Goedemiddag, sinds een week is ons Internet erg traag en instabiel. Meerdere keren modem van het stroom afgehaald, maar deze blijft slecht werken. Nu is het vandaag zelfs nog erger dat we grotendeels helemaal geen internet meer hebben. Wij zijn nu ruim 3 jaar klant en hebben een draytek vigor 2132Fvn. Op deze manier is het niet mogelijk thuis te werken.........
modem niet stabiel
Beste antwoord door Jason van Odido
Goedemorgen
Bedoel je met Internet de bekabelde verbinding of het draadloze Wifi-netwerk? Werken beiden niet? In dat geval zou ik je willen adviseren om elk gekoppeld apparaat te ontkoppelen en dan één voor één online te laten komen. Dan kun je meteen uitsluiten of het aan de apparatuur ligt of niet. Ik zie aan onze kant geen afwijkende zaken verschijnen in de lijnmeting, dat betekent dat de verbinding in zijn geheel prima werkt. Het zou natuurlijk aan het modem kunnen liggen, maar dat gaan we samen testen!
Ik heb een kleine aanpassing uitgevoerd op afstand zodat de verbinding opnieuw naar het modem toegestuurd is. Dit noemen we een reprovisie van het modem. Zou je kunnen checken of dit geholpen heeft? Probeer ook gelijk het Wifi-netwerk op al je verbonden apparaten te vergeten. Dat kun je via Instellingen doen. Op een Windows PC werkt dit zo:
Wifi-netwerk vergeten op Windows-pc (bron: een wifi netwerk vergeten)
- Klik op het wifi-icoon in de Taakbalk.
- Klik op Netwerk- en internetinstellingen.
- Klik op Wi-Fi.
- Klik op Bekende netwerken beheren.
- Klik op het wifi-netwerk dat u wilt verwijderen.
- Klik op Niet onthouden.
Zodra alles weer werkt, wil ik je verzoeken om een snelheidstest uit te voeren met een bekabelde PC of laptop. Doe dit alsjeblieft via speedtest.net: Speedtest by Ookla. Om de beste resultaten te behalen, kun je de app op hun website gebruiken. Als je dan een screenshot kunt maken van de speedtest, zorg er dan voor dat het hele bureaublad in beeld is. Plaats vervolgens de foto in dit topic, dan checken we ook gelijk hoe we je snelheid weer op peil krijgen.
Mochten je apparaten nog steeds geen verbinding kunnen maken, dan gaan we over op een andere oplossing. Geen zorgen, we hebben altijd hulp beschikbaar en gaan jouw verbinding weer 100% online krijgen, dat weet ik zeker!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.