Beantwoord
Eigen mail server port 25
Ik wil graag zoals bij iedere andere provider mijn eigen mail server thuis gebruiken. Ik wil geen enkele port blocking op mijn aansluiting. Iets met net neutraliteit enzo....
Beste antwoord door Pilovali
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,
De meeste providers blokkeren poort 25 (en een paar andere). Dit mag omdat het hun eigen netwerk beschermt. Dit staat ook in de voorwaarden:
Je kunt proberen om de mail server op poort 465 te draaien. Die wordt meestal niet geblokkeerd en werkt ook prima.
Bekijk origineelDe meeste providers blokkeren poort 25 (en een paar andere). Dit mag omdat het hun eigen netwerk beschermt. Dit staat ook in de voorwaarden:
Bescherming van jou en het netwerk
T-Mobile Thuis gebruikt op het e-mailplatform filters en checks om computervirussen, malware (bestandjes die schade kunnen
toebrengen) en spam (ongevraagde e-mails) tegen te gaan. Als T-Mobile Thuis hier niets tegen doet, kun je slachtoffer worden van
virus- en malware-aanvallen. Deze aanvallen vormen een bedreiging voor je internetveiligheid en gebruikservaring. Bijvoorbeeld
omdat je mailbox helemaal volloopt, maar ook omdat het netwerk dan een heel stuk trager wordt door al het onnodige verkeer.
Daarnaast heeft T-Mobile Thuis aan de randen van het telecomnetwerk zogenaamde “windows systeempoorten” dichtgezet om te voorkomen dat deze poorten kunnen worden misbruikt door aanvallen van buitenaf. Ook dit wordt gedaan om jou en ons netwerk te beschermen.
Je kunt proberen om de mail server op poort 465 te draaien. Die wordt meestal niet geblokkeerd en werkt ook prima.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.