Ik heb zojuist een nieuwe T-Mobile Thuis glasvezel aansluiting gekregen.
Router van T-mobile netjes losgekoppeld en via mijn managed switch Vlan 300 doorgezet naar mijn Google Wifi router. Internet werkt perfect en haal gewoon richting de 1000mbps.
Het enige dat ik niet aan de praat krijg is mijn VoIP telefoon. Ik heb 1 toestel staan wat inlogged op mij Voicedeals account, maar deze wil niet meer aanmelden (poorten staan gewoon standaard ingesteld, 5060).
Er is in het netwerk verder niets aangepast, ook niet in mijn Google router. De gehele setup werkte hiervoor gewoon 100% goed via Ziggo (met een los Ziggo modem waarop alles doorgezet werd naar mijn Google router)
Iemand een idee?
Apparatuur en connecties:
T-mobile media converter → Dell managed switch (1 poort op vlan 300 tagged, 1 poort op vlan 300 untaged naar de google router) → Google Wifi Router → terug naar de switch op een ‘normale’ poort → Yealink T23p VoIP toestel
Voor de duidelijkheid, internet werkt 100%