Skip to main content
Beantwoord

Ontzettend traag internet in avonden

• is een Top Poster
  • 7 reacties

Beste Odido,

We zijn recent overgestapt naar Odido glasvezel en we zijn alles behalve happy.. Het internet in de avonden is gewoon niet te doen.

Websites moet je tot 5x refreshen om te laden of laden helemaal niet, het is allemaal mega traag en blijft constant haperen.

Je merkt het echt in de avonden, overdag lijken we er minder last van te hebben. Soms kan het gewoon een uur goed gaan en dan is het een uur gewoon helemaal NIET te doen.

Wat hebben we geprobeerd, modem/ONT opnieuw opstarten (wel 10x geprobeerd). Bekabeld, wifi, het heeft allemaal hetzelfde probleem. Andere laptop van vrienden geleend maar echt alles op het netwerk heeft er last van. Van computers tot laptops, smartphones en televisies.

Ik heb al lopen zoeken op het forum en er lijken meerdere mensen last van te hebben. Onderstaand een screenshot van de ping cmd test (1.1.1.1 en 8.8.8.8).

Kan er iemand aub meekijken.

Beste antwoord door Teresa van Odido

@Josip Dankjewel voor het doorgeven! 

Ik heb de opzegging gelijk voor je in het systeem gezet per 04-04-25. Je ontvangt hier ook een e-mail over ter bevestiging. Wanneer de einddatum bijna in zicht is, ontvang je ook instructies voor het retourneren van de apparatuur. 

De vergoeding kan ik nog niet voor je in het systeem zetten, omdat de opzegdatum in de toekomst ligt. Ik wil graag de helft van de kosten voor de periode van 30-01-2025 t/m 04-04-2025 voor je vergoeden. Het systeem berekent dit automatisch en dit wordt dan verrekend met de volgende (in jouw geval waarschijnlijk de laatste) factuur. Ik heb hier een notitie van gemaakt in mijn persoonlijke agenda, zodat je hier zelf niet meer achteraan hoeft. 

Zodra ik de vergoeding in het systeem heb gezet, ontvang je hier een e-mail ter bevestiging over. Ik zal het je ook gelijk laten weten in dit topic.

Trek je bij mij aan de bel als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta altijd voor je klaar! 😊

Bekijk origineel

15 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20443 reacties
  • 30 januari 2025

Hallo ​@Josip 

ben je aangesloten via het KPN netwerk met een Genexis ONT? Je bent inderdaad niet de enige maar als je een Genexis ONT hebt dan kan het vervangen van de Genexis ONT door een Nokia ONT al voor heel veel verbetering zorgen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 30 januari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Josip 

ben je aangesloten via het KPN netwerk met een Genexis ONT? Je bent inderdaad niet de enige maar als je een Genexis ONT hebt dan kan het vervangen van de Genexis ONT door een Nokia ONT al voor heel veel verbetering zorgen.

Dank voor je snelle reactie Waqqas. Ik heb volgens mij inderdaad een Genexis ONT (als ik google search op afbeelding komt dat naar voren), onderstaand mijn ONT.

Via welke manier kan ik een Nokia ONT aanvragen om te kijken of dat mijn problemen verhelpt?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20443 reacties
  • 30 januari 2025

@Josip 

Wacht de reactie van een moderator even af, hopelijk kunnen zij wat voor je regelen. Ze zijn er morgen weer.

Demy van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 59 reacties
  • 31 januari 2025

Hi ​@Josip, ik snap als geen ander dat je zorgeloos gebruik wil kunnen maken van een stabiele internetverbinding. We gaan inderdaad je Genexis ONT vervangen door een Nokia ONT. Ik heb het verzoek direct voor je doorgezet naar Guidion! Zij nemen contact met je op om een afspraak te maken voor het vervangen van je ONT. Ik ben wel direct zo open en eerlijk mogelijk tegen je, ik kan je namelijk geen verwachte tijdslijn geven voor de vervanging en kan daarom niet precies aangeven wanneer Guidion langs zal komen. Ze nemen echter zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak in te plannen. Bedankt voor je geduld en begrip! Groetjes, Demy

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 31 januari 2025
Demy van Odido schreef:

Hi ​@Josip, ik snap als geen ander dat je zorgeloos gebruik wil kunnen maken van een stabiele internetverbinding. We gaan inderdaad je Genexis ONT vervangen door een Nokia ONT. Ik heb het verzoek direct voor je doorgezet naar Guidion! Zij nemen contact met je op om een afspraak te maken voor het vervangen van je ONT. Ik ben wel direct zo open en eerlijk mogelijk tegen je, ik kan je namelijk geen verwachte tijdslijn geven voor de vervanging en kan daarom niet precies aangeven wanneer Guidion langs zal komen. Ze nemen echter zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak in te plannen. Bedankt voor je geduld en begrip! Groetjes, Demy

Dag Demy,

Dank voor je reactie. We wachten geduldig af en mocht het echt te lang duren dan laat ik even van me horen.

Fijn weekend!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 18 februari 2025
Demy van Odido schreef:

Hoi ​@Demy van Odido 

Wil jij aub even een kijken waarom er nog geen contact op is genomen, ik heb zelf ook nog even gebeld met jullie klantenservice. Meneer heeft meegekeken en gaf inderdaad aan dat er iets niet lekker werkt.

Hij zei echter dat ze niet zomaar een monteur langssturen met een nieuw ONT.

Het is nu 18 dagen vanaf het moment dat ik het gemeld heb, dit duurt me eerlijk gezegd allemaal te lang. Ik kan gewoon geen fatsoenlijk gebruik maken van het internet, het is echt rete irritant als je savonds niet eens fatsoenlijk kan browsen of een filmpje kijken.

Graag zsm een passende oplossing of kun je aub kijken of het contract ontbonden kan worden, stap ik wel over naar een andere provider die wel fatsoenlijk werkt.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13380 reacties
  • 19 februari 2025

Hey ​@Josip, er zit geen standaard verwerkingstijd op het wisselen van ONT. Guidion pakt dit zelf structureel op. Het kan dus langer duren voordat ze je opbellen om een afspraak te maken. Nu is er wel een update over dit probleem, momenteel wordt er een firmware update gefinetuned, naar verwachting zal deze eind februari worden uitgerold. Dit zou het op moeten lossen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Josip, er zit geen standaard verwerkingstijd op het wisselen van ONT. Guidion pakt dit zelf structureel op. Het kan dus langer duren voordat ze je opbellen om een afspraak te maken. Nu is er wel een update over dit probleem, momenteel wordt er een firmware update gefinetuned, naar verwachting zal deze eind februari worden uitgerold. Dit zou het op moeten lossen!

Dag ​@Tommie van Odido 

Dank voor je reply. Gaan we daar wederom om wachten, weer 2 weken zonder fatsoenlijk internet.

Twee vragen:
- Gezien het internet gedeeltelijk werkt (in de avonden nagenoeg niet). Neem ik aan dat ik ook gedeeltelijk hoef te betalen voor de dienst die geleverd wordt?
- Indien het probleem niet opgelost wordt eind feb. Klopt het dan dat ik mijn contract kosteloos kan ontbinden 30 dagen vanaf het moment dat ik het probleem heb gemeld? (2 maart dus)?

Alvast bedankt!

Groet,
Josip

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13380 reacties
  • 20 februari 2025

Hey ​@Josip, als het opgelost is of niet opgelost is eind februari dan zullen we zeker kijken naar een passende compensatie. Het klopt inderdaad dat je dan je contract mag ontbinden. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 2 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Josip, als het opgelost is of niet opgelost is eind februari dan zullen we zeker kijken naar een passende compensatie. Het klopt inderdaad dat je dan je contract mag ontbinden. 

Beste ​@Tommie van Odido ​@Demy van Odido 

Het is nu 30 dagen geleden, uiteraard niks, nada, noppes vernomen vanuit Odido mbt een update en/of Guidion voor een afspraak.

Graag het contract ontbinden. Kan ik dit ook op mail ter bevestiging ontvangen? Gauw overstappen naar een provider die wel prioriteit geeft aan zulke grote problemen meteen op te lossen. 

Daarnaast neem ik ook dat ik niet volledig voor deze maand ga betalen.

Bedankt alvast!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 4 maart 2025

@Josip Sorry dat we dit niet tijdig voor je hebben kunnen oplossen, ik had het graag anders gezien. Ik vind het niet leuk om je te zien gaan, maar ik help je natuurlijk graag om de opzegging in orde te maken! 

Wil je alleen nog je community profiel aanvullen met je geboortedatum? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk voor je aan de slag. Wil je mij ook vertellen per wanneer in de opzegging in het systeem kan zetten?

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

@Josip Sorry dat we dit niet tijdig voor je hebben kunnen oplossen, ik had het graag anders gezien. Ik vind het niet leuk om je te zien gaan, maar ik help je natuurlijk graag om de opzegging in orde te maken! 

Wil je alleen nog je community profiel aanvullen met je geboortedatum? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk voor je aan de slag. Wil je mij ook vertellen per wanneer in de opzegging in het systeem kan zetten?

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

Is aangevuld. Per 04-04, eerder was helaas niet mogelijk.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

Ik heb de opzegging gelijk voor je in het systeem gezet per 04-04-25. Je ontvangt hier ook een e-mail over ter bevestiging. Wanneer de einddatum bijna in zicht is, ontvang je ook instructies voor het retourneren van de apparatuur. 

De vergoeding kan ik nog niet voor je in het systeem zetten, omdat de opzegdatum in de toekomst ligt. Ik wil graag de helft van de kosten voor de periode van 30-01-2025 t/m 04-04-2025 voor je vergoeden. Het systeem berekent dit automatisch en dit wordt dan verrekend met de volgende (in jouw geval waarschijnlijk de laatste) factuur. Ik heb hier een notitie van gemaakt in mijn persoonlijke agenda, zodat je hier zelf niet meer achteraan hoeft. 

Zodra ik de vergoeding in het systeem heb gezet, ontvang je hier een e-mail ter bevestiging over. Ik zal het je ook gelijk laten weten in dit topic.

Trek je bij mij aan de bel als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta altijd voor je klaar! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

Topper, dank je wel.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 4 maart 2025

Heel graag gedaan! 😀 ​@Josip 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen