Ik heb een zyxel router en een zyxel versterker, allemaal bekabeld aangesloten met easymesh.
VOlgens mij moet easymesh automatisch overschakelen naar het sterkste signaal, maar dat lijkt niet heel soepel te gaan.
Kan iemand uitleggen hoe dat precies werkt en hoe snel dat is?
Beste antwoord door Hidden.nld
@robvds easy mesh werkt alleen in de laatste firmware versie. je kan dit controleren door in te loggen met de mpro app.
bij easy mesh word er gebruik gemaakt van een controller, dit is meestal de T50, je apparaat hoeft dan niet opnieuw te verbinden omdat de handshake gedaan worden op de controller. deze beslist dan ook van welk wifi punt gebruik gemaakt word. bij een gewone repeater met het zelfde ssidblijft de verbinding net zo lang staan tot er helemaal geen verbinding meer is.
@robvds easy mesh werkt alleen in de laatste firmware versie. je kan dit controleren door in te loggen met de mpro app.
bij easy mesh word er gebruik gemaakt van een controller, dit is meestal de T50, je apparaat hoeft dan niet opnieuw te verbinden omdat de handshake gedaan worden op de controller. deze beslist dan ook van welk wifi punt gebruik gemaakt word. bij een gewone repeater met het zelfde ssidblijft de verbinding net zo lang staan tot er helemaal geen verbinding meer is.
Mpro geeft signaalssterkte GOOD aan, dus daar zit het niet in. apparaten verbinden gewoon niet altijd met het sterkste apparaat, de versterker staat op 1,5 meter, de router op 15 meter en pakt toch de router.
Hoi @robvds, goed dat je het aankaart, de Community is er om je te helpen!
Zijn er apparaten thuis die wel verbinding maken met de Wifi-versterker? Top dat je de versterker al in access point modus hebt gezet, dit is sowieso aan te raden, hij kan wel in repeater modus maar dat werkt niet altijd en is lastig in te stellen. Kun je onderstaande stappen eens doorlopen om hem opnieuw in te stellen, alsjeblieft?
Zet de wap aan en wacht totdat het bovenste en het onderste lampje branden. Druk dan 4x vlot achter elkaar op de knop. Na enige tijd wordt het bovenste lampje oranje. De wap staat nu in access point mode.
Verbind een utp kabel tussen een internetpoort op je modem en 1 van de poortjes op de wap.
Je kunt nu inloggen op de wifi van de wap, of een bedrade verbinding maken met de wap.
Zoek het ip adres op met een ip scan tool zoals "Fing". Type het gevonden adres van de wap in op je browser en login met de admin gegevens die op de wap staan.
Je kan de wifi naam en wachtwoord nu aanpassen en eventueel gelijk maken aan je huidige wifi gegevens. Ik zou adviseren om 2.4 G en 5G een afwijkende naam te geven.
Indien dit ook niet werkt en er nog steeds verbinding wordt gemaakt met het modem in plaats van de AP, kunnen we een factory reset uitvoeren. We stoppen niet voordat we een oplossing hebben gevonden! 😎
Top dan kunnen we dat ook definitief uitsluiten! Zijn er wel apparaten die kunnen verbinden met de WAP of gaat elk apparaat via het Zyxel modem? Heb je een factory reset geprobeerd?
Houd de Reset-knop ingedrukt terwijl je de WAP inschakelt om deze terug te zetten naar de standaard fabrieksinstellingen. Zorg ervoor dat je de knop ingedrukt houdt totdat de WAP de opstartprocedure begint (wanneer de groene en gele lampjes beginnen te knipperen). Dit zou moeten werken!
Ik ervaar iets gelijkwaardigs, maar niet helemaal. Het lijkt er op dat mijn apparaat wel overschakelt, maar dat dit pas zichtbaar is na +- 15 minuten in de Mpro-app.
Als ik b.v. van beneden naar boven loop, zie ik dat mijn wifi signaal (van b.v. de iPad) heel even bijna weg valt, maar dan direct weer terug komt. Ik haal op dat moment ook prima resultaten met een speedtest, maar als ik in de Mpro-app kijk staat hij nog geregistreerd op de T-50 i.p.v. de extender.
Ik vermoed dat het apparaat gewoon op de extender zit omdat ik zonder hulpmiddelen boven echt geen wifi dekking in mijn huis heb.
Heb je, ondanks dat de Mpro-app iets anders zegt, wel een stabiele verbinding?
BSSID staat gelijk aan het mac adres van het wifi punt. Deze zal, op het laatste karater na, gelijk moeten zijn met het mac adres achterop de WAP of het modem. Afhankelijk waarmee je verbonden bent.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.