Skip to main content

Geen internet LOS led knippert rood

Sinds half zes vandaag heb ik geen internet verbinding meer. De verbinding van mijn apparatuur naar de modem is goed (wifi verbinding, inloggen op modem), maar verbinding tussen modem en media converter (of hoe die maar heet) is niet goed. Het ‘internet’ ledje op de modem is rood.

Het LOS ledje op de media converter is rood en knippert (plm 1 seconde aan, 1 seconde uit).

Opnieuw opstarten van de modem en media converter heeft niet geholpen. Heb dus het vermoeden dat het probleem voor de media converter zit.

Modem: Zyxel T50

Media converter: Huawei OptixStar

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Uitgelichte reactie

4 juli 2023

Hi @EJ de Vries, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten, alvast bedankt!

1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14594 reacties
  • 4 juli 2023

Hi @EJ de Vries, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten, alvast bedankt!

1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 juli 2023
  1. Er zit - voor zover ik weet - geen ‘WAN’ led op het modem. Wel een LED dat er uit ziet als een netwerk poort. Dat is groen en knippert af en toe (wellicht door verkeer tussen modem en mijn eigen apparaten?). Het enige rode ledje op het modem is dus het wereldbolletje. Als ik inlog op het modem zie ik wel een groen WAN icoontje staan. Overigens zijn ook wifi 2.5 GHz en 5GHz en LAN3 groen. Die zijn ook allemaal in gebruik. Hier geen rode of knipperende icoontjes.
  2. power LED op de ONT brandt permanent groen
  3. LOS LED knippert. 1 seconde rood, 1 seconde uit
  4. PON LED permanent uit
  5. (bonus) LAN led is groen en knippert af en toe.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14594 reacties
  • 5 juli 2023

Hey @EJ de Vries, bedankt voor je duidelijke uitleg.

Ik heb dit direct doorgezet naar onze techneuten, we hebben een standaard verwerkingstijd van vijf dagen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht. 

Heb je toevallig een mobiel abonnement van T-Mobiel, Ben® of Tele2? Dan kan ik je voorzien van een 4g unlimited vouchercode. Deze kan je dan gebruiken om een hotspot te creëren voor thuis en kun je ongelimiteerd gebruik maken van ons 4g netwerk. Is dit het geval, dan hoor ik graag of je de vouchercode wilt ontvangen!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 juli 2023

Dat klopt we hebben hier een T-Mobile abbonnement (2 zelfs 😇). Dus de voucher code is zeker welkom.

Verder zullen we de techneuten afwachten.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14594 reacties
  • 6 juli 2023

@EJ de Vries bedankt voor je snelle reactie. Ik heb je direct twee vouchercodes toegestuurd in een privébericht!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen