regelen. De vraag staat uit, ik weet hopelijk morgen of overmorgen meer!

Bekijk origineel

16 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3396 reacties
  • Antwoord
  • 20 juli 2025

Hi ​@b.e.Have, bedankt voor dit topic en het duidelijk beschrijven van je ervaring. Het spijt me echt dat deze zo is verlopen, dit is verre van hoe wij het graag zien. Goed dat je aan de bel trekt. Ik zal deze ervaring delen binnen onze technische dienst, maar belangrijker is dat wij weet wat je nu kunt verwachten. Ik zie namelijk afgelopen vrijdag nog actie in het lopende onderzoek waarin wij informatie vanuit KPN nodig hebben. Ik heb intern iemand aangeschreven om te checken of we op welke manier dan ook spoed achter deze zaak kunnen zetten. Zo niet, dan wil ik nagaan of we een tussenoplossing kunnen regelen. De vraag staat uit, ik weet hopelijk morgen of overmorgen meer!

• Auteur
  • 9 reacties
  • 21 juli 2025

Vrijdag 18 juli zelf contact opgenomen om een status update te krijgen. Inderdaad doorgekregen dat er iets gedaan was maar onduidelijk wie er nu verder aan zet is/was.

Deze ochtend van KPN een melding gehad om een afspraak te maken met een monteur. Woensdag 23 juli komt er een monteur langs. Vandaag was geen mogelijkheid en morgen lukt mij niet.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@b.e.Have, excuus dat je hier zelf achteraan moet. Ik heb wel antwoord van mijn collega, die geeft aan dat KPN het ticket onterecht gesloten had zonder verdere actie. Ook wij hebben dit opgepakt en met KPN behandeld. Wil je mij voor morgen op de hoogte houden? Als de oplossing er dan niet is, regel ik een andere tussenoplossing. Ik hoor het super graag!

• Auteur
  • 9 reacties
  • 23 juli 2025

@Cheyenne van Odido  Zoals al verwacht kon de KPN monteur hier weinig doen. Alle kabels en aansluitingen schoongemaakt, patchkabel vervangen en contact gehad met backoffice of er een poort reset uitgevoerd kan worden. Daar kon hij niet mee geholpen worden. In het ticket erbij gezet en nu weer vertrokken. Dus ondertussen weer een paar dagen verder en geen werkende oplossing.

Zal dan zelf maar aangeven wat ik denk dat er moet gebeuren:

• poort reset en/of poort wissel
  • demping meten door dezelfde persoon die de poortwissel uitvoert (uitsluiten poortprobleem)

Dan blijft de mogelijkheid over dat de ONT ondertussen nog kapot is wat dan een ander probleem is dan de demping.

Maar nu zijn we op een punt gekomen dat ik niet langer wil gaan wachten, 22 dagen zonder een verbinding en contstant bezig met hotspots wisselen. Al 10 jaar glasvezel zonder problemen en nu niets dan problemen.

ik verwacht vandaag nog een reactie van Odido en niet over een paar dagen.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@b.e.Have, bedankt voor deze update en dat spijt me. Ik heb meteen gesproken met een collega van de technische dienst. We hebben meteen gekozen voor een monteur die de acties die je verzoekt, vooral de poortmove, kan uitvoeren. Guidion neemt vandaag nog contact op voor het maken van een afspraak. Wil je mij hier weer op de hoogte houden?

• Auteur
  • 9 reacties
  • 25 juli 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@b.e.Have, bedankt voor deze update en dat spijt me. Ik heb meteen gesproken met een collega van de technische dienst. We hebben meteen gekozen voor een monteur die de acties die je verzoekt, vooral de poortmove, kan uitvoeren. Guidion neemt vandaag nog contact op voor het maken van een afspraak. Wil je mij hier weer op de hoogte houden?

Zojuist monteur van Guidion geweest, portmove uitgevoerd, demping in de centrale was goed. 

Demping in huis nog steeds -30. Conclusie van de monteur: probleem zit ondergronds. Advies om wederom KPN langs te laten komen om een meting uit te laten voeren waar er signaal verlies optreed. Iemand die de apparatuur heeft om tussen centrale en huis uit te meten en niet alleen een lichtmeting te doen maar een uitgebreide meting.

Zou fijn zijn als dat snel in gang gezet kan worden.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1792 reacties
  • 26 juli 2025

Hi ​@b.e.Have, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de monteur dit al aan ons teruggekoppeld heeft en wij op basis hiervan KPN voor je hebben aangestuurd. Zodra wij een update van ze hebben ontvangen, laten we dit gelijk aan je weten! 

• Auteur
  • 9 reacties
  • 30 juli 2025
Nora van Odido schreef:

Hi ​@b.e.Have, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de monteur dit al aan ons teruggekoppeld heeft en wij op basis hiervan KPN voor je hebben aangestuurd. Zodra wij een update van ze hebben ontvangen, laten we dit gelijk aan je weten! 

Ondertussen zijn we weer een paar dagen verder zonder enige update. Wie is hier aan zet en wat gaat er gebeuren? Ik had verwacht een afspraak te kunnen maken met KPN voor een meting.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@b.e.Have, wij wachten ook nog. Ik hoop dat er snel contact opgenomen zal worden. Wat we kunnen afspreken, is dat jij zelf Klik&Klaar bestelt. Zo heb je alsnog internet in huis. Als je mij laat weten wanneer dit hebt gedaan, regel ik dat de incasso stop wordt gezet. Zo kunnen wij de periode van Klik&Klaar achteraf vergoeden en maak je hier geen kosten voor. Je dient Klik&Klaar dan wel terug te sturen wanneer het is opgelost!

• Auteur
  • 9 reacties
  • 11 augustus 2025

Ondertussen zijn we terug van vakantie en hebben we weer internet. Er is geen contact geweest met KPN en ik verwacht dat daar het ticket gewoon gesloten is. Nu blijft de vraag: wat is de oplossing geweest? Want de laatste Guidion monteur is hier na een poortwissel vertrokken zonder dat het probleem verholpen was en kan zien dat er een demping was van -30 en gaf aan dat dit na een poortwissel aangeeft dat er toch ergens anders een probleem zit.

Nu hebben we dus wel internet, maar ik vermoed dat dit meer geluk is dan dat het probleem daadwerkelijk is opgelost.

• Auteur
  • 9 reacties
  • 11 augustus 2025

En vanaf 20:30 weer geen internet,  LOS lampje brand. Dus probleem nog steeds niet verholpen…. Ik neem aan dat jullie met spoed nu KPN kunnen laten langskomen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14976 reacties
  • 12 augustus 2025

Hey ​@b.e.Have, dankje voor de terugkoppeling.

Hopelijk hebben jullie een goede vakantie gehad! Naar mijn weten is er na KPN niet heel veel meer gebeurd, ik zie ook verder niks terug in het ticket. Het is daarom wel gek dat je ineens wel internet had en na een paar uur niet meer. Ik heb dit intern besproken en we hebben een ticket ingeschoten voor onze technische dienst om Axians aan te sturen om dit grondig te onderzoeken. Hopelijk kunnen zij dit euvel nu voor eens en voor altijd oplossen zodat je zonder zorgen van je diensten kunt genieten. 

• Auteur
  • 9 reacties
  • 12 augustus 2025

Hoi, KPN is niet geweest, de status zoals deze bij mij bekend is dat er een grond meting uitgevoerd zou worden om te kijken waar het signaalverlies op zou treden. Daar wacht ik nog op, is dat KPN of Axians? 

Dus Guidion is als laatste geweest met het verzoek om dit door te zetten naar KPN. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14976 reacties
  • 14 augustus 2025

Hey ​@b.e.Have, KPN geeft aan dat ze op 23-07-2025 om 11:33 geweest zijn met de volgende notitie: Bij de klant is het licht op de pen aangesloten en naar de POP gereden. Het signaal komt daar netjes aan. De patchkabel is vervangen en gepost, maar er is geen verbinding op de NT.

Nu hebben we een ticket voor je aangemaakt voor de technische dienst om Axians aan te sturen om dit euvel op te lossen. Ik wacht nog op antwoord hierop, hopelijk ontvang ik die snel!

• Auteur
  • 9 reacties
  • 14 augustus 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@b.e.Have, KPN geeft aan dat ze op 23-07-2025 om 11:33 geweest zijn met de volgende notitie: Bij de klant is het licht op de pen aangesloten en naar de POP gereden. Het signaal komt daar netjes aan. De patchkabel is vervangen en gepost, maar er is geen verbinding op de NT.

Nu hebben we een ticket voor je aangemaakt voor de technische dienst om Axians aan te sturen om dit euvel op te lossen. Ik wacht nog op antwoord hierop, hopelijk ontvang ik die snel!

Op 25 juli is Guidion geweest en constateert dat het licht wel aankomt maar dat er een te hoge demping op de lijn zit. Daarna is het stil. Dat is nu 20 dagen geleden…. Ik wil een werkende oplossing en hopen dat doen we allemaal maar het wordt tijd dat dit door een case manager of 3de lijns dagelijks opgepakt wordt. Nabellen wat dan ook. Dit is van de zotte!

Wie kan er een lijnmeting uitvoeren, nooit van Axians gehoord en dat moet ook niets uitmaken, ik heb een overeenkomst met Odido. Dit probleem loopt al sinds 1 juli… dat is 1,5 maand ondertussen.

• Auteur
  • 9 reacties
  • 17 augustus 2025

Even voor de volledigheid, sinds begin van de middag hebben wij weer internet op volledige snelheid. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen