Skip to main content
Beantwoord

Bepaalde server (hosting4u.nl) via T-Mobile thuisnetwerk sinds enige dagen niet meer bereikbaar

  • 31 augustus 2020
  • 6 reacties
  • 272 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedendag,

Het lijkt, sinds enige tijd, dat bepaalde servers op het internet niet te bereiken zijn, zoals op dit moment hosting4u.nl.

$ dig hosting4u.nl

; <<>> DiG 9.10.6 <<>> hosting4u.nl
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 44970
;; flags: qr rd ra ad; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;hosting4u.nl.			IN	A

;; ANSWER SECTION:
hosting4u.nl.		3319	IN	A	95.211.18.229

;; Query time: 1 msec
;; SERVER: 192.168.1.1#53(192.168.1.1)
;; WHEN: Mon Aug 31 19:19:58 CEST 2020
;; MSG SIZE  rcvd: 46
$ traceroute hosting4u.nl
traceroute to hosting4u.nl (95.211.18.229), 64 hops max, 52 byte packets
 1  home (192.168.1.1)  0.722 ms  0.481 ms  0.527 ms
 2  1-48-144-85.ftth.glasoperator.nl (85.144.48.1)  8.788 ms  9.218 ms  8.776 ms
 3  10.10.10.205 (10.10.10.205)  10.192 ms  9.643 ms  10.986 ms
 4  10.10.10.197 (10.10.10.197)  9.398 ms  9.694 ms  9.483 ms
 5  ae-104.br01.ams-01.nl.leaseweb.net (31.31.38.141)  11.341 ms
    be-104.br02.ams-01.nl.leaseweb.net (31.31.38.143)  11.335 ms
    ae-104.br01.ams-01.nl.leaseweb.net (31.31.38.141)  10.679 ms
 6  te-5-2.ce24.ams-01.nl.leaseweb.net (81.17.33.177)  9.952 ms
    te-5-3.ce23.ams-01.nl.leaseweb.net (81.17.33.161)  10.103 ms
    te-5-4.ce23.ams-01.nl.leaseweb.net (81.17.33.163)  10.533 ms
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * * *
23  * * *
24  * * *
25  * * *
26  * * *
27  * * *
28  * * *
29  * * *
30  * * *
31  * * *
32  * * *
33  * * *
34  * * *

Ik probeer het ook vanaf mobiel. Tracht ik hosting4u.nl te bereiken via 4G (ook T-Mobile), dan werkt het wel. Tracht ik hosting4u.nl vanaf dezelfde mobiel te bereiken via dezelfde wifi verbinding als de trace hierboven, dan werkt het (ook) niet.

Lijkt op routering problemen, als je het mij vraagt. Ik dacht eerder deze week ook al een paar andere websites tegen te komen met dezelfde problemene, maar ik kan dat op dit moment niet herproduceren (of weet de URLs niet meer uit mijn hoofd, omdat ik dacht dat het misschien op één of andere manier “aan mij” lag).

Mochten jullie vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik ze graag. Jullie weten me te vinden.

Beste antwoord door 0x42h

Vanochtend even een traceroute gedaan vanaf mijn eigen server (TransIP) en erachter gekomen dat de server bij de laatste hop van de trace via T-Mobile thuisnetwerk pas verdwijnt (te-5-3.ce23.ams-01.nl.leaseweb.net (81.17.33.161)). Lijkt dus op een gevalletje false-positive op te korte conclusies van mij zelf en allicht heb ik iets “verkeerd” gedaan in de ogen van de regels op de remote server en geblokkeerd geraakt per IP-adres, hoogst vermoedelijk. Helemaal zeker weten doe ik het ook niet, maar gezien deze laatste analyse, vrijwel zeker. Niks aan de hand dus. Forgive me for the wasted bandwidth, please! :sweat_smile:

Bekijk origineel

6 reacties

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 1 september 2020

Vanochtend even een traceroute gedaan vanaf mijn eigen server (TransIP) en erachter gekomen dat de server bij de laatste hop van de trace via T-Mobile thuisnetwerk pas verdwijnt (te-5-3.ce23.ams-01.nl.leaseweb.net (81.17.33.161)). Lijkt dus op een gevalletje false-positive op te korte conclusies van mij zelf en allicht heb ik iets “verkeerd” gedaan in de ogen van de regels op de remote server en geblokkeerd geraakt per IP-adres, hoogst vermoedelijk. Helemaal zeker weten doe ik het ook niet, maar gezien deze laatste analyse, vrijwel zeker. Niks aan de hand dus. Forgive me for the wasted bandwidth, please! :sweat_smile:


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 1 september 2020

Good to hear and thanks for the update! Je kan op onze Community altijd al je ervaringen delen dus no apology necessary. :sweat_smile:


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 1 september 2020

Je mag het wel verifiëren, hoor, @Hajar; dan weten we het echt zeker. :-)


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 2 september 2020

We kijken natuurlijk graag met je mee! Mocht je nog problemen ervaren of websites tegen komen die je niet kan bereiken post dan weer even de traceroute zoals je in dit geval ook hebt gedaan dan kunnen we dat nakijken!


  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 28 september 2020

Ik begrijp niet wat er nu fout was gegaan in bovenstaand verhaal, maar ik heb een soort gelijk probleem.

Excuus, misschien had ik eerst beter moeten zoeken, dan had ik mijn vraag hier direct geplaatst:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/1-bepaalde-site-niet-bereikbaar-326028

 


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 29 september 2020

Erg fijn dat je jouw antwoord hebt gevonden @AlyZo! Geen probleem hoor, ik begrijp best dat door de vele uiterst getalenteerde gebruikers die hun kennis hier delen het wel een erg grote bibliotheek is geworden. Ik kijk vaak genoeg mijn ogen nog uit. Gelukkig is al die kennis via een server toch wat makkelijker te bewaren dan als het allemaal echte boeken zouden zijn. :wink:


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen