Skip to main content
Beantwoord

Geen internet meer sinds gister 16.00 uur (LOS-lampje knippert)


  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Sinds gister 16.00 uur hebben we geen internet (glasvezel) meer. Het LOS-lichtje knippert op de Huawei-ONT. De router werkt nog prima; ik kan er nog op inloggen. We hebben niets aan de setup veranderd. Voor gistermiddag 16.00 uur werkte alles nog prima. Kunnen jullie kijken wat de storing veroorzaakt en wanneer dit is opgelost?

Beste antwoord door frankvm

Sinds 14.45 werkt het weer. Heeft eruit gelegen van 09.00 tot 14.45.

Bekijk origineel

16 reacties

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 28 mei 2024
De ONT ziet er zo uit. De rode knippert regelmatig.

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 28 mei 2024

@frankvm Dank je wel dat je dit via deze weg bij ons meldt. Ik ben meteen het systeem ingedoken om met je mee te kijken en ik zie inderdaad dat er geen signaal binnenkomt. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Nu wil ik natuurlijk niet dat je tot die tijd zonder internet zit. Als je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je gelijk een Unlimited voucher code sturen. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 28 mei 2024

Vanmiddag kon Guidion al langskomen, dus dat was snel. Maar de monteur was binnen 2 minuten weer weg, omdat hij zag dat het probleem bij de netwerkbeheerder (extern) ligt. Hij kon daar niks aan doen. De glasvezelkabel zelf was in orde. Hij gaf nog aan dat in 90% van de gevallen de netwerkbeheerder het moet oplossen bij een rood knipperend LOS-lampje. Jammer dat die dan niet gelijk wordt ingeschakeld, dat lijkt me voor jullie ook goedkoper.

Hopelijk kan de netwerkbeheerder snel langskomen, aangezien we nu zonder internet zitten. We hebben helaas geen simkaart van Odido of BEN.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 28 mei 2024

Ik kreeg zojuist te horen dat bij de buurman gister glasvezel via jullie is aangesloten. Precies toen is bij ons het internet eruit geklapt. Ik vermoed dat dat met elkaar te maken heeft.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 28 mei 2024

Dat zou wel eens kunnen @frankvm. De monteurs moeten soms kort een kabel eruit halen in de wijkcentrale zodat ze bij een andere ingang kunnen. De monteur heeft het doorgezet en hopelijk kan er snel een monteur langskomen die dit kan oplossen in de wijkcentrale. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 mei 2024

Hier ligt het er ook uit sinds Donderdag 23-05 12:45, Ook het LOS lampje wat knippert.
Zaterdag is Guidion langs geweest en deze kon helaas niets doen omdat het probleem buitenhuis was. Deze gaf aan dat maandag alles weer zou moeten werken en anders moest ik bellen (vond het al heel voorbarig met het weekend ertussen maar ok)

Zondag een mailtje gehad dat de ticket met 1 werkdag beantwoord zou worden, maar helaas.
Maandag gebeld met de helpdesk maar helaas blijft het nu angstvallig stil. 3 pubers in huis waarvan 2 met zomer vakantie en geen internet… Joy…

 

Hoop dat het bij jou sneller weer werkt. hier schiet het echt niet op. Zo lang zou het toch niet meer mogen duren?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 mei 2024

Monteur is vanochtend langs geweest. Even wat aangepast in de wijkkast en ik heb weer internet. Erg fijne toegankelijke monteur. Mocht ik weer issues hebben dan kan ik hem direct bellen op z’n 06.

Het probleem had inderdaad te maken met de installatie van glasvezel bij de buren afgelopen maandag.

@Oizopower Hopelijk zit er bij jou ook schot in de zaak. Lang op een zwak wifi-signaal van de buren internetten is ook niet alles.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 mei 2024

@Tommie van Odido Ik heb recht op compensatie voor elke dag dat er storing was: 4/30ste van het maandbedrag. Kan jij ervoor zorgen dat ik die restitutie krijg?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 30 mei 2024

Helaas niet, Het probleem ligt bij ODF, en wordt pas rond 6 juni opgelost zeggen ze. van de zotte zo lang zonder internet. Alleen maar om even te kijken in de wijkcentrale.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 mei 2024

Balen inderdaad. Zeker omdat het waarschijnlijk in 10 minuten is opgelost.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 30 mei 2024

Hey @frankvm, ik zal de vergoeding voor je in orde maken, ik ben blij dat het zo snel is opgelost! Klopt het dat je op 28 mei tot en met 30 mei geen internet gehad hebt? Dan zet ik de vergoeding in gang! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 mei 2024

Top. Het liep van 27 t/m 30 mei. 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 31 mei 2024

@frankvm Dank je wel voor de bevestiging! Ik heb de vergoeding meteen in het systeem gezet! Het systeem berekend dit automatisch en het bedrag zal worden verrekend met een volgende factuur. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 5 juni 2024

@Tommie van Odido @Teresa van Odido Nou, het internet ligt er nu weer uit. En bij de buurman werkt het wel weer. Tot nu toe is het ‘of de buurman internet’, of wij internet. Tegelijk lijkt problemen te geven.

Het LOS-lampje knippert weer sinds vanmorgen. Kunnen jullie kijken of dit nu definitief opgelost kan worden? Het lijkt telkens mis te gaan in de wijkkast, dus fijn als daar gelijk een monteur voor kan komen en niet weer Guidion die in 1 minuut constateert dat hij niets kan betekenen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • Antwoord
  • 5 juni 2024

Sinds 14.45 werkt het weer. Heeft eruit gelegen van 09.00 tot 14.45.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 6 juni 2024

Fijn om te horen dat het weer werkt @frankvm, ik wens je nog een fijne middag! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen