Beantwoord
Iedere dag wifi slecht rond 16 uur
Al minstens een jaar wordt iedere dag ergens rond 16 uur mijn wifi zeer instabiel en zeer traag. Dit duurt tot middernacht ongeveer. Overdag is het snel en stabiel. Al vele malen contact gehad met de klantenservice en alles wat je zelf maar kan doen, uitgeprobeerd. Er is een wifi-repeater geplaatst (Fritz!) en die is vrij recent vervangen door een nieuwe om te kijken of het probleem daarin zat. Het ging toen eventjes goed (ca 2 weken) en daarna begon het weer. Het zelf resetten van het modem, updates van de repeater, het werkt allemaal even (van een uur tot een dag). Als iemand van T-Mobile het modem diep reset, gaat het iets langer goed, maar ik heb echt geen tijd en zin om iedere week te bellen voor zo'n reset. Ik hou het nu al een paar weken bij en het is echt ergens rond 16 uur dat het gedoe begint. Ben het inmiddels wel zat! Herkent iemand dit? Wat zou er nog meer gedaan kunnen worden?
Beste antwoord door yalerta
Parkiet71 schreef:
Ziggo geeft hier ook problemen, weet ik van buren.
En bij die buren betreft het ook de wifi?
Dit wijst toch meer op een omgevings-probleem in de wifi in plaats van internet capaciteit omdat het sowieso Tmobile en Ziggo betreft die van een andere infra structuur gebruik maken.
Er zit hier in het blok wel iemand die - andere tekst - waarschijnlijk net als wij ook veel wifi problemen ondervond - /andere tekst en in zijn eigen huis vreselijk heeft lopen knutselen om het netwerk daar sterk te krijgen.
Misschien zul je daar zelf ook aan moet gaan denken
Staat er niet ergens een brakke magnetron die rond 4 uur ingeschakeld wordt om wat eten warm te maken en dan alle modems in de war maakt die pas na een reset weer op gang willen komen.
Of komt die buurjongen uit school en gaat aan de gang met Fortnite en heeft daarvoor een routerjte van andere software voorzien en het zendvermogen flink opgejaagd.
Ik probeer hiermee aan te geven dat je soms net iets anders moet kijken en denken. Ook naar mogelijke oorzaken buiten "internet"
Als bekabelen lastig is kunnen soms "powerline" adapters uitkomst bieden.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.