Skip to main content
Beantwoord

rood lampje op Zyxel modem bij internet en geen toegang meer

Wat is er aan de hand? Plotseling viel mijn internet uit. Zowel Zyxel als mediaconverter van de stroom gehaald en toen weer aangesloten, maar ik krijg geen toegang tot internet. Het lampje voor internet blijft rood. Verder staan alle lampjes op Zyxel en converter oké. Ik zie geen storing op website maar bij allestoringen is er een enorme piek rond 10u vandaag. (Wat me dan weer wat minder somber maakt over de kans dat iemand mijn kabel er per ongeluk uit heeft getrokken in de telecomcentrale zoals de laatste keer het geval was. Niet bij T-Mobile, overigens).

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @sandokanhello @Joaonl 

In de regio Amsterdam is er op dit moment een algemene storing, voor updates zie dit topic :

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Bekijk origineel

9 reacties

• is een King Poster
  • 60 reacties
  • 17 juli 2023
sandokanhello schreef:

Wat is er aan de hand? Plotseling viel mijn internet uit. Zowel Zyxel als media inverter van de stroom gehaald en toen weer aangesloten, maar ik krijg geen toegang tot internet. Het lampje voor internet blijft rood. Verder staan alle lampjes op Zyxel en converter oké. Ik zie geen storing op website maar bij allestoringen is er een enorme piek rond 10u vandaag. (Wat me dan weer wat minder somber maakt over de kans dat iemand mijn kabel er per ongeluk uit heeft getrokken in de telecomcentrale zoals de laatste keer het geval was. Niet bij T-Mobile, overigens).

Zelfde probleem regio Amsterdam 1019.

Op allestoringen zie ik dat KPN en XS4ALL ook storing hebben. Dit lijkt een issue met KPN aangezien bij ons KPN netwerk lijn gebruikt wordt.

Melding staat inmiddels op de site voor regio Amsterdam.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21624 reacties
  • Antwoord
  • 17 juli 2023

Hallo @sandokanhello @Joaonl 

In de regio Amsterdam is er op dit moment een algemene storing, voor updates zie dit topic :

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

• Auteur
  • is een King Poster
  • 84 reacties
  • 17 juli 2023

Dank, @Waqqas, en @Joaonl! Het is toch fijn om te weten dat je niet alleen bent. Ik stond op het punt om het modem naar fabrieksinstellingen te resetten (na wel eerst een screenshot van mijn portforwards te maken) maar laat dat nu maar even zitten.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 juli 2023

Hallo,

Is er nog steeds storing regio Amsterdam 1019? De internet doet het nogsteeds niet en het duurt te lang.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21624 reacties
  • 17 juli 2023

@Ranen 

Er staat nog niet dat het opgelost is in het storingstopic maar je kan de mediaconverter en/of router eens herstarten.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 juli 2023
Waqqas schreef:

@Ranen

Er staat nog niet dat het opgelost is in het storingstopic maar je kan de mediaconverter en/of router eens herstarten.

Heb ik al gedaan, niet geholpen.

Dan is het nog niet opgelost.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 84 reacties
  • 17 juli 2023

Bij mij is de storing inmiddels verholpen. Via mijn netwerklogs kan ik precies zien, wanneer de storing is begonnen en wanneer deze is verholpen. Voor de statistieken:

“De verbinding is verbroken sinds 2023-07-17 10:05:04 +02:00.”

“De verbinding is opnieuw opgestart sinds 2023-07-17 14:33:35 +02:00.”

Bijna 4,5 uur. Ik ben wel benieuwd wat er nu precies aan de hand was?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 17 juli 2023

@sandokanhello op de locatie waar ons apparatuur staat is er een brand ontstaan. Deze is geblust en gelukkig is al het apparatuur intact gebleven!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 84 reacties
  • 17 juli 2023

Dank je wel, @Tommie , voor de terugkoppeling. Gelukkig maar dat het dan toch goed is afgelopen!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen