Beste mensen,
Sinds 7 november zijn wij overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. De afgelopen tijd hadden we bij diverse apparaten last van dat het internet uit viel. Hierdoor hebben we naar de klantenservice gebeld en zodoende een afspraak weten te maken met de monteur. Diezelfde monteur is gisteren langs geweest om zijn metingen te verrichten en kwam tot de conclusie om het 5 Ghz netwerk uit te schakelen, zodat we alleen nog gebruik kunnen maken van het 2.4 Ghz netwerk. Hij was van mening dat het internet daarmee een stuk stabieler zou worden.
Uiteraard is het niet reëel om na één dag te kunnen zeggen of het internet goed werkt op alle apparaten. Daar is naar mijn mening meer tijd voor nodig om het uit te testen. Echter, het probleem met mijn Playstation 4 (PS4) is nog steeds niet verholpen. Wat is nou het ding… ik zal het jullie vertellen.
Voordat wij overgestapt waren, had ik nooit problemen met het verbinden van de PS4 met het internet. Er zullen ongetwijfeld wel eens storingen zijn geweest, maar dat was sporadisch. Sinds dat we zijn overgestapt naar T-Mobile heb ik er gigantisch veel last van om met het internet te verbinden. Als ik voor de optie ‘Internetverbinding instellen’ kies, selecteer ik vervolgens voor Wifi en daarna voor de keuze ‘Eenvoudig’. Vervolgens zie je allerlei Wifi-netwerken, waaronder ons thuisnetwerk. Uiteraard selecteer ik dan ons netwerk en vervolgens wil ik mijn internetverbinding testen (internetverbinding testen werkt soms zelfs niet, aangezien het internet na het selecteren van ons netwerk al eruit klapt). Op het moment van dat ik dit verhaal tik, ontvang ik van de PS4 het volgende bericht: ‘Kan geen verbinding maken met het Wi-Fi-netwerk. Het Wi-Fi-netwerksignaal is mogelijk te zwak.’ met een foutcode. Bij het testen vindt mijn PS4 wel de SSID, maar staat er achter ‘IP-adres ophalen’ het antwoord ‘Mislukt’.
Als ik dan vervolgens een aantal keer opnieuw de test laat draaien, is de test uiteindelijk succesvol. Dat was in het bijzijn van de monteur een keer gelukt met een lage Mbps-snelheid.
Mijn vraag is: hoe kan dit en vooral…. hoe kan ik dit oplossen?