Skip to main content
Beantwoord

internet valt steeds weg


  • is een King Poster
  • 59 reacties

Mijn internetverbinding valt om de haverklap uit.

alleen het lampje van internet wordt dan rood en een minuut later weer groen. Alle andere lampjes blijven werken, alle kabels los en vastgemaakt. Het is van de ene op de andere moment gestart. Overdag gaat het beter dan in de avond. Het is wel super irritant. Wat is de oplossing?

 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @tabpost 

Heb je glasvezel of DSL?

Misschien kan er een storingsbron aanwezig zijn bij DSL bijvoorbeeld en is je modem dan direct aangesloten op het ISRA waar ook de KPN kabel binnenkomt?

Misschien kan een fabrieksreset van het modem ook helpen door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Bekijk origineel

29 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • Antwoord
  • 8 juni 2021

Hallo @tabpost 

Heb je glasvezel of DSL?

Misschien kan er een storingsbron aanwezig zijn bij DSL bijvoorbeeld en is je modem dan direct aangesloten op het ISRA waar ook de KPN kabel binnenkomt?

Misschien kan een fabrieksreset van het modem ook helpen door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 8 juni 2021

Nee geen storingsbron, en is op de ISRA aangesloten. Ik heb het hele spul al gereset. Kwam ook van het ene moment op het andere. Overdag heel weinig last en op de avond zomaar 10x per uur om dan daarna 2 uur prima te doen en vervolgens weer mis…


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 8 juni 2021

@tabpost 

Kijk eens of het na een fabrieksreset beter gaat?


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 8 juni 2021

Al geprobeerd maar geen verbetering 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 8 juni 2021

De verbinding op zich blijft ook gewoon netjes, alleen het lampje van internet gaat uit, wordt rood en dan weer groen


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 8 juni 2021

@tabpost 

Wat voor een ISRA heb je?

 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 8 juni 2021

De 2e van links 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 8 juni 2021

Als het modem direct daarop is aangesloten dan kan het misschien een probleem buitenshuis zijn waar een monteur naar moet kijken.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 8 juni 2021

Het is daar ook op aan gesloten. Zoals ik al zei; de verbinding is goed. Alleen internet wordt rood. DSL blijft groen


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 9 juni 2021

Iemand van Tmobile die het weet of kan helpen?


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 10 juni 2021

Hoi @tabpost ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik heb direct met je meegekeken en zie dat er vanaf onze kant een probleem met de bekabeling wordt geconstateerd en dan vooral waar het ISRA-punt zich bevindt. Ik begrijp dat het modem is aangesloten op het oorspronkelijke punt, welke zich in de meterkast bevindt, klopt dat? 

Zo’n bridge tap kan worden opgelost, zodat de verbinding weer helemaal stabiel is. Je leest daar alles over in ons speciale topic. Wil je me laten weten of het modem daadwerkelijk in de meterkast is aangesloten? Dan kan ik er eventueel voor zorgen dat er een monteur bij je langskomt om het probleem op te lossen. Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 10 juni 2021

Zo zit het aangesloten. Maar wat ik niet helemaal snap is dat het overdag redelijk goed gaat en op de piekmomenten fout…


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 10 juni 2021

En dit zit erin; ik zie nergens een lus zitten 

 

 


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 11 juni 2021

Hi @tabpost ,

Dank je wel voor de extra informatie! Een stuk meer duidelijkheid. Ik laat graag een monteur met de situatie meekijken. Ik heb daarom direct aan verzoek neergelegd om dit te doen. Je zal zo snel mogelijk een SMS en mail ontvangen om digitaal een afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat we ter plekke de boel beter kunnen oppakken. Hulp is onderweg! 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 11 juni 2021

Super! Het lijkt nu wel wat beter te gaan, maar zou toch graag hebben dat er goed naar gekeken wordt.


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • 13 juni 2021

Hoi @tabpost, we laten de afspraak gewoon staan, dan kan de monteur de situatie nader bekijken en bepalen of er verbeteringen mogelijk zijn!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 13 juni 2021

Helaas, het valt nog steeds af en toe weg, dus goed plan


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 28 juni 2021

Internet valt nu een maand extreem vaak weg. Soms hele dagen niks. Ik zou wel graag in contact komen voor een tegemoetkoming?

 

^^
 

Tim


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 30 juni 2021

Hi @tabpost, heel fijn dat jij nogmaals aan de bel trekt! Ik heb direct een kijkje genomen in jouw profiel en ik zie dat er onlangs een monteur bij jou langs is geweest die jammer genoeg niet het probleem kon verhelpen op dat moment. Ik zie dat hier verder geen vervolg aan is gegeven, dus ik heb hier zojuist een verzoek voor ingediend bij onze technische dienst om dit definitief te verhelpen. Zodra alles weer werkt als een tierelier dan wil ik heel graag kijken wat ik voor je kan betekenen qua tegemoetkoming. Ik hoop dat alles weer heel snel gaat werken, want jouw verbinding hoort gewoon top te zijn. Ik ga in ieder geval in de gaten houden of het onderzoek nu een vervolg krijgt! 💪


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 30 juni 2021

Vandaag is er iemand van KPN langsgekomen om de kabel in de straat te herstellen. Ik heb weer internet.

 

groet

 

tim


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 3 juli 2021

Hi @tabpost, heel erg bedankt voor de terugkoppeling! Wat super fijn om te horen dat jij weer Internet hebt, yay. Dan wil ik jou voor nu een super fijn weekend wensen. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, weet dan dat wij hier voor jou klaar zitten! 😊


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 4 juli 2021

We zijn er nog niet. Toen de kabel hersteld was had ik een download snelheid van 40Mb. Nu, 3 dagen later is dit nog maar net aan 10Mb. In de tussentijd is er niks veranderd. Dus óf er gaat weer iets fout, óf ik wordt afgeknepen door T-mobile?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 4 juli 2021

@tabpost 

Is de snelheid volgens deze pagina wel gewoon 40 Mbit (Bonded Koper/DSL)?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 4 juli 2021

De snelheid volgens deze site is 20Mb. 
En toch is dat vreemd, zoals ik a zei had ik na de herstelwerkzaamheden 40Mb snelheid. De kabelmonteur wist ook te vertellen dat ik op een aparte “lijn” gezet ben voor meer snelheid. Donderdag had ik die hoge snelheid, vrijdag ook. Nu doe ik vandaag een snelheidstest en hij valt uit op nog geen 10Mb. Dus dat is dan gewoon gek. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 4 juli 2021

@tabpost 

Welke snelheid haalde je voorheen? En meet je de snelheid dan met bijvoorbeeld een laptop bekabeld op de modem en dan via de Ookla speedtest app?

Het kan zijn dat je tijdelijk op een andere "lijn" werd aangesloten.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen