Trage wifi en trage bekabelde pc.

  • 29 February 2024
  • 53 reacties
  • 460 Bekeken

Reputatie 2

Ter inleiding. Tien jaar Tele2 internet via dsl lijn 20mb voor 2 smartphones, ipad en bekabelde pc. Stabiel en snel genoeg.

Vanaf 7 februari jongstleden Odido glasvezel 50 mb voor bovengenoemde apparaten. Heeft sinds de aansluiting nog niet goed gewerkt. Overdag goed, vanaf ongeveer 16.00 uur trage en uitvallende wifi, geldt ook voor internet bekabelde pc. Thuis is niets veranderd. Lijkt me dat het buitenshuis ligt. Anders zou het altijd slecht zijn. 

Lees op deze community dat dit probleem al meer dan een jaar speelt. 

Odido, wat kan ik nog van u verwachten?

 

Cal van Odido 4 maanden geleden

Hoi @Kanbeter, logisch dat je graag je Wifi op orde wil hebben, ik denk heel graag met je mee! Ik zie dat er ook een onderzoek is geopend bij de technische dienst door een collega van mij. Wel had ik nog een vraag: staat het modem nu op dezelfde plek als waar het Tele2 modem stond? Voor de Wifi is de plaats waar het modem staat erg belangrijk. Wij komen nog zeker op het openstaande onderzoek terug!

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Kanbeter ,

De aanvraag voor het verwijderen loopt al.
Deze privacy gevoelige informatie kan u beter via een privébericht verzenden als de moderator daar om vraagt.
Dit kan door op de naam van de moderator te klikken en dan op stuur bericht

Reputatie 2

Hallo @Kanbeter ,
 

Het enige wat ik momenteel kan bedenken is het volgende.

  • Modem/router stroomloos maken
  • Mediconverter/ONT stroomloosmaken dit voor ongeveer 30 seconden
  • Mediaconverter/ONT weer van stroom voorzien
  • Ongeveer 30 seconden wachten
  • Modem/router weer van stroom voorzien.
  • Eventueel UTP kabel tussen pc en Zyxel vervangen.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan is het wachten op de uitslag van het onderzoek of @Cal van Odido of  @Tommie van Odido komen hier vanzelf weer terug.

Hallo Soepkip67,

Dank voor je snelle reactie en advies. Ik ga het uitproberen. Vriendelijke groeten.

Reputatie 2

Dank voor je reactie Cheyenne. Het probleem met traag en uitvallend wifi en bekabeld internet begint bij mij in de namiddag en duurt tot middernacht. Ik zal vanmiddag en vanavond checken hoe het gaat.

Reputatie 2

30-04-2024

Reputatie 2

De screenshots. Graag een oplossing voor dit probleem. Het lijkt er op dat Odido dit probleem niet kan oplossen binnen 4 maanden. Tijd voor contact met KPN denk ik.   

Reputatie 2
01-05-2024

 

Reputatie 2

Nog een.

Reputatie 2
D

De laatste.

Reputatie 2

Vrolijke berichten verleden week van Odido en KPN dat mijn probleem (na vier maanden) is opgelost. Helaas is dat niet zo. Nog steeds (vanaf dag 1) vanaf de namiddag tot middernacht trage wifi en bekabeld internet dat soms ook even wegvalt. Overdag is er niets aan de hand.

Verbijsterend dat Odido dit nog niet heeft kunnen oplossen. Tien jaar Tele2 met 20 MB en een DSL lijntje, nooit problemen. Snel genoeg en stabiel. Na overstap naar glasvezel van Odido met meer MB, geen dag goed internet gehad.

Graag zou ik een uitleg van Odido en KPN krijgen: wat was de oorzaak van het probleem en wat was de oplossing?  

Vreemd dat ik regelmatig berichten van Odido ontvang: "Je probleem is opgelost!”. Waarop is dat gebaseerd? Het is nog steeds niet opgelost.

  

Tip: Leg de klant uit wat de oorzaak van het probleem is en hoe het opgelost wordt. Ik wacht met smart.

 

 

Reputatie 2

Bericht  Odido 30-04-2024, De netwerkpartner KPN wordt ingeschakeld om het probleem te verhelpen..

Bericht Odido 01-05-2024, Melding: Opgelost!

02-05-2024, Odido belt, Vraagt hoe het met mijn probleem gaat. Leg ik uit dat ik nog een link per SMS van KPN moet ontvangen voor het maken van een afspraak, en dat ik 01-05-2024 een bericht krijg van Odido dat mijn probleem is opgelost.

Mevrouw van Odido duikt even mijn dossier in. Zij vindt het bericht van 01-05-2024 dat mijn probleem is opgelost ook vreemd. KPN gaat namelijk vandaag 02-05-2024 pas naar het probleem kijken in de wijkcentrale. Odido, hoe kan dit? 

Ik ga ervan uit dat  bij Odido allemaal goedwillende mensen werken die het beste met de klant voor hebben, maar sinds de naam Odido wordt gevoerd rammelt de organisatie nogal. Mijn probleem duurt ook al even.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Kanbeter, heel erg bedankt voor je feedback, dit waarderen we enorm! Ik heb dit meteen teruggekoppeld aan de technische dienst. Zodra ik meer informatie heb, zul je het direct van me horen! Groetjes, Ishana

Reputatie 2
Voor de duidelijkheid: Screenshot dinsdagavond 28-05, 21.14 uur. Op het moment van schrijven is het ook weer bar slecht. Kom eens met een verhaal. Ishana, heb je al nieuws voor me? Heeft iemand anders nieuws voor me? Blijft het bij tickets ‘ínschieten’ en terugkoppelen naar de Technische Dienst? Dat doet Odido al maanden. Zonder resultaat.

 

Reputatie 2

Hoi ishana, na 30 dagen heb je nog steeds geen informatie voor me? teleurstellend. Hoi Tommie, 13 dagen geleden heb je een ticket ingeschoten met de vraag naar capaciteitsproblemen op het netwerk. Helaas nog niets gehoord. Duurt wel allemaal vreselijk lang. Wordt langzamerhand ook wat ongeloofwaardig allemaal. Vind je niet? Inmiddels 5 maanden verder. Geen enkele verbetering.

Reputatie 7
Badge +9

Heb het nogmaals voor je doorgezet @Kanbeter. Onze Technische Dienst zal opnieuw een blik werpen op jouw verbinding! 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

 

 

Reputatie 2

Geachte Odido,

Sinds 7 februari  klant en vanaf dag 1 problemen met internet. 9 maart nieuw modem ontvangen dat probleem niet oplost. Eind van de middag tot middernacht  trage en uitvallende Wifi, geldt ook voor internet bekabelde pc. Liever niet meer aankomen met speedtest etc. Overdag gaat alles goed, 's middags begint de ellende. Tijd voor een nieuwe media converter? Heet dat zo? Graag uw reactie waarvoor dank. 

Reputatie 2

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht. 

 

Geachte Odido,

wilt u bovenstaande gegevens verwijderen uit de Odido community? Ze zijn voor iedereen zichtbaar wat niet de bedoeling is. Oplossen door de hele reactie te verwijderen? Graag zo snel mogelijk, waarvoor dank.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kanbeter, de opgelost melding is een eerder ticket die gesloten is omdat ik een nieuw ticket heb ingeschoten. KPN is als het goed is nog bezig met het onderzoek! 

Reputatie 2

Hallo @Kanbeter ,

De aanvraag voor het verwijderen loopt al.
Deze privacy gevoelige informatie kan u beter via een privébericht verzenden als de moderator daar om vraagt.
Dit kan door op de naam van de moderator te klikken en dan op stuur bericht

Hallo Soepkip67,

Dank voor je reactie. Ik ben vrij nieuw hier, dom van me. Ik hoef nu niets meer te doen omdat de aanvraag al loopt? Jammer dat je niet zelf een reactie kan verwijderen. Fijne dag.  

Reputatie 2

Hoi Tommie, De technische dienst van Odido heeft al vele malen een blik geworpen op mijn internetverbinding. Dat heeft na bijna vier maanden niets opgeleverd. Evenals het bezoek van drie Guidion monteurs, een nieuw modem, lijnmetingen, lijndiagnose meting, veel contact met de helpdesk, reset enz. Hoe nu verder?

Laat in vredesnaam KPN er eens naar kijken, want Odido is niet in staat dit probleem op te lossen. Waarom zou het na vier maanden wel lukken? Zou je dat willen uitleggen Tommie?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Kanbeter, logisch dat je graag je Wifi op orde wil hebben, ik denk heel graag met je mee! Ik zie dat er ook een onderzoek is geopend bij de technische dienst door een collega van mij. Wel had ik nog een vraag: staat het modem nu op dezelfde plek als waar het Tele2 modem stond? Voor de Wifi is de plaats waar het modem staat erg belangrijk. Wij komen nog zeker op het openstaande onderzoek terug!

Reputatie 2

Dank voor je reactie Tommie. Ik zou een link van KPN en Odido ontvangen om een afspraak in te plannen. Dat gaat niet door? Ze beginnen een onderzoek zonder dat ik het weet? Is dat normaal? Graag hoor ik wat het onderzoek heeft opgeleverd van KPN.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Kanbeter ,

Ik weet verder niets over een aanvraag, ik ben ook gewoon een klant.
Ik weet dat @Tommie van Odido hier al gereageerd heeft, als hij weer tijd heeft komt hij vanzelf weer hier op terug.

Wat betreft het verwijderen, dat kan helaas niet, wel kan je de reactie binnen een uur nog aanpassen of zelfs de hele tekst verwijderen. Dit kan door onderin op het geplaatste bericht op de drie puntjes te klikken , daarna op bewerken en als dat klaar is klik je op opslaan. Tip voor de volgende keer.😉

Reageer