Skip to main content
Beantwoord

Glas vezel aansluiting zonder FTU

  • 17 december 2019
  • 7 reacties
  • 959 Bekeken

Ik heb glasvezel aangevraagd, nu zit ik met het feit dat er in mijn meter kast geen ftu punt/kastje hangt maar een losse glasvezel kabel. kan de monteur hier iets mee. voor zover ik in het installatie pakket kijk zit er niets in wat aansluit op de beschikbare kabel in de meterkast.

 

Beste antwoord door Brian

@B.interesting Oei, hier gaat inderdaad wat mis. Volgens de gegevens die wij door hebben gekregen zou er hier al een FTU moeten hangen. Ik laat de afspraak met Guidion wel doorgaan (anders wordt de hele bestelling geannuleerd) maar ik heb inmiddels ook al een verzoek ingediend richting de netbeheerder om hier alsnog een FTU te plaatsen. Je ontvangt binnen een aantal werkdagen bericht van KPN om hier een afspraak voor te maken!

Bekijk origineel

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 17 december 2019

Hallo @B.interesting 

Gaat het om een KPN glasvezel kabel of T Mobile glasvezel?

Is er nog helemaal niks gedaan aan de kabel?

Er zou eerst eerst een monteur in opdracht van de beheerder langs moeten komen om een FTU punt te maken en vervolgens kan Guidion de verdere installatie doen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 17 december 2019

Ik begrijp vraag 1 niet zo goed. Het lijkt iig dat er inderdaad niets is gedaan aan de kabel. Er ligt in mijn meterkast dus zn 1.5m opgerold glasvezel kabel met schoef aansluiting aan het einde. Geen dummy/aansluit kast zoals ik op veel forums lees. Nu staat de afspraak met guidion voor komende vrijdag. Maar ik voormoed dat dit een zinloze actie gaat worden als ik geen ftu/dummy aansluiting geplaatst krijg. Helaas ben ik niet thuis om een foto te maken.


Glassertje
  • is een legendarische user
  • 890 reacties
  • 17 december 2019

@B.interesting Hier een soortgelijk verhaal. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 17 december 2019

sorry een beetje vage foto, mijn vrouw stuurd graag filmpjes als ik om foto’s vraag maar dit is volgens mij wat ik in de meter kast heb hangen aan glasvezel kabel.

 

PS. thanks voor alle snelle reacties


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • Antwoord
  • 19 december 2019

@B.interesting Oei, hier gaat inderdaad wat mis. Volgens de gegevens die wij door hebben gekregen zou er hier al een FTU moeten hangen. Ik laat de afspraak met Guidion wel doorgaan (anders wordt de hele bestelling geannuleerd) maar ik heb inmiddels ook al een verzoek ingediend richting de netbeheerder om hier alsnog een FTU te plaatsen. Je ontvangt binnen een aantal werkdagen bericht van KPN om hier een afspraak voor te maken!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 20 december 2019

Kleine update. Kpn heeft gebeld voor een afspraak. Vanmorgen direct langs geweest (ik blij). Aan de telefoon gevraagd of ze wisten wat er gedaan moest worden. Jajajaja staat allemaal op de bon. Ze waren er hebben een foto gemaakt van de situatie en ongedane zaken weer vertrokken. Tijd voor een nieuwe afsraak. Ben benieuwd. Van guidion nog niets vernomen maar ga ervanuit dat zij net zo weinig gaan doen vandaag.

 

@Brian thanks voor je handelen er gaat iig iets gebeuren


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 23 december 2019

Hey @B.interesting,

Mijn collega Brian heeft achter de schermen alles in gang gezet! De netwerkbeheerder is aangestuurd en je ontvangt binnenkort een telefoontje voor het plaatsen van een FTU. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? Ik wil je alvast hele fijne feestdagen wensen! :smile:


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen