Skip to main content

sinds aansluiting on line gamen niet meer mogelijk


Hallo,

 

Ik heb al meerdere keren contact opgenomen en had steeds het gevoel dat het aan mij lag.

Telefonist vertelde teveel apparaten op 1 lijn  (tablet zoon, tv woonkamer en eigen telefoon + bekabelde PS5)

Hij heeft een extra 5gz lijn geopend wat helemaal niks uitmaakt als je bekabeld ben

Sinds de aansluiting haal ik wel de snelheid maar de ping schommeld zo erg dat je uit elke game word gegooid.

Ook als je een snelheidtest doet duurt het lang voordat hij hem vind.

Terwijl ik zelfs op mijn mobiele hotspot gewoon online kan dan wel met lag maar toch.

Rond etenstijd tot 11 uur in de avond doordeweeks en weekend kan je al helemaal vergetenis het niet eens meer de moeite om te proberen en zitten we op de hotspot.

 

Hoe het er nu voor staat is je doet het er maar mee er is geen storing ofiets word er gezegd

Uitgelichte reactie

7 februari 2025

Hi ​@a.banning, ik heb je inderdaad gelijk op de lijst gezet om je ONT te vervangen voor een Nokia ONT. Hoelang dit gaat duren kan ik je niet precies zeggen, maar je zal automatisch iets horen van de monteur zodat er een afspraak gemaakt kan worden. Dank voor je geduld!

29 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22701 reacties
  • 4 februari 2025

Hallo ​@a.banning 

Gamen doe je op de bekabelde PlayStation? En is deze rechtstreeks aangesloten op de router?

Heb je last van een schommelende ping op alle apparaten in huis?

Ben je toevallig aangesloten op het KPN netwerk met een Genexis ONT?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 4 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@a.banning 

Gamen doe je op de bekabelde PlayStation? En is deze rechtstreeks aangesloten op de router?

Heb je last van een schommelende ping op alle apparaten in huis?

Ben je toevallig aangesloten op het KPN netwerk met een Genexis ONT?

Hallo

Ja hij is bekabeld maar ik moet zeggen dat hij wel snel download games zeg maar ik haal meestal wel de 400gb

Totdat je online wil gaan zegt steeds packed loss high ping gedurende de hele avond

Ja gamen op tablet gaat ook niet en zelfs YouTube op telefoon naast router gaat niet. 

Tv gebruik ik op hotspot van mijn telefoon 

Ook hebben we een wifi versterker wat voor mij gevoel niet veel uitmaakt 

Alles staat nog net zo als de monteur het heeft aangesloten alleen een kabel naar de ps5


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 4 februari 2025
a.banning schreef:
Waqqas schreef:

Hallo ​@a.banning 

Gamen doe je op de bekabelde PlayStation? En is deze rechtstreeks aangesloten op de router?

Heb je last van een schommelende ping op alle apparaten in huis?

Ben je toevallig aangesloten op het KPN netwerk met een Genexis ONT?

Hallo

Ja hij is bekabeld maar ik moet zeggen dat hij wel snel download games zeg maar ik haal meestal wel de 400gb

Totdat je online wil gaan zegt steeds packed loss high ping gedurende de hele avond

Ja gamen op tablet gaat ook niet en zelfs YouTube op telefoon naast router gaat niet. 

Tv gebruik ik op hotspot van mijn telefoon 

Ook hebben we een wifi versterker wat voor mij gevoel niet veel uitmaakt 

Alles staat nog net zo als de monteur het heeft aangesloten alleen een kabel naar de ps5

Is de ONT het zwarte kastje aan de muur waar glasvezel binnen komt? Dat klopt

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22701 reacties
  • 4 februari 2025

@a.banning 

Klopt, hij zit op het glasvezelaansluotpunt. Is het een Genexis? Meestal kan het helpen om hem te laten vervangen door een Nokia ONT. Een moderator kan dit voor je regelen.

En overdag werkt alles zonder problemen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 4 februari 2025
Waqqas schreef:

@a.banning 

Klopt, hij zit op het glasvezelaansluotpunt. Is het een Genexis? Meestal kan het helpen om hem te laten vervangen door een Nokia ONT. Een moderator kan dit voor je regelen.

En overdag werkt alles zonder problemen?

 

Ik zal dit even moeten controleren ik laat het morgen weten.

Overdag is het wel beter lijkt meer als de meeste mensen thuis zijn het steeds meer onstabiel word.

 

Bedankt alvast 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 6 februari 2025

Hallo 

Ik weet eigenlijk niet wat het is 

Ik heb wel een foto gemaakt 

Zelf nu is het onmogelijk om überhaupt op dit te reageren op wifi

Zitten weer op de hotspot 

Ik ga vanaf morgen proberen het te monitoren en op te schrijven 

En hoe gaat het met de moderator dan?

 

Bedankt 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 6 februari 2025
a.banning schreef:
Waqqas schreef:

@a.banning 

Klopt, hij zit op het glasvezelaansluotpunt. Is het een Genexis? Meestal kan het helpen om hem te laten vervangen door een Nokia ONT. Een moderator kan dit voor je regelen.

En overdag werkt alles zonder problemen?

 

Ik zal dit even moeten controleren ik laat het morgen weten.

Overdag is het wel beter lijkt meer als de meeste mensen thuis zijn het steeds meer onstabiel word.

 

Bedankt alvast 

Hallo 

 

Ik weet eigenlijk niet wat het is 

 

Ik heb wel een foto gemaakt 

 

Zelf nu is het onmogelijk om überhaupt op dit te reageren op wifi

 

Zitten weer op de hotspot 

 

Ik ga vanaf morgen proberen het te monitoren en op te schrijven 

 

En hoe gaat het met de moderator dan?

 

 

 

Bedankt 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 6 februari 2025
a.banning schreef:
a.banning schreef:
Waqqas schreef:

@a.banning 

Klopt, hij zit op het glasvezelaansluotpunt. Is het een Genexis? Meestal kan het helpen om hem te laten vervangen door een Nokia ONT. Een moderator kan dit voor je regelen.

En overdag werkt alles zonder problemen?

 

Ik zal dit even moeten controleren ik laat het morgen weten.

Overdag is het wel beter lijkt meer als de meeste mensen thuis zijn het steeds meer onstabiel word.

 

Bedankt alvast 

Hallo 

 

Ik weet eigenlijk niet wat het is 

 

Ik heb wel een foto gemaakt 

 

Zelf nu is het onmogelijk om überhaupt op dit te reageren op wifi

 

Zitten weer op de hotspot 

 

Ik ga vanaf morgen proberen het te monitoren en op te schrijven 

 

En hoe gaat het met de moderator dan?

 

 

 

Bedankt 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22701 reacties
  • 6 februari 2025

@a.banning 

Dat is een Genexis ONT, hopelijk kan een moderator een swap voor je in gang zetten voor een Nokia ONT.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3407 reacties
  • 7 februari 2025

Hi ​@a.banning, ik heb je inderdaad gelijk op de lijst gezet om je ONT te vervangen voor een Nokia ONT. Hoelang dit gaat duren kan ik je niet precies zeggen, maar je zal automatisch iets horen van de monteur zodat er een afspraak gemaakt kan worden. Dank voor je geduld!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 7 februari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@a.banning, ik heb je inderdaad gelijk op de lijst gezet om je ONT te vervangen voor een Nokia ONT. Hoelang dit gaat duren kan ik je niet precies zeggen, maar je zal automatisch iets horen van de monteur zodat er een afspraak gemaakt kan worden. Dank voor je geduld!

Hallo

Bedankt heel fijn ik wacht het af

 

Met vriendelijke groet 

 

Banning 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 28 februari 2025

Goedemiddag 

 

Is er misschien al een update zit nog steeds met hetzelfde probleem 

 

Met vriendelijke groet 

 

Banning 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22701 reacties
  • 28 februari 2025

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 28 februari 2025

Jeetje zeg mag maar hopen dat het jaar snel om is denk dat we het hier mee moeten doen :(

Zit nu weer op me eigen netwerk en me zoon op mijn hotspot 

Echt schandalig 

 

Wel bedankt voor het snelle reageren 


rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • 1999 reacties
  • 28 februari 2025

Als ze het niet snel oplossen moet je gewoon kosteloos op kunnen zeggen (ze kunnen de dienst dan niet goed leveren). Staat overigens ook gewoon in dat topic.

Bij mij zou het niet zolang geduurd hebben (want dit probleem speelt al bijna een jaar).

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 28 februari 2025
rvk01 schreef:

Als ze het niet snel oplossen moet je gewoon kosteloos op kunnen zeggen (ze kunnen de dienst dan niet goed leveren). Staat overigens ook gewoon in dat topic.

Bij mij zou het niet zolang geduurd hebben (want dit probleem speelt al bijna een jaar).

 

Ja zou je denken maar ze geven niet toe dat er iets aan de hand is terwijl ze het heus wel weten denk ik

 

Ik ga morgen even bellen weer

Bedankt 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 28 februari 2025

Hele avond gaat dit zo door zelfs een whatsappje heeft moeite dit met een abo van 400 mbs

 

Ik weet het is wifi natuurlijk maar bekabeld net zo


rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • 1999 reacties
  • 28 februari 2025
a.banning schreef:

Ik ga morgen even bellen weer

Je kunt het beter even aankaarten bij een moderator hier. De helpdesk is gewoon een callcenter met onkundige mensen die gewoon een script afwerken. De moderators kunnen ook gewoon dingen regelen (en beter dan die helpdesk).

@Tommie van Odido Heeft dit debacle inmiddels niet lang genoeg geduurd? Geef de mensen gewoon de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen als ze een Genexis hebben of zorg er voor dat ze morgen een Nokia ONT in huis hebben. Dit is geen goede reclame voor Odido.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 28 februari 2025
rvk01 schreef:
a.banning schreef:

Ik ga morgen even bellen weer

Je kunt het beter even aankaarten bij een moderator hier. De helpdesk is gewoon een callcenter met onkundige mensen die gewoon een script afwerken. De moderators kunnen ook gewoon dingen regelen (en beter dan die helpdesk).

@Tommie van Odido Heeft dit debacle inmiddels niet lang genoeg geduurd? Geef de mensen gewoon de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen als ze een Genexis hebben of zorg er voor dat ze morgen een Nokia ONT in huis hebben. Dit is geen goede reclame voor Odido.

 

Bedankt voor je bericht 

 

Ja ik wacht eigenlijk op wat de moderator hier heeft gezegd je staat op de lijst.

Geen andere oplossing of iets 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4798 reacties
  • 4 maart 2025

@a.banning Ik snap goed dat je dit euvel graag opgelost ziet. Ik help je hier graag verder bij! 

Ik zet je graag op de lijst voor een nieuw ONT. Hoewel ik deze het allerliefst zo snel mogelijk bij je wil hebben, durf ik op dit moment niet te zeggen wanneer je deze precies ontvangt. Guidion wacht op dit moment namelijk op een nieuwe voorraad. Zodra zij de ONTs binnen hebben, nemen ze contact met je op om een afspraak in te plannen. 

Mocht je hier toch niet op willen wachten, kan ik het abonnement kosteloos voor je opzeggen. Dit wil ik natuurlijk niet, maar ik begrijp jouw keuze indien je dit wenst. 

Laat je mij weten wat je wil? In die tussentijd stuur ik je graag een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Wellicht is dit een idee om de tijden van wegval te overbruggen? Laat maar weten of je hier interesse in hebt. 

Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Laat het dan vooral weten. Ik sta voor je klaar! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 4 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

@a.banning Ik snap goed dat je dit euvel graag opgelost ziet. Ik help je hier graag verder bij! 

Ik zet je graag op de lijst voor een nieuw ONT. Hoewel ik deze het allerliefst zo snel mogelijk bij je wil hebben, durf ik op dit moment niet te zeggen wanneer je deze precies ontvangt. Guidion wacht op dit moment namelijk op een nieuwe voorraad. Zodra zij de ONTs binnen hebben, nemen ze contact met je op om een afspraak in te plannen. 

