Skip to main content

Ondanks bekabelde verbinding, geeft oranje lijn weer

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Iemand enig idee hoe het komt dat de lijn oranje toont terwijl er gewoon een gigabit verbinding ligt.

Als ik inlog op WX5600-24006 zie ik gewoon een 1000m/Full beschikbaar:

Ik heb nu het idee dat deze 24006 voor spek en bonen meedoet en geen signaal afgeeft… Zijn ook geen apparaten aan verbonden, terwijl er wel apparaten dicht bij staan.

Enig idee hoe ik de lijn gewoon groen gekleurd krijg en daarmee de bekabelde verbinding gewoon goed herstel 

Uitgelichte reactie

7 mei 2025

De WX5600 heeft ook een 2.5Gbps LAN poort, net als LAN 1 van je Zyxel T-56. Dus dan zou die LAN 1 daar toch ook 2500M/Full aan moeten geven? Tenzij je een slechtere kabel gebruikt hebt (die niet op voor snelheid kan verbinden).

Heb je het plaatje overigens bewerkt want ik mis LAN 3 en LAN 4?

Zie je de 24006 wel op de mesh pagina staan? 

Probeer de 24006 eens met een korte voorgeknepen kabel te verbinden. Is de lijn dan wel groen.

3 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1464 reacties
  • 7 mei 2025

De WX5600 heeft ook een 2.5Gbps LAN poort, net als LAN 1 van je Zyxel T-56. Dus dan zou die LAN 1 daar toch ook 2500M/Full aan moeten geven? Tenzij je een slechtere kabel gebruikt hebt (die niet op voor snelheid kan verbinden).

Heb je het plaatje overigens bewerkt want ik mis LAN 3 en LAN 4?

Zie je de 24006 wel op de mesh pagina staan? 

Probeer de 24006 eens met een korte voorgeknepen kabel te verbinden. Is de lijn dan wel groen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 8 mei 2025

Ik werk met een Cat6 kabel dus 1000mb is de max dan toch? Nog hogere snelheden zijn niet echt nodig voor de manier waarop wij van internet gebruik maken binnen ons huishouden.

De WX5600 heeft maar twee poorten, daarom zie je alleen LAN1 en LAN2. Wat ik vreemd vond is dat er wel 1000Mb haalbaar is (dus je zou zeggen prima kabel), om vervolgens te zien dat de lijn oranje kleurt, ziet er niet logisch uit.

Ik kan inderdaad nog even kijken hoe het eruit ziet met een kortere kabel naar mijn router. En Ja ik zie de mesh wel terugkomen op diverse pagina's. Ik weet niet waar specifiek de mesh pagina staat?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1464 reacties
  • 8 mei 2025
DvF94 schreef:

De WX5600 heeft maar twee poorten, daarom zie je alleen LAN1 en LAN2.

Oeps. Ik dacht dat een screenshot van de T-56 was.

Wat geeft de desbetreffende poort in de T-56 aan bij Systeeminformatie? En wat geeft ie bij de andere 23302 aan op de poort van de T-56 en in het apparaat zelf qua snelheid?

Je zou verwachten alleen oranje doortrokken lijn te zien bij 100Mbps. Oranje stippellijn zou slechte draadloze verbinding zijn.

DvF94 schreef:

Ik weet niet waar specifiek de mesh pagina staat?

Netwerkinstellingen > Draadloos > Easymesh ?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen