Skip to main content

Download en Upload snelheid traag op wifi plus

• 16 januari 2025
  • 8 reacties
  • 71 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Onlangs heb ik een nieuwe PC gehaald en na een paar dagen merkte ik dat ik packetloss heb in vele games en na een speedtest te doen zag ik dat ik dus weinig download en upload snelheid had. https://www.speedtest.net/result/17258532608

Specificaties -

modem: Zyxel T-56

Repeater: Wifi Plus

abonnement: 1 Gbps  

Ethernetkabel: CAT6

Mijn pc is aangesloten aan de Wifi Plus Repeater. 

Probleem bevindt zich alleen op een PC. Op mijn laptop en telefoon krijg ik wel voldoende mbps binnen die zijn ook verbonden op de wifi plus. Op een andere PC (bekabeld) krijg ik ook 120 download mbps en 1-10 upload mbps. Voorheen de wifi plus had ik een andere repeater waar ik wel 800 download en upload mbps kreeg. Heb zelf vele youtube filmpjes gekeken en geen een oplossing werkte. Dus het ligt echt aan de wifi plus repeater (bekabeld). Iemand die mij kan helpen?

Uitgelichte reactie

16 januari 2025

aymanZ schreef:

Probleem bevindt zich alleen op een PC.

[...]

Op een andere PC (bekabeld) krijg ik ook 120 download mbps en 1-10 upload mbps.

Op de “andere PC”? Is die ook bekabeld op de Wifi plus aangesloten? Zitten die allebei direct op de Wifi Plus apparaat of zit er een switch tussen?

Op zich zou je normaal de kabel van de router naar Wifi plus verdenken. Is die wel bekabeld aangesloten op de Zyxel? Maar omdat de Wifi snelheid via die Wifi Plus wel goed is lijkt het dus daarachter te zitten. Of defecte uitgaande poort van de Wifi Plus of defecte kabels.

Geef anders even precies door hoe je wat precies aangesloten hebt.

8 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1471 reacties
  • 16 januari 2025
aymanZ schreef:

[...]

Op de “andere PC”? Is die ook bekabeld op de Wifi plus aangesloten? Zitten die allebei direct op de Wifi Plus apparaat of zit er een switch tussen?

Op zich zou je normaal de kabel van de router naar Wifi plus verdenken. Is die wel bekabeld aangesloten op de Zyxel? Maar omdat de Wifi snelheid via die Wifi Plus wel goed is lijkt het dus daarachter te zitten. Of defecte uitgaande poort van de Wifi Plus of defecte kabels.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 januari 2025
rvk01 schreef:
aymanZ schreef:

[...]

De zyxel router is niet aangesloten op de wifi plus dus de wifiplus is draadloos verbonden met de router.

En de andere pc is normaal gesproken niet bekabeld met de wifi plus alleen MIJN pc. Maar omdat ik dus OOK de snelheid van de andere PC wou uittesten heb ik die van mij er uit getrokken en de andere pc in de wifi plus geplugged want 2 pcs aangesloten op de wifi plus werkt niet. Het resultaat is het zelfde, rond de 100 download mbps en 1-10 upload mbps. Dus de pc's zijn NIET allebei direct op de Wifi Plus bekabeld. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1471 reacties
  • 16 januari 2025
aymanZ schreef:

De zyxel router is niet aangesloten op de wifi plus dus de wifiplus is draadloos verbonden met de router.

Bedraad zou wel beter zijn maar aangezien je via Wifi wel snelheid hebt moet het dus lukken.

aymanZ schreef:

En de andere pc is normaal gesproken niet bekabeld met de wifi plus alleen MIJN pc. Maar omdat ik dus OOK de snelheid van de andere PC wou uittesten heb ik die van mij er uit getrokken en de andere pc in de wifi plus geplugged want 2 pcs aangesloten op de wifi plus werkt niet. Het resultaat is het zelfde, rond de 100 download mbps en 1-10 upload mbps. Dus de pc's zijn NIET allebei direct op de Wifi Plus bekabeld. 

Dan is het dus een defecte kabel of een defecte poort op de Wifi plus (mijn gok is de eerste). Probeer het dus nog eens met een andere korte kabel waarvan je weet dat die goed is.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 januari 2025
rvk01 schreef:
aymanZ schreef:

Bedraad zou wel beter zijn maar aangezien je via Wifi wel snelheid hebt moet het dus lukken.

aymanZ schreef:

Dan is het dus een defecte kabel of een defecte poort op de Wifi plus (mijn gok is de eerste). Probeer het dus nog eens met een andere korte kabel waarvan je weet dat die goed is.

Ik heb gister een nieuwe kabel gehaald dat is die ik nu gebruik. Daarvoor had ik een cat 8 kabel en bij die kabel kreeg ik dus ook slome snelheid. Dus het ligt denk ik niet aan de kabel. Misschien wel aan de port dus ik ga nu kijken of de 2e LAN port goed werkt.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 januari 2025
aymanZ schreef:
rvk01 schreef:
aymanZ schreef:

aymanZ schreef:

Ik heb gister een nieuwe kabel gehaald dat is die ik nu gebruik. Daarvoor had ik een cat 8 kabel en bij die kabel kreeg ik dus ook slome snelheid. Dus het ligt denk ik niet aan de kabel. Misschien wel aan de port dus ik ga nu kijken of de 2e LAN port goed werkt.

UPDATE: 2e LAN port heb ik ook trage download en upload snelheid

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1471 reacties
  • 16 januari 2025

Misschien een rare vraag (ik heb ook niet zoveel ervaring met die Wifi punten) maar... weet je zeker dat je met die andere pc en je mobiel wel verbinding maakt met het Wifi punt wanneer je die normale snelheid haalt? En niet verbonden bent met de hoofd router? 

Want dan zou het nog gewoon een slechte verbinding kunnen zijn tussen de router en de Wifi Plus Repeater. Of kun je in de mesh pagina zien dat die verbinding goed is? 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 januari 2025
rvk01 schreef:

Misschien een rare vraag (ik heb ook niet zoveel ervaring met die Wifi punten) maar... weet je zeker dat je met die andere pc en je mobiel wel verbinding maakt met het Wifi punt wanneer je die normale snelheid haalt? En niet verbonden bent met de hoofd router? 

Want dan zou het nog gewoon een slechte verbinding kunnen zijn tussen de router en de Wifi Plus Repeater. Of kun je in de mesh pagina zien dat die verbinding goed is? 

Op de admin pagina van de router staat dat alles goed verbonden is. En de wifi plus gebruikt easy mesh dus het de wifi plus versterkt het netwerk van beneden.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1471 reacties
  • 16 januari 2025

En je kunt zien dat je via dat Wifi punt verbonden was (met die goede snelheid)?

Dan weet ik het ook niet meer. Het enige wat ik nog kan adviseren is het Wifi punt tijdelijk even bedraad aan te sluiten. Als daarna de PC, die dan bedraad op dat Wifi punt, wel snel werkt dan weet je het zeker dat het probleem de Wifi verbinding is. En als het dan nog steeds traag is dan zou het een hardwarefout moeten zijn.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen