Skip to main content

Odido service - eindeloos aanmodderen bij geen diensten

Korte samenvatting:

Hoe kan ik een klacht op de juiste manier indienen en is er een manier om direct in contact te komen met een technische servicelijn zodra ik een storing heb?
Ik ervaar veel storingen en de standaard checklists die telefonische support doorloopt, zijn nutteloos omdat ik deze stappen al zelf uitvoer.

Uitgebreide toelichting:

Omdat ik bij de reguliere klantenservice geen echte vooruitgang boek, probeer ik het via deze community.

Voorheen had ik een 1Gbit glasvezelabonnement bij KPN, waar ik drie jaar probleemloos gebruik van heb gemaakt. Ik monitor mijn verbinding continu (ping, up- en downloadsnelheid) en bij KPN had ik een gemiddelde ping van 3.3 ms, download van 940 Mbps en upload van 914 Mbps. Geen perfect 1Gbit, maar wel een uiterst stabiele verbinding.

Per augustus 2024 ben ik overgestapt naar Odido vanwege een snellere lijn. De overstap verliep soepel, inclusief een monteur voor de ONT (2Gbit abonnement). Vanaf dat moment begonnen echter de problemen.

1. Beperkte modemopties

De Zyxel T56 is volledig “gelockt”. Hoewel begrijpelijk voor gemiddelde gebruikers, kreeg ik geen enkele reactie op mijn vraag of er een "onaangeraakte" versie beschikbaar was. Hierdoor ben ik nu genoodzaakt mijn eigen apparatuur te gebruiken / aan te schaffen. (Jammer, maar het is wat het is)

2. Instabiele verbinding

Direct vanaf de start was de download onstabiel. Mijn metingen gaven een download van gemiddeld 1300 Mbps en upload van 2050 Mbps. Bij contact met Odido werd aangegeven dat er geen probleem was en dat ik de modem moest resetten – wat ik al drie keer had gedaan.
Vreemd genoeg, na dit contact, draaide het probleem zich exact om: de upload daalde naar 1300 Mbps en de download steeg naar 2000 Mbps. De verbinding voelde ineens een stuk meer "snappy”. Geen verdere actie ondernomen omdat de reguliere klantenservice mij toch niet verder kon helpen.

3. Slecht glasvezelsignaal & langdurige storingen

Mijn werk vereist een stabiele verbinding en zelfs een instabiele verbinding is beter dan helemaal niets. Als er een storing is, verwacht ik dat dit snel en adequaat wordt opgelost.

Eerste grote storing (november 2024):

Op 25 november 2024 viel mijn internet 's ochtends uit. Ik belde Odido en een monteur werd ingepland voor de volgende dag. Ik gaf specifiek door dat het LOS-lampje op de ONT rood knipperde.
Monteur arriveert, constateert dat hij dit "nog nooit heeft gezien", doet een meting en vervangt de ONT. De nieuwe GPON werkte, maar werd vervolgens weer teruggezet (XGS-PON). Monteur gaf aan dat het probleem waarschijnlijk in de glasvezel zat en KPN dit moest onderzoeken.

Twee dagen later kwam KPN, maar 30 minuten voor hun bezoek begon de verbinding ineens spontaan weer te werken. Toen ik dit benoemde bij de monteurs van KPN, reageerden ze met: "Oh, hier ook al?". Dat riep vragen op.
Na wat aandringen werd toch een meting gedaan en bleek dat er een probleem zat in een lasdoos tussen mijn woning en de wijkcentrale. Volgens de monteurs was het daar een puinhoop, maar omdat de verbinding op dat moment weer werkte, wilden ze er niets aan doen.

Opvallend detail: KPN was in dezelfde week (25-11 t/m 29-11) ook bezig met het ombouwen van de lokale zendmast naar nieuwe 5G-frequenties.

Ik heb het toen maar laten rusten, totdat het probleem weer terugkwam…

Tweede grote storing (februari/maart 2025):

Op 26 februari 2025 was ik overdag even weg. Toen ik terugkwam, zag ik een gat in de grond bij de portiek naast mij, met een aggregaat/compressor en oranje kabels. Monteurs waren nergens te bekennen.
Ik had haast en lette er niet op, totdat ik die avond thuiskwam en opnieuw geen internet had. Weer een rood knipperend LOS-lampje. (Uit mijn lokale monitoring bleek dat de verbinding uitviel rond dezelfde tijd dat het gat gegraven was.)

De volgende ochtend Odido gebeld met de vraag of ze direct KPN konden inschakelen, gezien de eerdere problemen. Dit werd geweigerd – er moest eerst een Guideon-monteur langskomen.

Wist van tevoren al dat die niets kon doen, maar afspraak ingepland. Monteur constateerde uiteraard dat hij niets kon betekenen. Wel heeft hij uitgebreid meetresultaten in zijn rapport opgenomen (demping 35 dB). Vervolgens Odido bestookt met telefoontjes om KPN zo snel mogelijk in te schakelen.

Na veel frustratie kreeg ik eindelijk een behulpzame medewerker die actie ondernam. Kort daarna belde KPN voor een afspraak.

4 maart 2025: KPN-monteur kwam langs en bevestigde wéér dat het probleem in de lasdoos zat. Maar omdat de vezel nog signaal doorgaf (hoewel met 35 dB demping), wilde hij er niets aan doen. Hij "legde de kabel wat rechter", waardoor de demping daalde en het internet weer functioneerde.

Opvallend detail: Ik zag dezezelfde monteur later werken in het gat bij de portiek naast mij. Toeval?

Derde grote storing (maart 2025, nu nog steeds gaande):

Vanaf woensdag 5 maart 2025 was ik een paar dagen in Duitsland voor werk. Toen ik op zaterdagavond 8 maart thuiskwam, was het internet wéér weg.

Opvallend detail: het gat bij de portiek was nu netjes dichtgemaakt, deze was nog open toen ik woensdag weg ging.

Wederom het bekende verhaal: Guideon-monteur moet eerst langskomen.

Vandaag, 11 maart 2025, is de Guideon-monteur langs geweest. Ditmaal komt er helemaal geen signaal meer binnen. In de wijkcentrale gemeten: geen licht meer op de vezel. Wederom moet KPN komen kijken.

Mijn frustratie & verzoek

Ik ben ondertussen volledig klaar met:

• "Wij kunnen helaas niets doen" en "We kunnen u een voucher sturen" (ik heb geen Odido SIM en dat lost niets op).
  • KPN die weigert om de lasdoos structureel te repareren en de vezel steeds alleen een beetje rechtlegt.
  • De standaard checklists van onwetende service medewerkers die amper Nederlands spreken en totaal geen dossierkennis hebben.
  • Elke keer onnodige Guideon-bezoeken voordat KPN ingeschakeld wordt.

Mijn vragen:

🔹 Hoe kan ik een structurele klacht indienen die wél serieus wordt genomen?
🔹 Is er een manier om direct een technische servicelijn te bereiken in plaats van de standaard klantenservice?
🔹 Hoe voorkom ik dat deze cyclus zich blijft herhalen?

Tijdlijn van storingen:

• 25-11-2024 09:30 → 29-11-2024 11:30 (Slecht signaal, GPON functioneert deels)
  • 26-02-2025 15:00 → 04-03-2025 10:45 (Slecht signaal, 35 dB demping gemeten door Guideon, GPON functioneert niet)
  • 06-03-2025 13:00 → Heden (Helemaal geen signaal meer)

Een paar euro compensatie voor de dagen zonder internet is absoluut niet acceptabel. Ik heb inmiddels meerdere dagen vrij moeten nemen, inclusief vandaag (dag 4!), om thuis te zijn voor monteurs die uiteindelijk niks kunnen oplossen. Dit heeft mij veel meer tijd en frustratie gekost dan enkel het gemis van een internetverbinding.

Ik wil geen standaard "compensatie", maar een stabiele en betrouwbare verbinding én een adequate vergoeding die recht doet aan de impact die dit hele proces heeft gehad. Dit probleem moet nu structureel en definitief worden opgelost.

Uitgelichte reactie

13 april 2025

Hi ​@Seeringfate, excuus voor de stilte in dit topic. Ik waardeer hoe uitgebreid je bent geweest en om eerlijk te zijn begrijp ik niet waarom een reactie van ons is uitgebleven. Mogelijk is door de drukte en jouw opvolgingen in het topic dit topic steeds aan de onderkant van onze lijst gekomen. Het systeem heeft het mogelijk als '’bumpen'’ gezien, wat binnen deze Community niet werkt of is toegestaan. Ik wil mijn excuses aanbieden voor de gang van zaken, maar lees wel dat het inmiddels is opgelost. Zou je het mij willen laten weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt? Ik sta dan absoluut voor je klaar. Probeer het dan wel bij één bericht te houden en wacht op onze reactie. Deze komt er vaak binnen 1 of 2 dagen.

@Theodam Ik zie dat jij je ook in dit topic heb gevoegd. Het spijt mij voor jouw ervaring. Als dit nog loopt, wil ik dat je weet dat ik voor je klaar sta en dit heel graag naga. Wel zie ik dat jij niet je Community profiel hebt ingevuld. Zou je deze willen aanvullen met jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Als je laat weten dat alle informatie hier staat, kom ik er zo snel mogeljk op terug!

16 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 10 maart 2025

Update (10-03-2025 12:00):

De monteur is langs geweest en heeft het probleem "doorgezet" naar KPN. Ik vroeg expliciet of dit direct via Odido was gebeurd, zodat ik er zelf achteraan kon bellen. Hij bevestigde dat dit zo was, maar ik had daar direct mijn twijfels bij.

• Odido gebeld: Had nog niets gehoord van Guideon en kon dus niets betekenen.
  • KPN Netwerk gebeld: Ook daar was nog niets van Guideon binnengekomen, terwijl ik de werkbon al per e-mail had ontvangen.
  • Guideon gebeld: Gevraagd of de melding daadwerkelijk was doorgezet en of er spoed achter kon. KPN had namelijk bevestigd dat er vandaag nog een monteur kon komen als de melding nu werd doorgezet.
    • Medewerker gaf aan dat het nogmaals was doorgezet, maar dit moest via haar "technische meerdere" lopen.
    • Toen ik vroeg of ik met die persoon in contact kon komen, werd het gesprek abrupt afgekapt.
  • KPN opnieuw gebeld: Weer niets ontvangen.
  • Odido opnieuw gebeld: Deze keer hebben ze contact opgenomen met hun technische dienst en met spoed de melding naar KPN doorgestuurd. (Opvallend, want eerder beweerden ze dat alleen Guideon dat kon?)

Als het goed is, moet KPN mij binnen het komende uur bellen.

The story continues…

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 10 maart 2025

Update 2 (10-03-2025 12:20):

• E-mail ontvangen van Odido dat het probleem is doorgezet naar de technische dienst.
  • Kort daarna nog een e-mail ontvangen dat het naar de "Netwerkpartner" was doorgezet.

KPN gebeld: Zij hebben nog niets ontvangen.
Kort daarna ontvang ik een SMS met een link om een afspraak in te plannen. De eerst beschikbare optie is morgen (dinsdag 11-03-2025) in de middag.

KPN opnieuw gebeld: Nog steeds geen melding ontvangen. Daarnaast gaven ze aan dat zij nooit via linkjes werken en altijd telefonisch afspraken plannen. Dit komt overeen met mijn eerdere ervaringen, want de vorige twee afspraken waren ook telefonisch vastgelegd.

Odido weer gebeld: Gevraagd hoe dit precies zit. Zij konden wel direct een afspraak inplannen – en niet voor morgen, maar voor vandaag tussen 15:00 en 17:00.

Dit roept serieuze vragen op:

• Kan Odido tóch meldingen direct bij KPN doorzetten?
  • Kan Odido tóch direct afspraken plannen?

Als dit allemaal via Odido kon, waarom kon ik dan tijdens mijn eerdere telefoongesprekken niet direct een afspraak maken?

Voor nu ben ik fijn dat de afspraak er eindelijk staat, maar ik ben benieuwd of KPN deze keer daadwerkelijk het probleem structureel oplost, in plaats van opnieuw de kabel "recht te leggen".

Odido blijft zichzelf tegenspreken, wat het proces onnodig frustrerend en inefficiënt maakt.

Addendum (10-03-2025 12:25):

Zojuist een bevestiging van KPN ontvangen voor de geplande afspraak.

Vijf minuten later krijg ik echter opnieuw een melding van Odido dat het ticket nogmaals naar de technische dienst is doorgezet en dat de netwerkpartner (nogmaals?) is ingeschakeld.

Ditmaal met een nieuw referentienummer...

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 10 maart 2025

Update 3 (10-03-2025 17:36):

De KPN-monteur kwam om 15:45 langs en gaf direct aan dat het vreemd was dat Guideon toegang had tot de wijkcentrale, aangezien dit alleen door KPN toegankelijk zou moeten zijn.

Vervolgens bleek dat hij geen aansluiting op mijn adres kon vinden. Hij nam contact op met KPN Infra om dit te verifiëren, omdat mijn buren wél een "vindbare" aansluiting hebben.

De monteur was geruime tijd weg en kwam terug met slecht nieuws: hij bleek een monteur van KPN In-Home te zijn en kon helemaal niets voor mij betekenen. Hij wist niet eens hoe hij bij mij terecht was gekomen en gaf aan dat hij mijn ticket niet eens kon sluiten omdat hun systeem dit niet toelaat.

Hij bevestigde dat er geen licht uit de vezel kwam, maar gaf aan dat onderhoud en storingen onder de verantwoordelijkheid van Odido vallen, en dat Odido dit zelf met KPN Netwerkbeheer moet oppakken.

Wederom geen oplossing.

Terug naar Odido…

Odido gebeld:

• Ze beweerden dat het probleem bij de netbeheerder lag en dat zij niets anders konden doen.
  • Toen ik uitlegde dat het verkeerd was doorgezet, gaven ze aan dat er nu een tweede ticket naar KPN Netwerk was aangemaakt en dat het "nu wél goed was".

Opnieuw kreeg ik tegenstrijdige informatie. Ik vroeg om doorverbonden te worden met de serviceafdeling.

Gesprek met de volgende medewerker:

• Deze persoon wist niet eens dat ik was doorverbonden.
  • Vervolgens wist ze te vertellen dat van de twee tickets de eerste nu in de wacht stond (waar ik een bevestiging van KPN van had ontvangen).
  • Dit bevestigde dat de verkeerde KPN In-Home-monteur was ingeschakeld.

Wederom foute informatie vanuit Odido Service.

Ze heeft het nu opnieuw doorgestuurd, omdat het ticket nog open stond. Ik heb daarbij specifiek gevraagd om te controleren wat er al is gedaan en te zorgen dat alle tickets worden bekeken, zodat het niet opnieuw afgewezen wordt vanwege "gebrek aan informatie".

Wat is er nu afgesproken?

• Er wordt een 5G-kastje geregeld (waarom dit eerder niet kon, is onduidelijk).
  • Er is een "escalatieticket" aangemaakt om dit verder op te pakken.
  • Technische afdeling gaat verder met 1 van de 2 tickets. (onduidelijk welke)

De situatie nu:

Ik ben inmiddels out of options en begin mijn geduld te verliezen.
Het is steeds hetzelfde patroon:

• Onwetende medewerkers
  • Onduidelijke en tegenstrijdige informatie
  • Elke keer weer het hele verhaal opnieuw uitleggen

Als ik morgen nog steeds geen oplossing heb, ga ik dit voorleggen aan een jurist.
De tijd en frustratie die dit mij inmiddels heeft gekost wegen zwaarder dan de kosten van contractafkoop en overstappen. (Achteraf gezien)
Die €2 per dag compensatie is een lachertje en totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijke impact.

Het is ronduit belachelijk dat de serviceafdeling zo is ingericht op mensen die niets van technologie begrijpen, dat het onmogelijk is geworden om te spreken met iemand die:
A. Technisch inzicht heeft
B. Bevoegd is om beslissingen te nemen
C. Normaal Nederlands spreekt

Dit moet nú opgelost worden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 11 maart 2025

Update 4 (11-03-2025 - 10:35):

Odido gebeld:

• Storing zou zijn doorgezet naar Regge Fiber.
  • Advies: afwachten.
  • Gevraagd wanneer het was doorgestuurd → 17 uur geleden, wat overeenkomt met mijn laatste telefoontje.

KPN Netwerk gebeld:

• Geen melding binnen van mijn adres.
  • Wél een melding voor mijn buren (Nummer 55, waar dat gat was gegraven).

Odido opnieuw gebeld:

• Gevraagd om verificatie of het correct was doorgestuurd en of het gecontroleerd kon worden.
  • Blijkbaar is er al terugkoppeling dat ze vóór 17:00 vandaag langs zouden komen.
  • Ik heb hier nergens bericht van ontvangen.

Dus: moet ik nu thuisblijven of niet? Staat het goed doorgekoppeld?
De vorige keer dat de KPN Netwerk-monteur mij belde, stond er nummer 55 in zijn systeem, wat niet eens mijn adres is. Hoe betrouwbaar is deze afspraak dan?

Ik blijf nu maar thuis (alweer), want het zou typisch zijn dat als ik even wegga, ze ineens voor de deur staan.

Het zou heel handig zijn als er een mogelijkheid was om je ticket live in te zien, in plaats van telkens handmatig moeten nabellen om tegenstrijdige informatie boven water te krijgen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 11 maart 2025

Update 5 (11-03-2025 - 15:20)

Odido weer gebeld om 14:30 met de vraag of er nieuws was over de monteur.

• Medewerker gaf direct aan dat ze dit niet kon inzien en zou mij doorverbinden.

Vervolgens werd ik doorverbonden met KPN Netwerk.

• Daar kreeg ik te horen dat ze niets hadden ontvangen, alleen mijn oude issue van 4 maart stond nog open.
  • Na enig aandringen werd ik doorverbonden met de firma die op 4 maart was langsgekomen.

Firma ‘A’ gebeld:

• Wisten van niets en konden zonder een officieel ticket niets doen.
  • Gaven aan dat er een expliciet bericht moest komen vanuit Odido.
  • Zowel KPN Netwerk als Firma ‘A’ bevestigden dat het vaak misgaat als Odido een escalatie naar de netwerkbeheerder doorzet.

Odido opnieuw gebeld:

• Geduld begon nu echt op te raken.
  • Medewerker ging met de backoffice overleggen, aangezien zowel KPN als hun onderaannemers (Firma ‘A’ en Firma ‘B’) enkel het oude issue zagen en niets nieuws hadden ontvangen.
  • Medewerker kwam terug met: "Ze komen toch echt voor 17:00."

Opnieuw geen enkele stap verder.

Maar dan gebeurt het volgende:
Terwijl ik met Odido in gesprek ben, word ik gebeld door Firma ‘B’.

• Vrouw aan de lijn gaf aan dat we gisteren contact hadden en dat ze had beloofd direct te bellen zodra ze de melding ontving.
  • Ze had hem net binnengekregen en kon de afspraak meteen voor morgenochtend inplannen.
  • Dit gebeurde letterlijk terwijl ik Odido in de wacht had staan.

Terug bij de medewerker van Odido:

• Ik leg uit wat er net is gebeurd en krijg als reactie: "Zoals ik zei, ze komen gewoon nog langs."
  • Volledig perplex, hoe haalt ie het in ze hoofd z'n woorden te verdraaien...
  • Zelfs het "escalatieticket" is nog steeds niet aangeraakt.

Mijn conclusie op dit moment:

• Niemand heeft overzicht of kennis van wat er gaande is.
  • Niemand durft verantwoordelijkheid te nemen.
  • Zelfs de moderators van dit forum lijken dit te vermijden.

Odido heeft enorm veel potentie, en ik zou zelfs willen overstappen naar het 8GbE-pakket. Maar als dit de service is bij problemen, hoeft het voor mij niet.

Ik gebruik veel bandbreedte en host veel zelf. Mijn services zijn nu al drie weken offline. Als het morgen niet opgelost is, sluit ik een abonnement bij KPN af. Dan mag Odido het uitzoeken en boek ik alle afschrijvingen terug.

Liever maximaal 1GbE die het wél doet, dan een snellere verbinding met incompetente service.

Grote teleurstelling.

Het is frustrerend dat ik zelf technische kennis heb, alles tot in detail probeer uit te kauwen voor de medewerkers, en desondanks lukt het nog steeds niet om dit simpele punt correct te escaleren naar de netwerkbeheerder.

Als ik mijn eigen bericht zo teruglees, merk ik veel onvrede op. Mijn excuses hiervoor, maar dit proces is ronduit onacceptabel.

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025

Ik heb soortgelijke ervaringen met de clientservice van Odido: ze lossen problemen niet op.

Ik ben inmiddels behoorlijk gefrustreerd door de - zoals ik het ervaar - bijzonder onbehulpzame mensen van de telefonische clientservice van Odido. Zojuist weer iemand die het. standaardprotocol door wil lopen, te beginnen met: is uw software wel uptodate? Als ik dan zeg dat dit probleem (gebrekkige connectiviteit in de openbare ruimte, ook gezien in de winkel van Odido aan de Beethovenstraat in Amsterdam, een zeer druk gebied) al jaren bestaat, sinds de aanschaf van deze telefoon (bij Odido) en het netwerk van Odido en dat dit protocol al diverse keren is doorlopen, doet men net alsof dat niet zo is. Dit keer. heb ik geweigerd. Ik wil een oplossing voor het probleem. Dan is de tweede standaardvraag of ik de chip er uit kan halen en die in een ander toestel kan zetten. Als ik aangeef dat ik dat niet heb, is de vraag of ik de telefoon op wil sturen. Dat wil best wel doen, ondanks dat dit al eerder is gedaan en er toen een ander moederbord in is gezet, maar dit keer wil ik gewoon een reservetoestel. Wat kan je doen zonder telefoon tegenwoordig? Temeer, omdat dit probleem al speelt vanaf het begin EN de telefoon ook al eerder is opgestuurd. Reactie: ja, mijnheer dat is inderdaad vervelend, maar dat doen we niet.  Kan er iets anders? Nee. En dan wordt er gezegd dat men graag telefonisch de telefoon instellingen wil checken (het standaardprotocol) en de chip wil checken, maar dat het jammer is dat ik niet wil meewerken. HUH?! ik heb gewoon geen andere telefoon. En, vervolgens verbreekt men de verbinding. ik krijg ook niet de gelegenheid om een manager te spreken, want 'managers spreken niet met klanten'. Tja……. Ook krijg ik niet de gelegenheid om een klacht in te dienen.

En, voor de goede orde, het hele gesprek bleef ik beleefd. Ik sprak op rustige toon en sprak de man met 'U; en 'mijnheer' aan (hij bleef mij tutoyeren). Geen reden dus om het telefoongesprek op zo een botte manier te beeindigen.

Dus, hier zit. Meer dan een jaar hartstikke cooperatief en flexibel om het toch weer een tijdje te proberen. En nu, na zo een lange tijd weigert de telefonische Clientservice mee te denken over probleem oplossing, behoudens de standaard aanpak die bewezen heeft niet behulpzaam te zijn bij het oplossen.

WAT MOET IK DOEN OPDAT ODIDO HELPT HET PROBLEEM OP TE LOSSEN DAT IK REGELMATIG GEEN VERBINDING HEB IN DE OPENBARE RUIMTE, OP EEN MANIER DIE PAST BIJ MIJN MOGELIJKHEDEN EN IK OOK GEWOON MAATSCHAPPELIJK KAN OPEREREN??

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025
Theodam schreef:

Ik heb soortgelijke ervaringen met de clientservice van Odido: ze lossen problemen niet op.

Ik ben inmiddels behoorlijk gefrustreerd door de - zoals ik het ervaar - bijzonder onbehulpzame mensen van de telefonische clientservice van Odido. Zojuist weer iemand die het. standaardprotocol door wil lopen, te beginnen met: is uw software wel uptodate? Als ik dan zeg dat dit probleem (gebrekkige connectiviteit in de openbare ruimte, ook gezien in de winkel van Odido aan de Beethovenstraat in Amsterdam, een zeer druk gebied) al jaren bestaat, sinds de aanschaf van deze telefoon (bij Odido) en het netwerk van Odido en dat dit protocol al diverse keren is doorlopen, doet men net alsof dat niet zo is. Dit keer. heb ik geweigerd. Ik wil een oplossing voor het probleem. Dan is de tweede standaardvraag of ik de chip er uit kan halen en die in een ander toestel kan zetten. Als ik aangeef dat ik dat niet heb, is de vraag of ik de telefoon op wil sturen. Dat wil best wel doen, ondanks dat dit al eerder is gedaan en er toen een ander moederbord in is gezet, maar dit keer wil ik gewoon een reservetoestel. Wat kan je doen zonder telefoon tegenwoordig? Temeer, omdat dit probleem al speelt vanaf het begin EN de telefoon ook al eerder is opgestuurd. Reactie: ja, mijnheer dat is inderdaad vervelend, maar dat doen we niet.  Kan er iets anders? Nee. En dan wordt er gezegd dat men graag telefonisch de telefoon instellingen wil checken (het standaardprotocol) en de chip wil checken, maar dat het jammer is dat ik niet wil meewerken. HUH?! ik heb gewoon geen andere telefoon. En, vervolgens verbreekt men de verbinding. ik krijg ook niet de gelegenheid om een manager te spreken, want 'managers spreken niet met klanten'. Tja……. Ook krijg ik niet de gelegenheid om een klacht in te dienen.

En, voor de goede orde, het hele gesprek bleef ik beleefd. Ik sprak op rustige toon en sprak de man met 'U; en 'mijnheer' aan (hij bleef mij tutoyeren). Geen reden dus om het telefoongesprek op zo een botte manier te beeindigen.

Dus, hier zit. Meer dan een jaar hartstikke cooperatief en flexibel om het toch weer een tijdje te proberen. En nu, na zo een lange tijd weigert de telefonische Clientservice mee te denken over probleem oplossing, behoudens de standaard aanpak die bewezen heeft niet behulpzaam te zijn bij het oplossen.

WAT MOET IK DOEN OPDAT ODIDO HELPT HET PROBLEEM OP TE LOSSEN DAT IK REGELMATIG GEEN VERBINDING HEB IN DE OPENBARE RUIMTE, OP EEN MANIER DIE PAST BIJ MIJN MOGELIJKHEDEN EN IK OOK GEWOON MAATSCHAPPELIJK KAN OPEREREN??

Hi Theodam,

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht hier nog een reactie te krijgen, zoals je hierboven ziet ben ik gestopt met posten.
Dit omdat het me alleen maar méér frustreerde. Ik kreeg letterlijk geen enkele reactie, terwijl op de rest van het forum continu wordt gereageerd door zowel "super users" als moderators.

Dat bevestigde voor mij nog maar eens dat de eerstelijns serviceafdeling tot in de kern incompetent is.

Bij mij is het probleem inmiddels technisch opgelost. KPN Netwerkbeheer heeft een nieuwe glasvezel getrokken, en daarna waren de verbindingsproblemen eindelijk weg.
Maar administratief is het er alleen maar erger op geworden.

Ik zit nu ook nog eens vast aan een 5G-internetabonnement dat ik niet kan terugvinden in mijn account, maar waar wél netjes voor wordt gefactureerd. (Dit werdt ter compensatie aangeboden door Odido en is nu ineens een abonnement)
Ik zou inmiddels al door drie verschillende mensen zijn teruggebeld, maar zoals je waarschijnlijk al raadt: er gebeurt helemaal niets.

Bij mijn laatste contactmoment heb ik een klacht ingediend en gevraagd om duidelijke antwoorden. Wat ik kreeg? Een bod van 50 euro en dat was het. (Niet mee akkoord gegaan)

Ik ben nu alles aan het verzamelen en ga het bij een advocaat neerleggen.
Het kan niet zo zijn dat de incompetentie van dit bedrijf míj geld gaat kosten, in de vorm van vrije dagen en verspilde tijd.
Ik heb tijdens het eerste telefoongesprek precies aangegeven wat er aan de hand was, omdat het probleem toen al bekend was. Ik ben akkoord gegaan met hun eerste 'poppenkast oplossing', en van daaruit ging het alleen maar van kwaad tot erger.

Als je dit serieus wil oppakken, zou ik je adviseren om alles netjes op een rij te zetten, het technisch te onderbouwen en zelf juridische stappen te overwegen. (Zorg wel dat je feiten klopt — wees zeker van je zaak, zie "Dunning–Kruger effect".)

Tot slot: mijn advies is om vooral niet op de community te blijven hangen. Dat maakt het allemaal alleen maar frustrerender.

Het is bij mij nog lang niet klaar. Odido maakt er tot op de dag van vandaag een bende van.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025
Theodam schreef:

Ik heb 1,5 uur geleden een uitgebreide reactie naar je gestuurd maar Odido laat het niet toe dat ik dit post, verteld genoeg denk ik…

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025
Seeringfate schreef:
Theodam schreef:

Ik heb 1,5 uur geleden een uitgebreide reactie naar je gestuurd maar Odido laat het niet toe dat ik dit post, verteld genoeg denk ik…

<<» ja, dat zegt genoeg denk ik. Niet zeker. Nog niet veel ervaring met deze community.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 8 april 2025

Leer ook een beetje hoe om te gaan op een forum. Quotes plaatsen van je hele lange vorige post maakt een topic "onleesbaar".

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025
eric schreef:

Leer ook een beetje hoe om te gaan op een forum. Quotes plaatsen van je hele lange vorige post maakt een topic "onleesbaar".

Eric, ik heb geen behoefte aan een bevoogdende, belerende en daarmee wat denigrerende toon. Doe ik ook niet bij jou, terwijl daar best wel ruimte voor is als ik jouw - ongetwijfeld goed bedoelde - reactie lees. Vind ik gewoon niet nodig want ga er van uit dat we allemaal ons best doen. Als ik jou advies wil geven, gebruik ik een toon die daar bij past: respectvol. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 10 april 2025

Poging nummer 2:

Hi Theodam,

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht hier nog een reactie te krijgen, zoals je hierboven ziet ben ik gestopt met posten.
Dit omdat het me alleen maar méér frustreerde. Ik kreeg letterlijk geen enkele reactie, terwijl op de rest van het forum continu wordt gereageerd door zowel "super users" als moderators.
Dat bevestigde voor mij nog maar eens dat de eerstelijns serviceafdeling tot in de kern incompetent is.

Bij mij is het probleem inmiddels technisch opgelost. 

KPN Netwerkbeheer heeft een nieuwe glasvezel getrokken, en daarna waren de verbindingsproblemen eindelijk weg.
Maar administratief is het er alleen maar erger op geworden.
Ik zit nu ook nog eens vast aan een 5G-internetabonnement dat ik niet kan terugvinden in mijn account, maar waar wél netjes voor wordt gefactureerd.

Ik zou inmiddels al door drie verschillende mensen zijn teruggebeld, maar zoals je waarschijnlijk al raadt: er gebeurt helemaal niets.
Bij mijn laatste contactmoment heb ik een klacht ingediend en gevraagd om duidelijke antwoorden. Wat ik kreeg? Een bod van 50 euro en dat was het. (heb ik niet geaccepteerd)

Ik ben nu alles aan het verzamelen en ga het bij een advocaat neerleggen.
Het kan niet zo zijn dat de incompetentie van dit bedrijf míj geld gaat kosten, in de vorm van vrije dagen en verspilde tijd.

Ik heb tijdens het eerste telefoongesprek precies aangegeven wat er aan de hand was, omdat het probleem toen al bekend was.
Ik ben akkoord gegaan met hun eerste 'poppenkast oplossing', en van daaruit ging het alleen maar van kwaad tot erger.
Als je dit serieus wil oppakken, zou ik je adviseren om alles netjes op een rij te zetten, het technisch te onderbouwen en zelf juridische stappen te overwegen. (Zorg wel dat je feiten klopt — wees zeker van je zaak, zie "Dunning–Kruger effect".)
Tot slot: mijn advies is om vooral niet op de community te blijven hangen. Dat maakt het allemaal alleen maar frustrerender.
Het is bij mij nog lang niet klaar.

Odido maakt er tot op de dag van vandaag een bende van.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 10 april 2025

Ik heb opnieuw geprobeerd een bericht te plaatsen, maar wederom krijg ik dezelfde melding: "Your post has been submitted. It will be published after a review by our moderators." Ik moet bekennen dat ik hier wel enigszins bezorgd over ben en het gevoel heb dat er wellicht een overdreven strenge controle plaatsvindt. Ik begrijp echter niet helemaal waarom, aangezien mijn berichten altijd met zorg en respect zijn opgesteld.

Het is opmerkelijk hoe de enige reactie zich richt op het plaatsen van een bericht, in plaats van op de inhoud zelf.

Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat er nog geen substantiële reacties vanuit de community moderators zijn gekomen. Ik ben erg onder de indruk van Odido's netwerk (de snelheid is uitstekend), en ik denk dat dit type product juist een publiek trekt met interesse in "Homelabs" en een redelijke mate van "IT-kennis". Het is dan frustrerend om te zien hoe de service daardoor tekortschiet.

Tot slot, voor Theodam: Ik wil je graag adviseren om je frustraties niet direct op deze community te dumpen. Uit mijn ervaring blijkt dat dit zelden tot een constructieve oplossing leidt en vaak averechts werkt en je frustraties alleen maar opbouwen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 10 april 2025
Seeringfate schreef:

Ik heb opnieuw geprobeerd een bericht te plaatsen, maar wederom krijg ik dezelfde melding: "Your post has been submitted. It will be published after a review by our moderators." Ik moet bekennen dat ik hier wel enigszins bezorgd over ben en het gevoel heb dat er wellicht een overdreven strenge controle plaatsvindt. Ik begrijp echter niet helemaal waarom, aangezien mijn berichten altijd met zorg en respect zijn opgesteld.

Vaak zijn het linkjes o.i.d. wat zorgt voor die spamdetectie. Helaas kijken de moderators ook niet veel in die lijst om de posts eruit te halen (daar zijn ze hopeloos onderbezet voor).

Tevens komen topics waarin gepost wordt (al is het maar met een simpele “he, moderator, kijk hier eens naar”) volgens mij onderop de lijst te liggen. Dus dat werkt alleen averechts. Pas als er lang niet in een topic gepost is lijkt erop gereageerd te worden. Er is eigenlijk geen pijl op te trekken en af en toe heb ik ook het idee dat het willekeur is en aan elk systeem ontbreekt.

Wat betreft de spamdetectie… je zou eens kunnen proberen een post met alleen wat korte tekst te maken (zonder linkjes e.d.) en dan daarna die post te wijzigen. Ik weet eigenlijk niet of als je een post wijzigt, of deze dan daarna ook weer naar de moderator-spamlijst gaat (indien die daartoe zou voldoen).

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Seeringfate, excuus voor de stilte in dit topic. Ik waardeer hoe uitgebreid je bent geweest en om eerlijk te zijn begrijp ik niet waarom een reactie van ons is uitgebleven. Mogelijk is door de drukte en jouw opvolgingen in het topic dit topic steeds aan de onderkant van onze lijst gekomen. Het systeem heeft het mogelijk als '’bumpen'’ gezien, wat binnen deze Community niet werkt of is toegestaan. Ik wil mijn excuses aanbieden voor de gang van zaken, maar lees wel dat het inmiddels is opgelost. Zou je het mij willen laten weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt? Ik sta dan absoluut voor je klaar. Probeer het dan wel bij één bericht te houden en wacht op onze reactie. Deze komt er vaak binnen 1 of 2 dagen.

@Theodam Ik zie dat jij je ook in dit topic heb gevoegd. Het spijt mij voor jouw ervaring. Als dit nog loopt, wil ik dat je weet dat ik voor je klaar sta en dit heel graag naga. Wel zie ik dat jij niet je Community profiel hebt ingevuld. Zou je deze willen aanvullen met jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Als je laat weten dat alle informatie hier staat, kom ik er zo snel mogeljk op terug!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 13 april 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido ,

Het technische probleem is inderdaad opgelost, maar het verhaal is verre van afgerond.
Ik zou vanuit de servicedesk door minstens twee personen teruggebeld worden, maar tot nu toe is niemand met een reactie gekomen, ondanks dat ik er meerdere keren nog achteraan gebeld heb. Steeds werd er alleen maar een "nieuw verzoek" aangemaakt.

Ondertussen zit ik vast aan een 5G-abonnement dat ik nergens terug kan vinden en dus niet kan opzeggen.
Deze verbinding is mij vanuit Odido aangeboden als noodoplossing en zou kosteloos zijn. Inmiddels is het eerste termijn gewoon afgeschreven, wat ik eerlijk gezegd onacceptabel vind.

De servicedesk denkt totaal niet mee en blijft zich krampachtig vasthouden aan hun script, iets wat mijn bloed op dit moment echt laat koken.

Ik ben nu alles aan het verzamelen en structureren, net zoals hierboven beschreven, maar dan inclusief alle werkbonnen van Guideon en de complete gespreksgeschiedenis.
Zodra ik dit compleet heb, leg ik alles neer bij DAS, en dan mogen zij zich erover buigen.

Eerlijk gezegd heb ik ook het idee dat jij hier zelf niet veel in kunt betekenen. (Niet kwaad bedoeld)
En dat is jammer. Ik vind het oprecht teleurstellend dat het allemaal zo stroef verloopt en dat er binnen de serviceafdeling niemand lijkt te werken die ook maar één stap buiten een "script” kan redeneren.

Wat ik echt als een verbetering zou zien, is het beschikbaar stellen van een technische lijn — desnoods met voorwaarden — zodat dit soort situaties niet compleet escaleren.

Ik snap dat jullie processen zijn ingericht op de grote massa, en ik weet uit ervaring dat het IQ van de gemiddelde gebruiker soms te wensen overlaat.
Maar omdat jullie het snelste particuliere internet van Nederland aanbieden, zal er ook een groep meer technische gebruikers op jullie afkomen.
Ik schaar mezelf daar — enigszins egoïstisch — ook onder. En dat is precies waarom ik ooit voor Odido koos.

Maar stap voor stap kom ik erachter dat jullie niet aan de technische verwachtingen kunnen voldoen.
Wat jullie leveren is een fantastisch product, maar het wordt volledig onderuitgehaald door een volledig incapabele servicedesk.

Dat had ik graag anders gezien. Ik had zelfs serieuze plannen om naar de 8Gbps-lijn te gaan overstappen.

Toch bedankt voor je bericht.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen