Ben sinds heel wat jaren klant geweest bij XS4all. Je betaald uiteraard meer maar dan heb je ook stuk service waar je U tegen zegt. Hier kan T-Mobile nog wat van leren.
Ik heb op 5 december mijn internet snelheid opgewaardeerd van 750 Mbit naar 1000Mbit. Heb ik het nodig nee, is gewoon gaaf. Na deze upgrade is mijn snelheid niet wat er beloofd is en komt T-Mobile de snelheid niet na. Sommige metingen komen niet hoger dan 500Mbit. Ik snap dat er een marge is van 10% maar 500 Mbit verlies is te veel.
De modem is vervangen en heb allemaal screenhots op verzoek aangeleverd. Dit meerdere keren. Nu vragen ze vandaag (inmiddels 6 weken verder) weer om de hele waslijst. Ik ben er klaar mee. Ze beweren dat het ligt aan de apparaten op mijn netwerk want ik heb wat camera’s en een nas aangesloten. Nu wordt er beweert dat ik 500 mbit continu stream. Gekkenhuis! Mijn camera’s en mijn nas staat niet uit te zenden alleen op verzoek van mijn app als ik de camera vanaf buiten mijn huisnetwerk wil bekijken. Krijg je van een ene Steven voor de zoveelste keer een mail ik citeer….
Hartelijk dank voor de e-mail naar T-Mobile Thuis.
Er zijn inmiddels verschillende onderzoeken gedaan die betrekking hebben op je behaalde internetsnelheid. Uit jouw testgegevens is te zien dat de snelheid op bepaalde momenten wel gehaald wordt en op andere momenten niet. Voor ons is het lastig te zien dat wanneer de snelheid niet optimaal is dit veroorzaakt wordt door het feit dat er ook andere apparaten met het modem verbonden zijn die een gedeelte van de bandbreedte gebruiken. Er staat een nieuw onderzoek open, maar voor de volledigheid zou je nog aanvullende gegevens kunnen aanleveren zoals vermeld in de handleiding in de bijlage.
Kom maar met bewijs dat mijn apparaten bandbreedte gebruiken. Ik heb de testen zelfs gedaan als ik de switch thuis uit gezet heb en mijn internet kabel alleen op het modem geplaatst heb. Zelfde resultaten. Het is de omgekeerde wereld. T-Mobile levert een dienst en kunnen mij tot vandaag niet aantonen dat er bandbreedte gebruikt wordt. Alleen in de ochtend als ik wat download en als ik overdag een aantal keer de speedtest draai. Verder is het weinig verkeer.
De technische dienst van T-Mobile kun je niet bellen en ze kunnen jou ook niet bellen. Alles moet per mail met lange wachttijden. Dit werkt zo niet! Ik heb zojuist gelijk een verzoek gedaan tot opzegging. De medewerker kan hier niets aan doen maar hoe T-Mobile met zijn klanten op deze manier omgaat is niet belachelijk. Je wordt maar aan je lot overgelaten en de technische dienst laat het afweten, zeker qua service.
Al het waar voor zijn geld zeggen ze. Nu snap ik waarom T-mobile zo goedkoop is omdat ze de klant niet belangrijk vinden. Ik had beter moeten weten en gewoon nog even moeten uitzingen bij XS4all en pas weg moeten gaan als het echt KPN wordt. Dan maar naar Freedom of internet.
Ticked voor de opzegging is Ticket#2020011411028386
Ik zal dit verhaal vanavond ook op div. platformen delen want ik hoop echt niet dat er meer zo behandeld worden en aan hun lot worden overgelaten.