Geachte Odido,
Op 16-10-2024 sloot ik bij u een glasvezel internet abonnement af. Helaas kon ik vanaf 30-11-2024 geen gebruik maken van de diensten die bij het abonnement horen.
Daarom heb ik u op 17 december 2024 via het contactformulier op uw website verzocht om de problemen binnen twee weken, dus uiterlijk op 31 december 2024, op te lossen.
Wat is het probleem?
De diensten werken niet zoals afgesproken, ook niet nadat ik u om een oplossing vroeg. Daarom laat ik u weten dat ik het abonnement ontbind.
Hoe is dit wettelijk geregeld?
U moet de diensten leveren zoals afgesproken. Doet of kunt u dat niet? Ook niet nadat ik u een redelijke termijn geef om het probleem op te lossen? Dan heb ik het recht om het abonnement te ontbinden. Dit betekent dat ik u niet meer hoef te betalen en u geen diensten meer hoeft te leveren. Dit staat in het Burgerlijk Wetboek, boek 7. U kunt deze wet vinden op de website wetten.overheid.nl. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl.
Wat verwacht ik van u?
Omdat ik de overeenkomst heb ontbonden, hoef ik u niet meer te betalen. En u hoeft geen diensten te leveren.
Ik verzoek u ook om een eindfactuur te sturen zonder abonnementskosten voor de periode waarin ik geen gebruik heb kunnen maken van de dienst.
Dit betreft de periode van 30 november 2024 tot en met 31 december 2024.
Blijft u mij rekeningen sturen? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen 7 dagen uw bevestiging van de ontbinding.