Mocht je hier toch niet op willen wachten, kan ik het abonnement kosteloos voor je opzeggen. Dit wil ik natuurlijk niet, maar ik begrijp jouw keuze indien je dit wenst. 

Laat je mij weten wat je wil? In die tussentijd stuur ik je graag een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Wellicht is dit een idee om de tijden van wegval te overbruggen? Laat maar weten of je hier interesse in hebt. 

Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Laat het dan vooral weten. Ik sta voor je klaar! 

Bedankt voor de reactie

Maar dit is me 3 weken geleden ook verteld en er is niks ondernomen van jullie kant.

En ik heb al unlimited internet en gebruik mijn hotspot al elke dag met mijn zoon dus dat is ook geen oplossing 

Ik wacht het nog een week af mocht ik niets horen dan wil ik graag opzeggen.

Ik wil jullie best een kans geven om het op te lossen maar ik lees ook dat bij sommige mensen het probleem blijft na de ont update?

Dan wacht ik dus al weken op eigelijk niets :(

En iedereen bij odido komt met een ander verhaal.

Ergste vind ik nog als ik contact neem dat er word gezegd er is niks aan de hand,waarom krijg ik dan überhaupt een andere ONT .

voel me echt in de maling genomen 

 


Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 116 reacties
  • 5 maart 2025

Goedemorgen ​@a.banning, bedankt voor je begrip en geduld. Het spijt me dat je het gevoel hebt dat er geen actie is ondernomen en dat je nu al zo lang wacht. Om je situatie goed op te lossen, moeten we inderdaad wachten op Guidion, die de benodigde stappen kan ondernemen om het probleem te verhelpen. De ONT-wissel is in de meeste gevallen wel de oplossing voor dit soort problemen! Als je na een week nog steeds geen updates hebt ontvangen, staat het aanbod om kosteloos op te zeggen nog steeds voor je klaar. Ik wil je echt helpen om dit probleem op te lossen, en ik waardeer je bereidheid om ons een kans te geven om dit goed te maken. Als je vragen hebt, trek dan gerust aan de bel!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 11 maart 2025
Demy van Odido schreef:

Goedemorgen ​@a.banning, bedankt voor je begrip en geduld. Het spijt me dat je het gevoel hebt dat er geen actie is ondernomen en dat je nu al zo lang wacht. Om je situatie goed op te lossen, moeten we inderdaad wachten op Guidion, die de benodigde stappen kan ondernemen om het probleem te verhelpen. De ONT-wissel is in de meeste gevallen wel de oplossing voor dit soort problemen! Als je na een week nog steeds geen updates hebt ontvangen, staat het aanbod om kosteloos op te zeggen nog steeds voor je klaar. Ik wil je echt helpen om dit probleem op te lossen, en ik waardeer je bereidheid om ons een kans te geven om dit goed te maken. Als je vragen hebt, trek dan gerust aan de bel!

Goedemiddag 

 

We zijn weer een week verder en een week met alleen maar problemen online.En nog steeds geen oplossing 

Jullie laten mij geen andere keus dan ik het moet opzeggen maar dit betekent ook dat ik mijn combi voordeel kwijt raak weer ander abonnement moet afsluiten 

Ik snap echt niet dat jullie reclame maken voor odido met hele gezin blij 

Dat jullie je eigen klanten zo behandelen is schandalig 

Ik geef nog 1 dag de tijd 

Het lijkt me sterk dat sinds 2 jan niet even iemand kan komen kijken of iets

 

Schandalig 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 18 maart 2025

Goedemiddag 

Weer een week verder nadat me beloofd is contact te worden opgenomen:(

Ik ben echt ten einde raad.

Nog steeds onbruikbaar internet in de avond en weekend sinds 2 januari.

 

Alsjeblieft helpt u mij?


  • is een King Poster
  • 82 reacties
  • 18 maart 2025

@Teresa van Odido ​@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Demy van Odido  Jullie laten ​@a.banning wel extreem in de steek hier


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen