Beantwoord
wan connectie valt weg
ik heb nu een paar maanden een abonnement mij T-Mobile en ben kwa snelheid zeer tevreden.
alleen heb ik iedere dag ongeveer 5-15 min geen internet. Dit komt omdat mijn wan verbinding er gewoon uitvliegt. Ik heb hierover contact opgenomen met jullie klanten service en hier is mij duidelijk gemaakt dat ik teveel apparaten op mijn lan 1 poort heb aangesloten.
Om mijn netwerk even uit te leggen. Ik heb op de lan een poort een switch aangesloten waar in totaal 11 connecties op zitten. Denk hier aan een server met esxi (vmware) waarbij iedere vm een apart IP toegediend krijgt dit zijn er in totaal 5. Ook heb ik mijn eigen pc en meestal een laptop op deze poort zitten en natuurlijk een AP (acces point) aangezien de modem van t-mobile zelf zeer slecht wifi bied.
Nu is mij dus duidelijk gemaakt dat deze apparaten samen met normale smartphones en eventueel een laptop teveel netwerk verkeer is voor deze draytek router (draytek vigor 2132f). zelf vind ik dit vrij raar aangezien dit redelijk normale verwachtingen zijn voor een modem/router. Vooral aangezien ik een 750/750mbit connectie afneem van jullie.
Ik vroeg me af of hier toevallig een oplossing voor te vinden is.
alleen heb ik iedere dag ongeveer 5-15 min geen internet. Dit komt omdat mijn wan verbinding er gewoon uitvliegt. Ik heb hierover contact opgenomen met jullie klanten service en hier is mij duidelijk gemaakt dat ik teveel apparaten op mijn lan 1 poort heb aangesloten.
Om mijn netwerk even uit te leggen. Ik heb op de lan een poort een switch aangesloten waar in totaal 11 connecties op zitten. Denk hier aan een server met esxi (vmware) waarbij iedere vm een apart IP toegediend krijgt dit zijn er in totaal 5. Ook heb ik mijn eigen pc en meestal een laptop op deze poort zitten en natuurlijk een AP (acces point) aangezien de modem van t-mobile zelf zeer slecht wifi bied.
Nu is mij dus duidelijk gemaakt dat deze apparaten samen met normale smartphones en eventueel een laptop teveel netwerk verkeer is voor deze draytek router (draytek vigor 2132f). zelf vind ik dit vrij raar aangezien dit redelijk normale verwachtingen zijn voor een modem/router. Vooral aangezien ik een 750/750mbit connectie afneem van jullie.
Ik vroeg me af of hier toevallig een oplossing voor te vinden is.
Beste antwoord door joopderooij
Brian schreef:
Hi @joopderooij , oei dat is zeker niet de bedoeling! Even dubbelcheck, je hebt het over WAN, werkt je Wifi nog wel op het moment dat het gebeurt? Onze technische dienst is op dit moment je verbinding aan het monitoren, ik houd het vanuit hier ook even de gaten en ik houd je op de hoogte!
Brian, prima dat je reageert en dank voor je tijd, maar je voedt nu mijn frustratie en bewijst wederom dat er niet goed geluisterd/gelezen wordt. Of dat er wat meer kennis nodig is...
Als ik aangeef dat mijn WAN-adres/ connectie naar buiten wegvalt dan werkt de wifi uiteraard ook niet.....
Goede nieuws echter tot dusver is dat de verbinding nu zo'n 105 uur in de lucht is.
Het enige wat ik heb gedaan was IPv6 uitschakelen.(linksboven in het dashboard, IPv6 logo aanklikken..ook handig als je je router wil resetten van afstand 😉 )
Staat nu uit.
Toeval ?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.