Ik ben sinds gisteren aangesloten bij T-Mobile op glasvezel. Ik probeer de hele dag contact te leggen via telefoon of chat. Niemand die me kan helpen. Ik heb al het mogelijke gedaan om mijn internet goed te krijgen, en ook heb ik de community door gespit. Ik zie dat er heel veel mensen hetzelfde probleem hebben als ik. Namelijk de snelheid. Ik zou 1000 down en 1000 up moeten hebben, maar heb 500+ down en nog geen 20 up. Ik heb voor t-mobile gekozen om dat ik veel up moet hebben ivm server e.d. Ik begrijp uit de community dat er voor sommige niet snel een oplossing is. Nu heb ik 2 vragen: Kan dit probleem snel worden opgelost? (ligt hier absoluut niet bij mij). Vraag 2 is, als dit niet zeer snel kan worden opgelost, kan ik dan het abonnement opzeggen? Daar staat toch bedenktijd voor? Ik moet namelijk snel weer mijn apparatuur online krijgen. De monteur heeft geen snelheidstest gedaan. Hele dag mediaconverter gereset en de modem, alles gedaan wat er mogelijk is. Ik zag dat een jaar geleden ook al deze problemen waren, waarom is er dan nog steeds dit probleem? Help me a.u.b. Omgeving Klazienaveen
internet is zeer traag
Beste antwoord door Lisa
Hi
Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel alvast, dan ga ik er graag voor je achteraan! 🎈
Hi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.