Skip to main content

internet 7241dk werkt niet meer

Hi sinds een aantal uur werkt ons internet niet meer. De Huawei glas omvormer krijgt geen verbinding. Wifi en modem werken nog goed.

Alles al een keer van spanning gehad maar dit brengt niet de oplossing.

Kan dit nagekeken worden

Uitgelichte reactie

9 februari 2025

Welkom op onze community! ​@Tomenkrista 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier een topic over opent. Ik help je natuurlijk graag verder om dit op te lossen. Ik wil dat je weer kan genieten van onze diensten! 

Ik ben gelijk gaan kijken, maar ik zie dat je de legen velden in je community profiel nog niet hebt ingevuld. Wil je de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN alsnog) nog invullen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken! 

Wil je mij daarnaast ook alvast vertellen wat de lampjes op het modem en het ONT (glasvezelkastje) doen (aan/uit, kleur en knipperen langzaam/snel)?

@JoshSyx Goed dat je je aansluit bij dit topic. Ik wil ook dat jij weer gebruik kan maken van onze diensten. Ik help je graag om dit te realiseren!

Ik heb gelijk jouw verbinding uitgemeten. Echter lijkt het er op dat ik geen verbinding krijg. Wil je nagaan of alles goed is aangesloten? Daarnaast wil ik je vragen om zowel het modem als het ONT (glasvezelkastje) (mits je deze hebt) een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Wil je mij daarnaast ook laten weten wat de lampjes op het modem en eventueel ONT (glasvezelkastje) doen (aan/uit, kleur en knipperen langzaam/snel)?

@Tomenkrista ​@JoshSyx In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat jullie geheel zonder internet zitten. Ik stuur daarom graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je in ieder geval online. Laten jullie mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik de code toe! 

Ik wacht de terugkoppeling rustig af! 

11 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 8 februari 2025

Ik heb hetzelfde probleem momenteel.

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 8 februari 2025

woon julie bij utrecht?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 februari 2025

Hi, nee dit is niet bij Utrecht in de buurt. Internet werkt helaas nog steeds niet.

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 9 februari 2025

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 9 februari 2025

Welkom op onze community! ​@Tomenkrista 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier een topic over opent. Ik help je natuurlijk graag verder om dit op te lossen. Ik wil dat je weer kan genieten van onze diensten! 

Ik ben gelijk gaan kijken, maar ik zie dat je de legen velden in je community profiel nog niet hebt ingevuld. Wil je de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN alsnog) nog invullen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken! 

Wil je mij daarnaast ook alvast vertellen wat de lampjes op het modem en het ONT (glasvezelkastje) doen (aan/uit, kleur en knipperen langzaam/snel)?

@JoshSyx Goed dat je je aansluit bij dit topic. Ik wil ook dat jij weer gebruik kan maken van onze diensten. Ik help je graag om dit te realiseren!

Ik heb gelijk jouw verbinding uitgemeten. Echter lijkt het er op dat ik geen verbinding krijg. Wil je nagaan of alles goed is aangesloten? Daarnaast wil ik je vragen om zowel het modem als het ONT (glasvezelkastje) (mits je deze hebt) een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Wil je mij daarnaast ook laten weten wat de lampjes op het modem en eventueel ONT (glasvezelkastje) doen (aan/uit, kleur en knipperen langzaam/snel)?

@Tomenkrista ​@JoshSyx In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat jullie geheel zonder internet zitten. Ik stuur daarom graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je in ieder geval online. Laten jullie mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik de code toe! 

Ik wacht de terugkoppeling rustig af! 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 februari 2025

Ik heb ook al de hele dag storing, op de router knipperen voortdurend allerlei lampjes, soms ook geel. Dan na een uur brand alles groen, is er even een paar minuten stabiel internet en begint het hele verhaal opnieuw. Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is? Afgelopen donderdag 6 Februari was er ook storing, maar die werd wel herkend door Odido en spoedig verholpen. Deze storing merkte wij vanochtend 7:00u op en sinds dien doet het internet het meer niet dan wel.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 februari 2025

Ik heb gisteren ochtend ook even gebeld met de klanten services voor de zekerheid. Ze hebben de lijn nagemeten en er lijkt iets niet goed te zitten in de wijkcentrale. op de ONT omvormer knipperd de led (groen) van PON. echter heb ik dan geen verbinding. het modem krijgt geen ipadres. De dame van de klantenservices die heeft een ticket aangemaakt zodat er als het goed is een monteur gestuurd word naar de centrale. Ik heb hier nog geen terug koppeling over gehad.

sinds zaterdag overdag hebben we geen internet meer.
We hebben helaas geen ben of odido mobiel abbonement wat in deze wel vrij lastig is.

Ik zal mijn account nog verder aanvullen.

Groet Tom

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3013 reacties
  • 11 februari 2025

Hi ​@dbmourits, goed dat je dit checkt! Ik zie het meteen. Jij hebt een DSL lijn en KPN NetwerkNL meldt ook bij ons al dagen incidenten aan op het netwerk. Zodra wij deze melding krijgen van KPN, informeren we jou. Dit hebben we vandaag ook weer gedaan. KPN NetwerkNL geeft nu aan dat het is opgelost. Ben jij nog niet online? Haal dan het modem voor 10 seconden van de stroom. Excuus voor het ervaren ongemak!

@Tomenkrista Dank voor de aanvulling, heel fijn! Ik zie hier dat het gaat om een stoorzender op jullie netwerk. Gezien de aard van het probleem, kan het zeker 5 dagen duren (misschien langer) voor de crux en de oplossing is gevonden. Ik wil je daarom een aanbod doen, deze stuur ik privé naar je!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 februari 2025

Bedankt voor de toelichting Cheyenne, vooralsnog lijkt alles bij ons weer te werken.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 februari 2025

@Cheyenne van Odido 

Bedankt voor de reactie. Ik heb ook al een reactie gegeven op het prive bericht wat je hebt gestuurd.

Groet Tom 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3013 reacties
  • 12 februari 2025

Dank ​@Tomenkrista, het is geregeld. Je hebt voor nu een mooie tussenoplossing. Als er meer bekend is over het lopende onderzoek, informeren we je automatisch en hoor je van ons!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen