Skip to main content

Zyxel T-54 Start opnieuw op

Mijn T-54 start opnieuw op als ik inlog via de beheer interface, als ik op het dashboard op onderstaande ‘tegel’ klik. Loopt de interface vast en start de T54 opnieuw op. Nieuw T54 ontvangen, deze heeft exact hetzelfde probleem, beide zitten op firmware: 

V5.17(ABZC.0)T54C_b28

Ik lees hier op het forum dat het te maken kan hebben met een nieuwe firmware, op 18 maart zou er in de nacht een firmware update geïnstalleerd zijn. Kunnen jullie deze downgraden om het probleem te verhelpen?

3 april 2025

Hey ​@rubenj06, dit is inderdaad een bekend probleem bij sommige T-54 modems.

Ik heb het voor je doorgegeven en de downgrade zal spoedig worden uitgevoerd. Je internet zal dan tijdelijk wegvallen maar geen zorgen, dit duurt maar een paar minuutjes. Zodra de downgrade is voltooid kom je weer online en zul je hier geen last meer van hebben! Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@rubenj06, dit is inderdaad een bekend probleem bij sommige T-54 modems.

Ik heb het voor je doorgegeven en de downgrade zal spoedig worden uitgevoerd. Je internet zal dan tijdelijk wegvallen maar geen zorgen, dit duurt maar een paar minuutjes. Zodra de downgrade is voltooid kom je weer online en zul je hier geen last meer van hebben! Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Ik krijg nu net al bericht terug ​@rubenj06, we krijgen geen contact met het modem. Zou je deze 30 seconden stroomloos willen maken en mij dan een seintje willen geven? Dan pas kunnen we de downgrade uitvoeren! 

• is een Top Poster
  • 3 april 2025

Hi ​@Tommie van Odido, zouden jullie het opnieuw willen proberen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@rubenj06, wij krijgen nog steeds te zien dat het modem offline is. Heb je hem gereboot? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

We zien het oude modem wel online opeens ​@rubenj06, als het goed is heb je een nieuwe ontvangen klopt dat? 

• is een Top Poster
  • 3 april 2025
Tommie van Odido schreef:

We zien het oude modem wel online opeens ​@rubenj06, als het goed is heb je een nieuwe ontvangen klopt dat? 

Misschien waren jullie net te snel, ben nu 16 minuten online. Lokaal kan ik de modem benaderen en staat er dat er verbinding is met internet:

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

We zien het oude modem online ​@rubenj06, echter heb je op 31-03 een nieuwe T-54 ontvangen, die moet aangesloten zitten omdat we de oude terug verwachten. 

• is een Top Poster
  • 3 april 2025

Dat klopt, ik had de oude aangesloten omdat ik met de nieuwe dezelfde problemen ervaar. Ik kan nu de nieuwe modem niet aansluiten, dat kan ik vanavond pas doen.

Maar maakt het uit welke modem ik terug stuur dan? Aangezien jullie zelf aangeven dat het probleem in de firmware blijkt te zitten en niet in de hardware. Je collega die de vervangende modem heeft opgestuurd, wist niets over firmware problemen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Dat maakt inderdaad uit ​@rubenj06, de QR-code die je hebt ontvangen is gekoppeld aan het serienummer van het oude modem. Dus de nieuwe moet blijven en de oude retour. Als je hem vanavond aansluit dan kan ik hem morgen laten downgraden voor je! Geef je mij hier dan een seintje? 

• is een Top Poster
  • 3 april 2025

Oké, helder. Ik zal het doorgeven zodra ik de nieuwe modem heb aangesloten.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Super, dankjewel ​@rubenj06. Ik zie je berichtje tegemoet! 

• is een Top Poster
  • 4 april 2025

@Tommie van Odido Ik heb de nieuwe modem aangesloten!

• is een Top Poster
  • 4 april 2025

@Tommie van Odido Ik zou het wel fijn vinden als jullie vandaag de downgrade willen uitvoeren, anders zit ik weer het hele weekend met een onstabiele modem. Bedankt.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@rubenj06, de downgrade loopt as we speak!  

• is een Top Poster
  • 7 april 2025

@Tommie van Odido Dank, downgrade is gelukt. Kan nu weer normaal gebruik maken van de admin interface. Mag ik vragen waarom jullie deze firmware upgrade uitrollen terwijl blijkbaar bekende problemen mee zijn?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@rubenj06, dit probleem komt niet voor bij elke T-54, het is enkel op een paar modems aanwezig. Daarom is hij wel uitgerold. Ze zijn nu bezig met een nieuwe firmware, dus hopelijk komt die wel goed uit de test! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen