Skip to main content
Beantwoord

update verbindingsproblemen Utrecht

  • 18 oktober 2024
  • 7 reacties
  • 596 Bekeken

Is er een update over de storing in Utrecht? Zit al

sinds half 4 zonder internet en tv via glasvezel.

Beste antwoord door Cristien

@Bbindahouse  Goedeavond, hou dit ⬇️ topic in de gaten. Daar melden ze het als er nieuws is!

 

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8057 reacties
  • Antwoord
  • 18 oktober 2024

@Bbindahouse  Goedeavond, hou dit ⬇️ topic in de gaten. Daar melden ze het als er nieuws is!

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 oktober 2024

Dat topic is al een tijdje niet geüpdatet. Zou mooi zijn als wordt uitgelegd wat er aan de hand is en hoe lang het waarschijnlijk duurt.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 18 oktober 2024

Ik begrijp de topicstarter wel. Ik heb er ook last van maar er is geen enkele informatie ter beschikking over deze storing. 

Aan de telefoon werd mij vertelt dat de oorzaak bij OpenDutchFiber ligt. 
Het komt regelmatig voor dat in een wijkcentrale (PoP) verkeerde kabels worden gepatchet of gestekkert. Maar dit lijkt me een groter issue. 

Odido stelt voor om tijdelijk een sim-kaart te kopen en hun toegezonden unlimited data vouchers te gebruiken om te kunnen internetten, middels een hotspot. Dit heb ik vorig jaar ook gedaan maar….

Aan de telefoon werd wederom verkondigt dat sim-only kaarten makkelijk verkrijbaar zijn bij o.a. Odido shops of Albert Heijns. Maar dat is gewoonweg niet waar.Vorig jaar was ik ook al steden aan het afstruinen voor de sim-kaarten. Stuur gewoon per post gewoon een sim-kaart i.p.v. de klant op te zadelen met een frustrerende zoektocht. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 oktober 2024

Nog steeds nergens een update. Wanneer het bij een derde partij ligt, is het toch juist zaak dit in de topic / storingspagina op te nemen? Dan weten we in ieder geval wat er aan de hand is!

Als dit regelmatig voorkomt, hebben Odido en OpenDutchFiber inderdaad een groter probleem. Ik neem aan dat elke wijziging wordt getest en bij fouten wordt teruggedraaid...

Voorgestelde tussenoplossing met SIM-kaart is onzinnig. Dit is niet waar we glasvezel voor afnemen en probeer maar eens aan zo'n kaartje te komen, inderdaad.

 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 oktober 2024

Inmiddels lijkt het internet bij ons het weer te doen.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 18 oktober 2024

Hier ook weer sinds 22:51. 

Uiteindelijk zou ik graag willen weten wat het euvel was en hoe dat is opgelost/aangepakt.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2961 reacties
  • 20 oktober 2024

Hi all, het ging inderdaad om een technisch issue bij Open Dutch Fiber. De exacte rootcause kan ik vanuit hier (nog) niet zien. Weet dat wij informatie doorkrijgen die wij in het storingstopic mogen plaatsen. Wij nemen dat over en plaatsen deze informatie zodra deze er is. Vingers wijzen naar de netwerkbeheerder is niet altijd nodig, al zijn zij wel de oorzaak, want uiteindelijk zijn wij er om de informatie te delen wanneer het is opgelost. We doen dit vaak alleen wanneer het gaat om een stroomstoring. Dan kunnen wij de klant verwijzen naar de energieleverancier, zij plaatsen vaak updates op hun website!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen