Vandaag was stroom af. ONT en router herstart bij stroom en toen had ik ineens geen internet meer.
ONT (huawei) brandt er 2 lampjes, power en pon. Ander 2 uit. Ik had een andere utp kabel geprobeerd tussen ONT en router (zyxel), geen succes.
Klantenservice kon mijn verbinding niet bereiken. Er is wel een ticket gemaakt voor monteur. Vrees dat contact op zn vroegst maandag wordt.
Weet iemand raad? Vervelend dat net kerstvakantie is begonnen en gelijk geen internet en tv.
Beste antwoord door mokkie
Ishana van Odido schreef:
Hoi @mokkie, super bedankt voor deze informatie! Ik heb het meteen toegevoegd voor de technische dienst. Zij zullen het echt zo snel mogelijk oplossen. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je hele fijne feestdagen! ✨ Groetjes, Ishana
Update: Na 2 weken eigenlijk een monteur langs geweest. Monteur was verbaasd dat het zo lang heeft geduurd terwijl meer dan 10 monteurs in de regio beschikbaar was. Normaal zal het binnen 2 dagen opgelost moeten worden.
Hij kreeg ook eens opdracht om buiten centrale na te kijken, wat eigenlijk niet nodig was. Mijn bevindingen over binnenkomend signaal was goed en kastje defect waren niet doorgegeven. Dat was wel jammer om te horen. Uiteindelijk zoals ik al zei was de glasvezel naar utp kastje defect. Vervangen en internet werkt weer.
Bij telefonisch contact was er sprake over compensatie / onkosten formulier voor de periode zonder internet en tv. Waar kan ik het vinden?
Hi @mokkie, excuus voor het ongemak! Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad en er een onderzoek is gestart. Ook heb je een vouchercode gekregen voor de tussentijd. Wij gaan hiermee aan de slag, maar inderdaad, de oplossing kan even duren gezien ook de komende drukke feestdagen. We informeren je echt zo snel mogelijk!
Hi @mokkie, excuus voor het ongemak! Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad en er een onderzoek is gestart. Ook heb je een vouchercode gekregen voor de tussentijd. Wij gaan hiermee aan de slag, maar inderdaad, de oplossing kan even duren gezien ook de komende drukke feestdagen. We informeren je echt zo snel mogelijk!
Hopelijk wordt het snel verholpen. Alle automatisering in huis wordt geregeld via internet.
Bij telefonische contact zal binnen 48 uur contact opgenomen worden. Nog tot heden niet gehoord, inmiddels is het ook weer 42 uur later…
Je voorspelt dat langer kan duren, wat ik niet hoop. Kan je een 5g klik en klaar regelen? Met vouchercode kunnen wij niet eens normaal tv kijken en internetten op beperkte afstand van de hotspot..
Hi @mokkie, dat snap ik! Weet dat je automatisch van ons hoort zodra er meer bekend is. Het onderzoek staat nog open en loopt nog. Ik kan geen modem voor je regelen, voor nu dien ik je te vragen het met de vouchercodes te doen. Ik begrijp dat dit niet ideaal is, maar gelukkig zit je hierdoor niet volledig zonder internet. Wij zijn druk bezig en informeren je zo snel mogelijk!
Dag 3 zonder vaste internet en de 2 kerstdagen komen eraan...
Ben zelf maar dieper gaan onderzoeken. Signaal power en pon staan beide aan. Dus binnenkomende glas signaal is goed. Utp kabel op de ONT kastje naar laptop / router reageert niet, dus werkt niet. Factory reset heeft ook niet geholpen.
Soortgelijke situatie gevonden op internet. Blijkbaar als de stroom op de ONT af is, kan het zo zijn dat de LAN poort defect raakt. Bij mij dus ook het geval dan, de witte kastje glasomvormer is defect. Bij vervangen zal het weer moeten doen.
Waarom duurt onderzoek zolang bij de technische afdeling? Kan je dit verhaal doorzetten en een evt nieuwe laten sturen? Het scheelt dan ook hun onderzoek tijd en ons offline dagen.
Hoi @mokkie, super bedankt voor deze informatie! Ik heb het meteen toegevoegd voor de technische dienst. Zij zullen het echt zo snel mogelijk oplossen. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je hele fijne feestdagen! ✨ Groetjes, Ishana
Hoi @mokkie, super bedankt voor deze informatie! Ik heb het meteen toegevoegd voor de technische dienst. Zij zullen het echt zo snel mogelijk oplossen. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je hele fijne feestdagen! ✨ Groetjes, Ishana
Update: Na 2 weken eigenlijk een monteur langs geweest. Monteur was verbaasd dat het zo lang heeft geduurd terwijl meer dan 10 monteurs in de regio beschikbaar was. Normaal zal het binnen 2 dagen opgelost moeten worden.
Hij kreeg ook eens opdracht om buiten centrale na te kijken, wat eigenlijk niet nodig was. Mijn bevindingen over binnenkomend signaal was goed en kastje defect waren niet doorgegeven. Dat was wel jammer om te horen. Uiteindelijk zoals ik al zei was de glasvezel naar utp kastje defect. Vervangen en internet werkt weer.
Bij telefonisch contact was er sprake over compensatie / onkosten formulier voor de periode zonder internet en tv. Waar kan ik het vinden?
Hi @mokkie, ik heb zojuist de credit voor je in orde gemaakt en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Het gaat om een bedrag van in totaal € 16,64 en deze zal worden verrekend met je eerstvolgende factuur. Als we nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.