Skip to main content

Trage wifi en trage bekabelde pc.


Ter inleiding. Tien jaar Tele2 internet via dsl lijn 20mb voor 2 smartphones, ipad en bekabelde pc. Stabiel en snel genoeg.

Vanaf 7 februari jongstleden Odido glasvezel 50 mb voor bovengenoemde apparaten. Heeft sinds de aansluiting nog niet goed gewerkt. Overdag goed, vanaf ongeveer 16.00 uur trage en uitvallende wifi, geldt ook voor internet bekabelde pc. Thuis is niets veranderd. Lijkt me dat het buitenshuis ligt. Anders zou het altijd slecht zijn. 

Lees op deze community dat dit probleem al meer dan een jaar speelt. 

Odido, wat kan ik nog van u verwachten?

 

Uitgelichte reactie

1 maart 2024

Hoi @Kanbeter, logisch dat je graag je Wifi op orde wil hebben, ik denk heel graag met je mee! Ik zie dat er ook een onderzoek is geopend bij de technische dienst door een collega van mij. Wel had ik nog een vraag: staat het modem nu op dezelfde plek als waar het Tele2 modem stond? Voor de Wifi is de plaats waar het modem staat erg belangrijk. Wij komen nog zeker op het openstaande onderzoek terug!

55 reacties

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 1 maart 2024

Hoi @Kanbeter, logisch dat je graag je Wifi op orde wil hebben, ik denk heel graag met je mee! Ik zie dat er ook een onderzoek is geopend bij de technische dienst door een collega van mij. Wel had ik nog een vraag: staat het modem nu op dezelfde plek als waar het Tele2 modem stond? Voor de Wifi is de plaats waar het modem staat erg belangrijk. Wij komen nog zeker op het openstaande onderzoek terug!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 1 maart 2024
Kanbeter schreef:

Ter inleiding. Tien jaar Tele2 internet via dsl lijn 20mb voor 2 smartphones, ipad en bekabelde pc. Stabiel en snel genoeg.

Vanaf 7 februari jongstleden Odido glasvezel 50 mb voor bovengenoemde apparaten. Heeft sinds de aansluiting nog niet goed gewerkt. Overdag goed, vanaf ongeveer 16.00 uur trage en uitvallende wifi, geldt ook voor internet bekabelde pc. Thuis is niets veranderd. Lijkt me dat het buitenshuis ligt. Anders zou het altijd slecht zijn. 

Lees op deze community dat dit probleem al meer dan een jaar speelt. 

Odido, wat kan ik nog van u verwachten?

 

Hoi Cal, dank voor je reactie. Modem staat op dezelfde plek. Het gaat niet alleen over de wifi. Bekabelde internetverbinding met PC is ook slecht. Hoe lang gaat het onderzoek duren, is dinsdag gestart. Wil je de uitkomst van het onderzoek terugkoppelen naar mij? Groeten.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 1 maart 2024

Hoi Cal, dank voor je reactie. Modem staat op dezelfde plek. Het gaat niet allen over de wifi. Bekabelde internetverbinding  met PC is ook slecht. Hoe lang gaat het onderzoek duren, is dinsdag gestart. Wil je de uitkomst van het onderzoek terugkoppelen naar mij? Het probleem begint in de namiddag. Groeten. 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 2 maart 2024

@Kanbeter Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of er al meer bekend is. Echter zie ik dat het probleem nog in onderzoek is. Zodra er meer bekend is, laat ik het je weten in dit topic! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 3 maart 2024

Dank voor je reactie Teresa. Ik ga ervan uit dat Odido mijn probleem nu snel gaat oplossen. Het speelt bijna 4 weken. Fijne dag.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 12 maart 2024

Hoi Teresa,

Uit onderzoek van de technische dienst bleek dat mijn modem Zyxel T56 mankementen heeft. Odido heeft een nieuw modem Zyxel T56 opgestuurd dat ik zaterdag 9 maart jongstleden heb aangesloten. Wel beter maar niet goed. In de namiddag en avond traag en uitvallend internet zowel wifi als bekabelde PC. Nu maar het zwarte kastje (zit over glasvezelaansluiting geschoven) dat is verbonden met het modem vervangen?

Graag een reactie, waarvoor dank.  


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14744 reacties
  • 13 maart 2024

Hi @Kanbeter, zou je een bekabelde speedtest voor mij willen uitvoeren? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 13 maart 2024

 

Tommie van Odido schreef:

Hi @Kanbeter, zou je een bekabelde speedtest voor mij willen uitvoeren? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 


 

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 13 maart 2024
Kanbeter schreef:

 

Tommie van Odido schreef:

Hi @Kanbeter, zou je een bekabelde speedtest voor mij willen uitvoeren? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 


 

 

 

Tommie van Odido schreef:

Hi @Kanbeter, zou je een bekabelde speedtest voor mij willen uitvoeren? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Tommie van Odido schreef:

Hi @Kanbeter, zou je een bekabelde speedtest voor mij willen uitvoeren? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Kanbeter schreef:

 

Tommie van Odido schreef:

Hi @Kanbeter, zou je een bekabelde speedtest voor mij willen uitvoeren? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 


 

Kanbeter schreef:

 

Tommie van Odido schreef:

Hi @Kanbeter, zou je een bekabelde speedtest voor mij willen uitvoeren? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 


 

 

 

Kanbeter schreef:

 

Tommie van Odido schreef:

Hi @Kanbeter, zou je een bekabelde speedtest voor mij willen uitvoeren? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 13 maart 2024

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 13 maart 2024

Speedtest en taskmanager screenshot lukt niet.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 14 maart 2024

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 14 maart 2024

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 14 maart 2024
Kanbeter schreef:

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 14 maart 2024
Kanbeter schreef:
Kanbeter schreef:

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht. 

 

Geachte Odido,

wilt u bovenstaande gegevens verwijderen uit de Odido community? Ze zijn voor iedereen zichtbaar wat niet de bedoeling is. Oplossen door de hele reactie te verwijderen? Graag zo snel mogelijk, waarvoor dank.


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1341 reacties
  • 14 maart 2024

Hallo @Kanbeter ,

De aanvraag voor het verwijderen loopt al.
Deze privacy gevoelige informatie kan u beter via een privébericht verzenden als de moderator daar om vraagt.
Dit kan door op de naam van de moderator te klikken en dan op stuur bericht


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 14 maart 2024
soepkip67 schreef:

Hallo @Kanbeter ,

De aanvraag voor het verwijderen loopt al.
Deze privacy gevoelige informatie kan u beter via een privébericht verzenden als de moderator daar om vraagt.
Dit kan door op de naam van de moderator te klikken en dan op stuur bericht

Hallo Soepkip67,

Dank voor je reactie. Ik ben vrij nieuw hier, dom van me. Ik hoef nu niets meer te doen omdat de aanvraag al loopt? Jammer dat je niet zelf een reactie kan verwijderen. Fijne dag.  


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1341 reacties
  • 14 maart 2024

Hallo @Kanbeter ,

Ik weet verder niets over een aanvraag, ik ben ook gewoon een klant.
Ik weet dat @Tommie van Odido hier al gereageerd heeft, als hij weer tijd heeft komt hij vanzelf weer hier op terug.

Wat betreft het verwijderen, dat kan helaas niet, wel kan je de reactie binnen een uur nog aanpassen of zelfs de hele tekst verwijderen. Dit kan door onderin op het geplaatste bericht op de drie puntjes te klikken , daarna op bewerken en als dat klaar is klik je op opslaan. Tip voor de volgende keer.😉


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 14 maart 2024

Hallo Soepkip67,

Bij deze mijn verzoek of je wil meedenken. Sinds 7 februari jongstleden glasvezel 50 mb van Odido. Vanaf dag 1 in de namiddag en avond traag internet zowel wifi als bekabelde pc. Zou volgens Odido aan mijn modem Zyxel T56 liggen. 11 februari nieuw modem (hetzelfde type) aangesloten. Probleem blijft.

Vier apparaten in huis, twee smartphones, Ipad en bekabelde pc. Voor Odido 10 jaar klant bij  Tele2 met 20 mb. Zelfde situatie, twee smartphones, Ipad en bekabelde pc. Nooit problemen; stabiel internet en snel genoeg. Heb je enig idee wat het kan zijn? Vriendelijke groeten.

Overdag geen problemen met het internet.


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1341 reacties
  • 14 maart 2024

Hallo @Kanbeter ,
 

Het enige wat ik momenteel kan bedenken is het volgende.

  • Modem/router stroomloos maken
  • Mediconverter/ONT stroomloosmaken dit voor ongeveer 30 seconden
  • Mediaconverter/ONT weer van stroom voorzien
  • Ongeveer 30 seconden wachten
  • Modem/router weer van stroom voorzien.
  • Eventueel UTP kabel tussen pc en Zyxel vervangen.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan is het wachten op de uitslag van het onderzoek of @Cal van Odido of  @Tommie van Odido komen hier vanzelf weer terug.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 14 maart 2024
soepkip67 schreef:

Hallo @Kanbeter ,
 

Het enige wat ik momenteel kan bedenken is het volgende.

  • Modem/router stroomloos maken
  • Mediconverter/ONT stroomloosmaken dit voor ongeveer 30 seconden
  • Mediaconverter/ONT weer van stroom voorzien
  • Ongeveer 30 seconden wachten
  • Modem/router weer van stroom voorzien.
  • Eventueel UTP kabel tussen pc en Zyxel vervangen.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan is het wachten op de uitslag van het onderzoek of @Cal van Odido of  @Tommie van Odido komen hier vanzelf weer terug.

Hallo Soepkip67,

Dank voor je snelle reactie en advies. Ik ga het uitproberen. Vriendelijke groeten.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 4 april 2024

Geachte Odido,

Sinds 7 februari  klant en vanaf dag 1 problemen met internet. 9 maart nieuw modem ontvangen dat probleem niet oplost. Eind van de middag tot middernacht  trage en uitvallende Wifi, geldt ook voor internet bekabelde pc. Liever niet meer aankomen met speedtest etc. Overdag gaat alles goed, 's middags begint de ellende. Tijd voor een nieuwe media converter? Heet dat zo? Graag uw reactie waarvoor dank. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14744 reacties
  • 5 april 2024

Hey @Kanbeter, bedankt voor de testen. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 27 april 2024

26-04-2024, 22.00 uur screenshot van speedtest gemaakt, zie onderaan foto voor datum en tijd. Helaas was de speedtest wegens slecht internet niet in staat de upload snelheid te meten. Komt vaker voor, soms krijg je een melding dat je helemaal geen speedtest kan maken. Het verhaal is; vanaf activering 07-02 jongstleden overdag goede wifi en en bekabeld internet, vanaf de namiddag tot laat in de avond traag en uitvallend internet. Inmiddels 3 monteurs langs geweest, nieuw modem ontvangen, veel lijntests gedaan, lijndiagnose meting, probleem nog niet opgelost. Idee: Laat KPN eens onderzoeken of het bij hen ligt. Op 7 mei speelt dit probleem vier maanden. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 27 april 2024

27-04-2024, 17.21 uur. Traag internet, blijkt uit de speedtest, zie foto. Upload kan niet gemeten worden.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen