Beantwoord
Port forwarding in zyxl en asus router achter de modem
Goedendag,
Sins vandaag on line bij t-mobile nu een paar vragen.
Vraag 1:
Voor mijn smart home systeem moet ik port forwarding doen in de modem.
Waar en hoe moet ik dat doen?
De oude instelling in de router was: Port range 27960, Local ip 192.168.1.250, Local Port 80, Protocol both.
Vraag 2:
Ik heb een router in de schuur staan,Bedraat met de modem.
Deze router moet het wifi gaan verzorgen in de tuin/schuur.
wat is het beste om aan te sluiten en moet ik wel of niet het zelfde netwerknaam en wachtwoord geven?
alvast bedankt voor de hulp!
Melvin
Sins vandaag on line bij t-mobile nu een paar vragen.
Vraag 1:
Voor mijn smart home systeem moet ik port forwarding doen in de modem.
Waar en hoe moet ik dat doen?
De oude instelling in de router was: Port range 27960, Local ip 192.168.1.250, Local Port 80, Protocol both.
Vraag 2:
Ik heb een router in de schuur staan,Bedraat met de modem.
Deze router moet het wifi gaan verzorgen in de tuin/schuur.
wat is het beste om aan te sluiten en moet ik wel of niet het zelfde netwerknaam en wachtwoord geven?
alvast bedankt voor de hulp!
Melvin
Beste antwoord door Glassertje
Met vraag 1 kan ik je niet helpen, omdat ik geen Zyxel tot mijn beschikking heb.
Maar wat betreft je 2e vraag snap ik je niet helemaal. Je schrijft dat je router in de schuur staat bedraad met het modem? Welke modem? Als je alleen de router bedoeld en dat de utp kabel van je router naar binnen loopt naar het modem van T-Mobile, kun je 2 dingen doen.
Je kan je router instellen als accesspoint, je router krijgt dan de ip adressen uitgeleverd vanuit het modem en blijven dus in dezelfde range.
Andere optie is door de router in DMZ te zetten, daarmee zet je de router buiten het modem en buiten de firewall. Je router geeft dan de IP-adressen uit en zitten in een andere range.Deze moet je dan wel handmatig veranderen, omdat het modem en de Asus router beide, 192.168.1.* hebben. Je moet de Asus router dus bv 192.168.2.* geven.
Als je er niet zoveel kaas gegeten hebt dan kun je beter de bovenste optie kiezen. Je kan ergens in je Asus router vinden dat je deze ook als accesspoint in kan stellen.
Na dit alles getypt te hebben vraag ik me eigenlijk toch wel af, hoe je het bij je vorige provider had aangesloten? Of is dit een nieuwe opstelling?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.