Skip to main content
Beantwoord

Kortstondige uitval verbinding sinds overstap (Tweak klant)

  • 22 september 2024
  • 3 reacties
  • 36 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds mijn Tweak verbinding is overgenomen door Odido heb ik minimaal één keer per week dat ik bemerk dat de internetverbinding kortstondig weg is. Soms minder dan een minuut, soms 10-20 minuten.

 

Bij Tweak heb ik dit in al die jaren nooit meegemaakt. Storingen waren zeer sporadisch. Sinds mijn glaslijn naar Odido gepatched is, is dit probleem ontstaan.

 

Netwerk configuratie is identiek, behalve dat ik het juiste vlan heb ingesteld op de WAN poort.

 

Hebben anderen dit probleem ook? Ik had van zo'n grote partij verwacht dat zij, net zoals de kleine boer Tweak, hun lijn stabiliteit in orde hebben.

 

Regelmatig moet ik kunnen vertrouwen op de lijn stabiliteit vanwege mijn (thuis) werksituatie. Ook de latency laat te wensen over t.o.v. de oude lijn. 6 tot 10x hogere latency (basis latency van 1 tot 2ms op Tweak was uitzonderlijk goed)

 

Ik hoor graag ervaringen van anderen of hopelijk van een netwerk specialist van Odido wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn en wat er in de infrastructuur verbeterd kan worden.

 

We mogen verwachten dat er op zo'n moderne XGS PON verbinding, die juist er voor gemaakt is om de load te verdelen en daarmee goedkoper dan een losse aansluiting dat de lijn stabiel en low latency is. Beide is helaas niet het geval.

Beste antwoord door eric

Odido kan alleen service verlenen door metingen te doen en dat kan alleen via de Zyxel. Die zul je dus echt even moeten aansluiten.

Bekijk origineel

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21677 reacties
  • 22 september 2024

Hallo @Bolis 

Je hebt dus eigen apparatuur aangesloten? Ervaar je dit ook wanneer je de Zyxel router hebt aangesloten?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 22 september 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Bolis 

Je hebt dus eigen apparatuur aangesloten? Ervaar je dit ook wanneer je de Zyxel router hebt aangesloten?

Ik heb de default router nooit aangesloten gehad, ook niet bij een vorige provider. De issue doet zich ook niet met een vaste frequentie voor, dus hardware of config van mijn eigen spul ligt het vrijwel zeker niet aan. Ik heb al flink getroubleshoot 

 

Betreft een Mikrotik RB5009. Het probleem (die ik op dit forum overigens nogal wat keren tegen komen) is duidelijk buiten mijn 10gbit thuisnetwerk.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9313 reacties
  • Antwoord
  • 22 september 2024

Odido kan alleen service verlenen door metingen te doen en dat kan alleen via de Zyxel. Die zul je dus echt even moeten aansluiten.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen