Ik word gillend gek van al wekenlang extreem traag internet. Enorme jitter in de middag/avond (750+ ms) en regelmatig extreem trage download snelheid (1 Mbps). Router T56.
Firmware:
V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130
Ik heb glasvezel via Delta en een abonnement 400 Mbits. In het verleden geen problemen, dit is iets van de laatste weken.
Ik zie vergelijkbare topics langskomen met andere verbindingen (KPN glasvezel, DSL). Ik heb ook al geklaagd via contactformulier maar tot op heden geen reactie. Dit is echt onacceptabel.
Hey @rdemoel, ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van een stabiele verbinding.
Kan je mij iets meer duidelijkheid geven over de situatie? Gaat het om een bekabelde verbinding of wifi? Ik zie namelijk maar 1 apparaat bekabeld aangesloten zitten; je Google Wifi. Je geeft aan dat het in de middag en avond is, heb je in de ochtend er helemaal geen last van? Ik heb zojuist een lijnmeting uitgevoerd, echter zie ik hier geen gekke dingen omhoog komen. Zou je voor mij eens een bekabelde pingtest willen aanleveren? Zorg dat al je randapparatuur is afgesloten en alleen een laptop/desktop direct bekabeld op het modem is aangesloten. Zou je dan de volgende stappen willen uitvoeren? Alvast bedankt!
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los. Maak een nieuw topic aan als je problemen met hoge ping ervaart. Beantwoord de vragen zorgvuldig.
Vragenlijst:
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Hey @rdemoel, ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van een stabiele verbinding.
Kan je mij iets meer duidelijkheid geven over de situatie? Gaat het om een bekabelde verbinding of wifi? Ik zie namelijk maar 1 apparaat bekabeld aangesloten zitten; je Google Wifi. Je geeft aan dat het in de middag en avond is, heb je in de ochtend er helemaal geen last van? Ik heb zojuist een lijnmeting uitgevoerd, echter zie ik hier geen gekke dingen omhoog komen. Zou je voor mij eens een bekabelde pingtest willen aanleveren? Zorg dat al je randapparatuur is afgesloten en alleen een laptop/desktop direct bekabeld op het modem is aangesloten. Zou je dan de volgende stappen willen uitvoeren? Alvast bedankt!
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los. Maak een nieuw topic aan als je problemen met hoge ping ervaart. Beantwoord de vragen zorgvuldig.
Vragenlijst:
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Hey @rdemoel, ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van een stabiele verbinding.
Kan je mij iets meer duidelijkheid geven over de situatie? Gaat het om een bekabelde verbinding of wifi? Ik zie namelijk maar 1 apparaat bekabeld aangesloten zitten; je Google Wifi. Je geeft aan dat het in de middag en avond is, heb je in de ochtend er helemaal geen last van? Ik heb zojuist een lijnmeting uitgevoerd, echter zie ik hier geen gekke dingen omhoog komen. Zou je voor mij eens een bekabelde pingtest willen aanleveren? Zorg dat al je randapparatuur is afgesloten en alleen een laptop/desktop direct bekabeld op het modem is aangesloten. Zou je dan de volgende stappen willen uitvoeren? Alvast bedankt!
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los. Maak een nieuw topic aan als je problemen met hoge ping ervaart. Beantwoord de vragen zorgvuldig.
Vragenlijst:
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Start een traceroute naar 8.8.8.8
Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
Ping het gevonden IP-adres
Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
Het is soms een paar weken beter en nu weer compleet onwerkbaar. Snelheid is 0.8 Mbps op dit moment. Erg frustrerend dat ik hier als klant zoveel tijd en energie in moet steken. Dit is mijn laatste poging, ik heb geen zin om jullie netwerkbeheerder te spelen. Wat verwachten jullie van klanten? Hoe moeten minder technische klanten dit zelf uitpluizen? Ik lees tientallen forum posts van meer dan een jaar terug met EXACT hetzelfde probleem. Hierbij in antwoord op de vragen:
Modem/Router: T-56 van Odido
Probleem speelt voornamelijk in de middag, maar regelmatig (zoals nu) ook in de ochtend
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.