Skip to main content

abonnement ontbinden / t.a.v. odido support

  • 31 december 2024
  • 6 reacties
  • 123 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie


Geachte Odido,

Op 16-10-2024 sloot ik bij u een glasvezel internet abonnement af. Helaas kon ik vanaf 30-11-2024 geen gebruik maken van de diensten die bij het abonnement horen.
Daarom heb ik u op 17 december 2024 via het contactformulier op uw website verzocht om de problemen binnen twee weken, dus uiterlijk op 31 december 2024, op te lossen.

Wat is het probleem?
De diensten werken niet zoals afgesproken, ook niet nadat ik u om een oplossing vroeg. Daarom laat ik u weten dat ik het abonnement ontbind.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
U moet de diensten leveren zoals afgesproken. Doet of kunt u dat niet? Ook niet nadat ik u een redelijke termijn geef om het probleem op te lossen? Dan heb ik het recht om het abonnement te ontbinden. Dit betekent dat ik u niet meer hoef te betalen en u geen diensten meer hoeft te leveren. Dit staat in het Burgerlijk Wetboek, boek 7. U kunt deze wet vinden op de website wetten.overheid.nl. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl.

Wat verwacht ik van u?
Omdat ik de overeenkomst heb ontbonden, hoef ik u niet meer te betalen. En u hoeft geen diensten te leveren.

Ik verzoek u ook om een eindfactuur te sturen zonder abonnementskosten voor de periode waarin ik geen gebruik heb kunnen maken van de dienst.
Dit betreft de periode van 30 november 2024 tot en met 31 december 2024.

Blijft u mij rekeningen sturen? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen 7 dagen uw bevestiging van de ontbinding.

Uitgelichte reactie

1 januari 2025

Welkom op onze community! ​@cris6 

Allereerst mijn excuses voor deze situatie. Ik wil natuurlijk dat jij kan genieten van onze diensten. Ik kijk meteen met je mee! 

Ik lees in het ticket dat onze dienst de netwerkbeheerder heeft aangestuurd. Zij hebben onderzoek gedaan. Echter geven zij aan dat het probleem niet buitenshuis ligt. Onze technische dienst is nu bezig om opnieuw te onderzoeken waar het probleem dan wel ligt. Ik kan hier zelf nog geen update over inzien. Ik heb dit uiteraard wel meteen voor je gevraagd en zodra ik meer weet, laat ik het jou ook weten! 

Ik begrijp dat je door de situatie het abonnement wil opzeggen. Ik had graag anders gelezen, want mijn collega’s zijn er echt alles aan het doen om de verbinding te herstellen. Mochten zij het probleem niet binnen 30 dagen kunnen oplossen, kan ik het contract kosteloos voor je opzeggen. Indien je dit toch per direct wil, wordt er een afkoopsom in rekening gebracht, omdat je nog in je contractperiode zit. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd ergens bij kan helpen of als je nog vragen hebt? Ik sta voor je klaar! 

6 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 1 januari 2025

Welkom op onze community! ​@cris6 

Allereerst mijn excuses voor deze situatie. Ik wil natuurlijk dat jij kan genieten van onze diensten. Ik kijk meteen met je mee! 

Ik lees in het ticket dat onze dienst de netwerkbeheerder heeft aangestuurd. Zij hebben onderzoek gedaan. Echter geven zij aan dat het probleem niet buitenshuis ligt. Onze technische dienst is nu bezig om opnieuw te onderzoeken waar het probleem dan wel ligt. Ik kan hier zelf nog geen update over inzien. Ik heb dit uiteraard wel meteen voor je gevraagd en zodra ik meer weet, laat ik het jou ook weten! 

Ik begrijp dat je door de situatie het abonnement wil opzeggen. Ik had graag anders gelezen, want mijn collega’s zijn er echt alles aan het doen om de verbinding te herstellen. Mochten zij het probleem niet binnen 30 dagen kunnen oplossen, kan ik het contract kosteloos voor je opzeggen. Indien je dit toch per direct wil, wordt er een afkoopsom in rekening gebracht, omdat je nog in je contractperiode zit. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd ergens bij kan helpen of als je nog vragen hebt? Ik sta voor je klaar! 


  • is een King Poster
  • 106 reacties
  • 1 januari 2025

@Teresa van Odido 

Beste wensen allereerst en sorry dat ik hier wat op inhaak. Het valt me namelijk vaker op dat als iemand zijn contract wil opzeggen wegens niet, of niet goed, geleverde diensten het begrip afkoopsom al snel gebruikt wordt. Dat doe je hierboven zelf ook.

Even er vanuitgaande dat alles wat ​@cris6 zegt klopt heeft hij helemaal de juiste procedure doorgelopen en dat is:

  • Jullie in gebreke gesteld (of dat contactformulier de meeste handige optie is laat ik even in het midden)
  • Jullie een redelijke termijn gegeven heeft om e.a. op te lossen. (twee weken is meer dan redelijk)

Nu ben ik zelf geen jurist maar de wet is er vrij duidelijk over. Deze is zelfs voor iemand zonder juridische kennis te begrijpen. Die afkoopsom mag in deze dus niet gehanteerd worden.

@cris6 ik zou niet stoppen met betalen in deze want dat stelt je bij een rechter, mocht dat nodig zijn, wel in een slechtere positie. Beter is om achteraf het teveel betaalde bedrag terug te vorderen met daarop de geldende rente. 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 1 januari 2025

@Teresa van Odido 

Bedankt voor uw bericht.

Mijn rechten en plichten met betrekking tot het beëindigen van een abonnement staan duidelijk beschreven in het volgende artikel op ConsuWijzer:
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie

Dus nog een keer, graag de ontbinding van het abonnement bevestigen!

 

@Marty_J Beste wensen en bedankt voor je advies.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 2 januari 2025

@cris6 Dankjewel voor je terugkoppeling en ​@Marty_J dankjewel voor de tip. Het is fijn om te zien hoe iedereen elkaar hier helpt op onze community! 

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden, omdat ik de 17e heb aangehouden als datum in mijn berekening. Echter zit je al sinds 30-11-24 zonder diensten. Ik ga het abonnement dus kosteloos voor je opzeggen. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en eventuele instructies om de apparatuur te retourneren. 

Daarnaast heb ik ook een vergoeding aangemaakt voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Dit bedrag zal worden verrekend met de openstaande factuur. Het restant wordt teruggestort op jouw rekening. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta voor je klaar! 

 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 januari 2025

Geachte ODIDO,

Wil graag mijn abonnement stoppen, hoe gaat dit en waar moet in de installatie naar toe zenden.

Graag een formulier en waar moet deze per mail naar verzonden worden.

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9342 reacties
  • 2 januari 2025
Willem S schreef:

Geachte ODIDO,

Wil graag mijn abonnement stoppen, hoe gaat dit en waar moet in de installatie naar toe zenden.

Graag een formulier en waar moet deze per mail naar verzonden worden.

 

Hier zie je de informatie over het opzeggen van abonnementen:

https://www.odido.nl/service/veelgestelde-vragen/hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen/000216730


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen