Skip to main content
Beantwoord

Overwatch problemen op thuis netwerk


Zal t zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik heb sinds gisteravond problemen met Overwatch (pc).

 

Hij zoekt tijdens het opstarten heel lang naar een game server om mee te verbinden (dit faalt ook nog eens een aantal keer). Na het vinden van een gameserver duurt het behoorlijk lang om een potje te vinden en als ik er een vind dan is mijn ping tussen de 150-200 (wat normaal 25-45 is).

 

Heb de modem al gereset, flushdns en alle ipconfig zooi ook gedaan. Andere DNS servers geprobeerd. Het is 100000% netwerk gerelateerd, want als ik OW probeer op te starten via mijn telefoon hotspot dan werkt alles gelijk…

Oh en: als ik mijn regio van Europe naar North America zet dan werkt dat ook gelijk

Beste antwoord door Jason van Odido

Hi all, omdat we inmiddels alles inzichtelijk maken in het algemene Dordrecht topic en we daarin het overzicht willen bewaren, sluiten we alle losse, actieve topics die op hetzelfde betrekking hebben. Het wordt inmiddels onoverzichtelijk met een zevental losse topics. Die beslissing hebben we eerder al, ten onrechte, genomen toen het nog onduidelijk was dat de Internet en TV-issues ongerelateerd waren aan VPN, gaming servers en websites. Het betreft nu hetzelfde issue en we willen graag alles bundelen. 

We zullen zoveel mogelijk updates geven in het algemene topic:

Media is niet beschikbaar

Bedankt voor jullie geduld, input en begrip!

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

33 reacties

  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 5 april 2021

Ik heb het hetzelfde met WoW, kan niet meer inloggen, Ik kwam eerder vandaag dit topic tegen, Routing naar bepaalde datacenters werkt niet -> Services / sites onbereikbaar | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

 

Het lijkt alsof T-mobile een fout heeft gemaakt in een routingtabel of iets dergelijks, waarschijnlijk is het Europese datacenter van Blizzard ook de pineut. Vandaar dat de US regio wel werkt.

Ik heb nu een workaround met een VPN (NordVPN) maar zou wel fijn zijn als dit opgelost word.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 april 2021

Hier nog eentje. Heb modem & mediaconvertor gereset, dns geflushed icm ipconfig doorgelopen. Eveneens een pingpath /packettest er aan toegevoegd. De resultaten van deze test plaats ik onderin. Volgens de tool stokt de verbinding na stop 8.  Leg ons uit waar het hem in ligt. Ik verneem graag van jullie.

 

TRACEROUTE:
traceroute to 143.178.57.147 (143.178.57.147), 15 hops max, 60 byte packets
 1  Blizzard Blizzard  0.308 ms  0.305 ms  0.306 ms
 2  * * *
 3  Blizzard Blizzard  0.722 ms  0.740 ms  0.772 ms
 4  137.221.66.42 (137.221.66.42)  1.000 ms  1.013 ms  1.017 ms
 5  137.221.78.48 (137.221.78.48)  1.954 ms  1.966 ms  1.968 ms
 6  137.221.65.74 (137.221.65.74)  1.000 ms  1.077 ms  1.061 ms
 7  137.221.78.32 (137.221.78.32)  3.458 ms  3.495 ms  3.501 ms
 8  80.249.211.184 (80.249.211.184)  1.588 ms  1.602 ms  1.680 ms
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *


05/04/2021 23:50:02 UTC
--------------------

PING:
PING 143.178.57.147 (143.178.57.147) 56(84) bytes of data.

--- 143.178.57.147 ping statistics ---
4 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 2999ms

05/04/2021 23:50:02 UTC
--------------------

MTR:
Start: Mon Apr  5 23:50:02 2021 Blizzard  1.|-- Blizzard                             0.0%    10    0.4   0.3   0.2   0.4   0.0
  2.|-- 37.244.24.131                            50.0%    10  301.0 300.7 294.1 311.7   6.8
  3.|-- Blizzard                             0.0%    10    0.8   0.8   0.6   1.0   0.0
  4.|-- 137.221.66.42                             0.0%    10    0.6   5.0   0.4  45.0  14.1
  5.|-- 137.221.78.48                             0.0%    10    1.0   1.3   0.9   3.5   0.7
  6.|-- 137.221.65.74                             0.0%    10  422.8  57.3   0.9 422.8 132.7
  7.|-- 137.221.78.32                             0.0%    10    1.3   8.4   1.1  30.2  11.6
  8.|-- 80.249.211.184                            0.0%    10    1.7   1.6   1.3   2.2   0.0
  9.|-- ???                                      100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0


05/04/2021 23:50:02 UTC
--------------------


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen @w0wtoxic en all, bedankt voor jullie meldingen!

We hebben het probleem aangemeld en in onderzoek. Er worden lage downloadsnelheden en packet loss gemeld in Dordrecht. Vooral dat laatste zorgt voor problemen bij online gamen. We zullen dit zo snel mogelijk verhelpen, sorry voor het ongemak!

Zodra er updates zijn, plaats ik die in de gerelateerde topics!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

UPDATE: in de nacht van donderdag 8 april op vrijdag 9 april zullen we een verandering aanbrengen in het netwerk. Hiermee wordt gepoogd het probleem op te lossen. Wordt vervolgd! 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hi all, de geplande werkzaamheden voor vannacht staan nog steeds op de agenda. Updates volgen na vannacht (8 op 9 april).


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

UPDATE: Goedemorgen all, afgelopen nacht zijn er werkzaamheden geweest, zoals gepland. Deze zijn succesvol uitgevoerd. Indien het probleem bij jou nog speelt, geef het alsjeblieft aan. Dan pakken we dit zo snel mogelijk op! Alvast bedankt voor je medewerking.


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 9 april 2021

Helaas, probleem is nog precies hetzelfde.


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 9 april 2021

Ik heb nog steeds problemen. Bepaalde websites zijn niet bereikbaar.

 

bijv. https://login.ggdghor.nl/burgerportaal/

 

Maar ook de site waar ik vpn verbinding kan maken met mijn werk.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi @TepasJ, kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN, alsjeblieft? Ik sta in contact met onze specialisten en die pakken het nu verder op. @TepasJ en @Bartonlol Sorry dat het bij jullie nog niet werkt!

@Bartonlol Ik heb jouw klantprofiel gevonden aan de hand van de opgegeven informatie in je Communityprofiel dus de bovenstaande gegevens heb ik al binnen, dankjewel!


  • is een Master Poster
  • 60 reacties
  • 9 april 2021

Ik heb het zelfde probleem.. secure.ggdghor.nl (45.13.86.12) kan niet bereikt worden. En ook ik kan geen verbinding krijgen met de VPN van mijn werk.

Werkt hele ochtend al niet; en reset modem heeft niet geholpen.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 april 2021

Heb hetzelfde probleem met onze werkwebsite, nog steeds niet opgelost..


  • is een Master Poster
  • 60 reacties
  • 9 april 2021

Hier ook nog steeds hetzelfde probleem..

Net gebeld.. Na uitgelegd te hebben dat het echt niet aan Windows ligt :pensive: is het geregistreerd en zou het “binnen 2 dagen” opgelost moeten zijn…  Ik hoop dat het wat eerder is opgelost.. :thinking:


  • is een Master Poster
  • 60 reacties
  • 9 april 2021

@Jason  Is er al een update te geven?


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

UPDATE: Goedemiddag all, onze technische dienst en het overkoepelende technisch-orgaan hebben dit nu ondergebracht bij de netwerkspecialisten zodat er grondiger naar een oplossing kan worden gezocht. Excuses dat het nog niet hersteld is!

Eventuele extra voorbeelden mogen aangeleverd worden in de topics. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 april 2021

Net geprobeerd en ik kan weer op de EU overwatch servers! Snel een potje gespeeld en normale ping.

 

Tijd om mn top500 grind te hervatten


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Aah kijk dat is goed nieuws! @w0wtoxic Enjoy the grind! 😉

@giljam, @GianRingelink@AwienH, @Bartonlol en @TepasJ: Werkt het bij jullie ook weer?


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 april 2021

Nee, nog niet @Jason 

 


  • is een Master Poster
  • 60 reacties
  • 9 april 2021

Ook bij mij nog niet helaas 😞 @Jason 

Verschillende van bovenstaande IP's geprobeerd te pingen.. Maar zijn nog niet bereikbaar.

IP's welke ik oa. niet kan bereiken:
143.178.57.147
20.54.188.191
45.13.86.12
156.114.10.10
212.123.3.18

 


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 9 april 2021

@Jason toen ik om 5 uur probeerde was er nog geen verbetering.


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 9 april 2021

@Jason

bij mij ook nog niet opgelost


  • is een Master Poster
  • 60 reacties
  • 9 april 2021

@Jason , @Sven-TMT ,

Helaas nog geen verbetering tot op heden..

Hoe verloopt het onderzoek?  Staat er al een herstelactie ingepland? Ik vermoed dat het veroorzaakt is door wijzigingen die afgelopen nacht zijn uitgevoerd?  (zie eerder in deze chat:
 

UPDATE: in de nacht van donderdag 8 april op vrijdag 9 april zullen we een verandering aanbrengen in het netwerk. Hiermee wordt gepoogd het probleem op te lossen. Wordt vervolgd! 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 10 april 2021

Nog steeds niets :(


  • is een Master Poster
  • 60 reacties
  • 10 april 2021

Hier ook nog niet, maar zal dit weekend ook niet veranderen. Ik heb gisteren telefonisch contact gehad, maar ze vinden het niet belangrijk genoeg. Melding is geregistreerd, ze gaven aan nu 5 werkdagen de tijd te hebben (tot volgende week vrijdag dus). Ze gaan maandag misschien kijken. 
 

Als je belt kun je een tientje korting krijgen (kun je een prepaid kaartje kopen) en je krijgt een opwaardeer code voor 1 week onbeperkt internet. 
 

Ik ga vanavond even proberen om met die Sim een failover WAN op te zetten op mijn Unifi Gateway. Niet echt handig, maar maandag heb ik mijn werk VPN weer nodig en je moet toch iets.

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen last hebben van dit probleem, ik denk best veel maar dat nog niet iedereen het door heeft. Waarschijnlijk mopperen mensen alleen dat een site als die van de GGD weer plat ligt oid. 
 

van T-Mobile valt een service en assertiviteit erg tegen. Als er vrijdagochtend zo’n netwerk probleem gemeld wordt dan probeer je toch in ieder geval te kijken wat er aan de hand is om de prioriteit in te schatten?

voor iedereen die de site:

https://login.ggdghor.nl/burgerportaal/ (en div. andere sites) niet kan bereiken: bel even de t-mobile helpdesk; dan kunnen ze de prioriteit verhogen. 
 


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 10 april 2021

Bedankt voor de terugkoppeling allen, fijn dat je concrete voorbeelden kon aanleveren @giljam, en onze diepe excuses dat het nog niet is opgelost. Het liefst hadden wij dit ook meteen onder de knie gekregen. Ik heb door de dag heen met onze technische geschakeld, alleen is het ons nog niet gelukt om de oorzaak te achterhalen. Wél kan ik jullie verzekeren dat wij ook met derde partijen in gesprek zijn om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 12 april 2021

Nu, naast deze eerder gemelde problemen, ook traag internet( 0.6 Mbps down) en geen televisie meer. Zou graag hebben dat ik afgelopen week niet hoef te betalen ter compensatie.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen