Beantwoord
Websites niet bereikbaar.
Hallo,
Ik hoop dat er iemand is die ons zou kunnnen helpen, wat tot nu toe nog door niemand is gelukt.
Wij hebben internet via T-mobile glasvezel en een website bij mijndomein.nl.
Sinds een paar weken kunnen wij ineens niet meer op de site om te kijken of bewerken.
Volgens T-mobile is de verbinding in orde, kunnen zij gewoon naar de website.
Natuurlijk hebben zij wel gekeken vanaf een ander internet IP-adres, andere tussenstations, routers en glasvezel en niet via onze verbinding.
Mijndomein.nl hebben ook gekeken naar hun zijde en zei kunnen ook op de site en doen zij niet aan blokkades.
Mijn netwerk hier in huis bedraagt meerdere computers, PS3's, een NAS, wifi printer, 7 telefoons via wifi, de T-mobile gateway/router, een switch en nog 3 routers die dienst doen als doen als switches en access points en als laatste nog een eigen DNS server.
Het volgende heb ik zelf geprobeerd.
De glasmodem/router terug naar fabrieksinstellingen. 2x
Computers direct op de gateway.
Met en zonder DNS-server.
Standaard dns adressen, alternatieve.
Statische en dynamische IP-adressen.
Diverse componenten afgekoppeld van het netwerk.
Alle mogelijke combinaties die mogelijk zijn met bovenstaaande geprobeerd en het haalt niets uit.
Het adres is in iedere DNS server combinatie, altijd netjes omgezet naar een IP-adres en werkt dus gewoon zonder problemen.
Mijn netwerk loskoppelen van de gateway en 1 computer via wifi, koppelen met de hotspot van mijn telefoon, resulteert in toegang tot de website.
Wanneer ik die hotspotverbinding via die ene computer deel met de rest van het netwerk, hebben alle computers en telefoons wel toegang tot de website.
Iedere verbinding buiten dit huis (bij familie, notebook van de zaak met eigen dongel, zakelijke vpn verbinding, mobiel internet op de telefoon) werkt gewoon.
Zodra ik de notebook van de zaak verbind met mijn netwerk via wifi en de VPN verbinding heb opgebouwd, is er geen verbinding met de website mogelijk.
De website is een wordpress website, met een paar plugins en verders niets bijzonders.
De plugins zijn uitgeschakeld geweest en heeft geen effect gehad.
Er zijn geen blokkades terug te vinden in de website.
Om de gehele website uit te sluiten, is de index.php hernoemd naar index. Dus zonder extensie.
Dit zorgde ervoor dat de wordpress site niet meer bereikbaar was. Logisch toch?
In plaats daarvan heb ik een index.html geplaatst, wat alleen maar een stukje tekst gaf in een browser.
Ook dit ene bestandje was niet bereikbaar.
Het is dus onmogelijk om via onze internet verbinding thuis, verbinding te maken met onze website.
Sterker nog, alle websites op de webserver van mijndomein met ip-adres 34.240.160.162, zijn voor ons niet bereikbaar.
Het ip-adres reageert ook niet op ping verzoeken.
En ik heb momenteel geen idee, wat ik nog kan doen om erachter te komen waar het probleem zit.
Ik hoop dat er iemand is die ons zou kunnnen helpen, wat tot nu toe nog door niemand is gelukt.
Wij hebben internet via T-mobile glasvezel en een website bij mijndomein.nl.
Sinds een paar weken kunnen wij ineens niet meer op de site om te kijken of bewerken.
Volgens T-mobile is de verbinding in orde, kunnen zij gewoon naar de website.
Natuurlijk hebben zij wel gekeken vanaf een ander internet IP-adres, andere tussenstations, routers en glasvezel en niet via onze verbinding.
Mijndomein.nl hebben ook gekeken naar hun zijde en zei kunnen ook op de site en doen zij niet aan blokkades.
Mijn netwerk hier in huis bedraagt meerdere computers, PS3's, een NAS, wifi printer, 7 telefoons via wifi, de T-mobile gateway/router, een switch en nog 3 routers die dienst doen als doen als switches en access points en als laatste nog een eigen DNS server.
Het volgende heb ik zelf geprobeerd.
De glasmodem/router terug naar fabrieksinstellingen. 2x
Computers direct op de gateway.
Met en zonder DNS-server.
Standaard dns adressen, alternatieve.
Statische en dynamische IP-adressen.
Diverse componenten afgekoppeld van het netwerk.
Alle mogelijke combinaties die mogelijk zijn met bovenstaaande geprobeerd en het haalt niets uit.
Het adres is in iedere DNS server combinatie, altijd netjes omgezet naar een IP-adres en werkt dus gewoon zonder problemen.
Mijn netwerk loskoppelen van de gateway en 1 computer via wifi, koppelen met de hotspot van mijn telefoon, resulteert in toegang tot de website.
Wanneer ik die hotspotverbinding via die ene computer deel met de rest van het netwerk, hebben alle computers en telefoons wel toegang tot de website.
Iedere verbinding buiten dit huis (bij familie, notebook van de zaak met eigen dongel, zakelijke vpn verbinding, mobiel internet op de telefoon) werkt gewoon.
Zodra ik de notebook van de zaak verbind met mijn netwerk via wifi en de VPN verbinding heb opgebouwd, is er geen verbinding met de website mogelijk.
De website is een wordpress website, met een paar plugins en verders niets bijzonders.
De plugins zijn uitgeschakeld geweest en heeft geen effect gehad.
Er zijn geen blokkades terug te vinden in de website.
Om de gehele website uit te sluiten, is de index.php hernoemd naar index. Dus zonder extensie.
Dit zorgde ervoor dat de wordpress site niet meer bereikbaar was. Logisch toch?
In plaats daarvan heb ik een index.html geplaatst, wat alleen maar een stukje tekst gaf in een browser.
Ook dit ene bestandje was niet bereikbaar.
Het is dus onmogelijk om via onze internet verbinding thuis, verbinding te maken met onze website.
Sterker nog, alle websites op de webserver van mijndomein met ip-adres 34.240.160.162, zijn voor ons niet bereikbaar.
Het ip-adres reageert ook niet op ping verzoeken.
En ik heb momenteel geen idee, wat ik nog kan doen om erachter te komen waar het probleem zit.
Beste antwoord door Brian
Hi FamSlui, top dat je zelf al zo veel geprobeerd hebt! Ik heb dit issue voorgelegd aan onze netwerkspecialisten maar de trace lijkt zonder problemen ons netwerk uit te komen en stopt in het netwerk van Amazon. Dit ligt letterlijk buiten ons domein en kunnen wij daarom niet verhelpen. Dat je problemen ook ondervind met het gebruik van een VPN lijkt dit te ondersteunen, als er als iets mis zou gaan in ons domein dan zou een VPN dit kunnen verhelpen.
@Pieter_B Recent hebben we inderdaad veel meldingen binnen gekregen, dit bleek een issue aan onze kant en hebben we gelukkig snel kunnen verhelpen. Dat ging om dit topic. Vorige week hebben we weer drie meldingen binnen gekregen (waaronder deze). Op het oog lijken dit vergelijkbare problemen maar de ze zijn in dit geval uiteenlopend en hebben (tenminste voor zover we nu kunnen zien) niet dezelfde oorzaak.
Bekijk origineel@Pieter_B Recent hebben we inderdaad veel meldingen binnen gekregen, dit bleek een issue aan onze kant en hebben we gelukkig snel kunnen verhelpen. Dat ging om dit topic. Vorige week hebben we weer drie meldingen binnen gekregen (waaronder deze). Op het oog lijken dit vergelijkbare problemen maar de ze zijn in dit geval uiteenlopend en hebben (tenminste voor zover we nu kunnen zien) niet dezelfde oorzaak.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.