Skip to main content

Kabelbreuk

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Sinds 6 juni geen Internet, Televisie of Telefoon. Gemeld bij Odidio, Guideon en uiteindelijk bij de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber. Je wordt aan het lijntje gehouden met valse beloftes en niemand durft schijnbaar de verantwoordelijkheid te nemen om actie te ondernemen. U wordt bedankt. Een simpel probleem waarvoor een simpele oplossing bestaat. Dus waarom dit zo lang moet duren is mij een raadsel. Geen wonder dat de beoordeling op TrustPilot niet hoger komen dan 2,7. Wat mij betreft zou dit nog een tandje lager kunnen. Ik heb ze een 1 gegeven, gezien de manier waarop Odido en zakelijke partners met haar klanten omgaan. Shame on you…..!!! Leren jullie het dan nooit? Kom op mensen, houd eens op met dit amateuristische gedoe en wees er voor de klant, in plaats van miljoenen te spenderen in reclame advertenties. 

Uitgelichte reactie

17 juni 2025

Hallo ​@Bert25 

Bij Odido zal het oplossen van een storing volgens een vaste procedure moeten gaan. Eerst komt Guidion om het probleem vast te stellen, daarna wordt dit teruggekoppeld aan Odido zodat zij vervolgstappen kunnen nemen.

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22162 reacties
  • 17 juni 2025

Hallo ​@Bert25 

Bij Odido zal het oplossen van een storing volgens een vaste procedure moeten gaan. Eerst komt Guidion om het probleem vast te stellen, daarna wordt dit teruggekoppeld aan Odido zodat zij vervolgstappen kunnen nemen.

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 juni 2025

Is allemaal allang gebeurd, maar als je er zelf niet achter aangaat laat Odidio niets van zich horen. En als ze van zich laten horen, dan klopt het niet. Zoals ik al zei "Valse beloftes”. Communicatie tussen de diverse partijen loopt van geen meter, en ook binnen Odidio weet de ene medewerker niet wat de andere doet. Ook vastlegging van gemaakte afspraken is onder de maat.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 juni 2025

Vandaag Odido in gebreke gesteld wegens wanprestatie inzake herstel glasvezel. Hopelijk nemen ze deze kwestie nu eindelijk eens serieus.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9620 reacties
  • 20 juni 2025

Dat mag natuurlijk,  geen idee wat voor termijn je er aan gekoppeld hebt, maar als je na storing na 30 dagen niet verholpen kon worden kun je zelfs zonder juridische stappen de klantenservice om kosteloze ontbinding verzoeken  

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2444 reacties
  • 21 juni 2025

Hoi ​@Bert25, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Dit is echt niet de service die je van ons mag verwachten. Ik ben daarom direct voor je aan de slag gegaan! Ik zie dat mijn collega om een update heeft gevraagd aan de netwerkbeheerder. Zij zullen het zo snel mogelijk oplossen. We zijn op dit moment afhankelijk van hen, anders had ik het met alle liefde meteen zelf voor je opgelost. 

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 juni 2025

Beste Ishana, Sorry hoor, maar dat hoor ik dus al twee weken. En de een schuift het af op de ander. Ik heb reeds drie maal contact gehad het Open Dutch Fiber, en het zou afgelopen vrijdag opgelost zijn. Niet dus, en ook niets gehoord wat de verdere stappen zijn. Ook medewerkers van Odido bellen niet volgens afspraak terug. Langzamerhand ben ik dit behoorlijk beu. Ook over mijn kosteloze beëindiging van mijn contract, zoals besproken met één van Uw medewerkers heb ik niets meer gehoord. Gaarne bevestiging dat dit inmiddels is geregeld. Voorlopig heb ik voor de komende twee weken vouchers, dus met Internet kan ik voorlopig, zij het erg traag en met regelmatige onderbrekingen, verder. Een groter probleem is het ontbreken van televisie en vaste telefoon, waardoor ik veel mis en niet naar behoren kan communiceren.Tevens loop ik inkomsten mis omdat ik niet aan mijn websites kan werken met een gebrekkige verbinding. Dus los dit gaarne voor woensdag aamstaande op.

Mvrgr.

Bert Jager

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2444 reacties
  • 22 juni 2025

Hoi ​@Bert25, ik begrijp je reactie volkomen! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Daarnaast heb ik direct je gegevens erbij gepakt voor de opzegging. Klopt het dat je een opzegging voor Klik&Klaar bedoelt? Ik zie dat mijn collega dit voor je geregeld heeft! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 22 juni 2025

Nee, want ik heb geen Klik & Klaar. Het gaat om het abonnement voor Internet, Televisie en Vaste Telefoon via glasvezel.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14868 reacties
  • 23 juni 2025

Hey ​@Bert25, ik ben voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je gebeld hebt met onze klantenservice over een opzegging, deze ging echter over Klik&Klaar en de facturen hiervan.

Je mag het contract kosteloos opzeggen als wij het niet binnen 30 dagen hebben opgelost. Dan kun je de telefonische klantenservice opbellen en aangeven, zij zullen het abonnement dan voor je opzeggen. Op de community mogen wij geen opzeggingen meer in gang zetten, anders had ik het voor je kunnen doen als de 30 dagen verstreken waren. De 30 dagen zijn echter op dit moment nog niet verstreken en we wachten nog steeds op de onderaannemer. Ik ga er vanuit dat er snel een reactie komt vanuit ODF. Als je in de tusssentijd vragen hebt, laat het dan gerust weten!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 juli 2025

Hè,hè, eindelijk komst er eens een monteur van Open Dutch Fiber (zei het onaangekondigd) langs die het probleem kan oplossen. Het heeft even geduurd, maar de talloze telefoontjes en andere contact momenten hebben eindelijk zijn vruchten afgeworpen. Echter niet dankzij de onwelwillende houding van Odidio, Guideon en Open Dutch Fiber. Ik reken dit echter de individuele medewerkers niet aan, maar de onderlinge communicatie en het niet nakomen van afspraken is mij een doorn in het oog. Ongelooflijk dat deze bedrijven hun zaakjes niet beter voor elkaar hebben. Niet verwonderlijk dat er zoveel klachten naar voren komen op sociale media en bij betrouwbare review sites. En dit is helaas niet van de laatste tijd, jarenlang zijn deze bedrijven niet in staat gebleken om hun zaakjes op orde te krijgen. Wanneer leren jullie hier eens wat van. Opzeggen bij wanprestatie is niet mogelijk en de compensatie die Odido biedt weegt niet op tegen het gemis van afgesproken diensten, en de frustratie over de gang van zaken over, dit normaal vrij eenvoudig op te lossen, probleem,  Vingertje wijzen help echt niet om enig begrip op te brengen voor het oplossen van een probleem. Dus kom op, doe eens wat meer en compenseer jullie klanten op een acceptabele en reële wijze.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen