Skip to main content

KLACHT Odido internet en TV

• is een Top Poster
  • 6 reacties

Geachte, 

Tot mijn zeer grote frustratie en uit wanhoop ben ik op deze pagina beland. Dit nadat ik eerder op 2 en 12 juni jl, een officiële klacht had ingediend en beide klachten (met dezelfde inhoud) een bevestiging kregen en binnen 6 dagen beantwoord zouden worden. Schandalig dat er nog steeds geen response is. Bij tussentijds informeren naar de status bij de ODIDO klantenservice werd aangegeven dat de betreffende medewerker zou escaleren en dit per mail aan mij zou bevestigen. Resultaat? Ook nu weer niets ontvangen. (De gesprekken worden opgenomen dus bij het terugluisteren zou Odido zich moeten schamen). 

DE KLACHT:

• Datum: 2025-06-12 06:09:56
  • Aanhef: Meneer
  • Terugbelnummer: 
  • Bijlages: 
  • Onderwerp van je vraag: Anders - ConsumentInternet
  • Je bericht aan Odido Beste,
  •  
  • Inmiddels ben ik terug van ons verblijf in het buitenland en heb ik nog steeds geen reactie terug op de door mij ingediende klacht op 2 juni jl. ingediend via dit zelfde formulier en op dezelfde wijze.  

De ingediende klacht / het bericht op 2 juni jl. kreeg van jullie onderstaande registratie;

Kenmerk: 78104278/2025-06-02 12:20:36

Zojuist, 12 juni 2025, ontving ik ook nog eens de bijgevoegde melding in mijn mailbox. (Dat de aanvraag van de FatBoy lampen mislukt was omdat mijn abonnement niet zou bestaan). Dit terwijl deze 2 FatBoy lampen, toch echt bij de actie en het abonnement behoren welke ik op 10 mei in de Odido winkel te Tilburg had afgesloten en welke ik schriftelijk bevestig kreeg en als bijlage had bijgevoegd bij mijn klacht op 2 juni jl. 

• Kortom, graag ontvang ik ZSM een inhoudelijke reactie van u op mijn klacht(en). 

Om dit door u ontstane probleem op te lossen zou het uitvoeren van de navolgende stappen het juiste zijn;

• Zie ik graag dat er geen (dubbele) kosten in rekening gebracht worden voor al deze ellende en miscommunicaties door jullie toedoen; 

Zie ik graag per direct het abonnement ingaan zoals op 10 mei jl. overeengekomen en afgesloten in de Odido winkel in Tilburg, met daarbij de kortingen en acties toegepast, waarvan ik het contract als bijlage in de voorgaande klacht / mail op 2 juni jl. had bijgevoegd;

Zie ik graag de ontvangst van de daarbij behorende FatBoy lampen, welke bij de actie behoren;

Zie ik graag de toegezegde 30 euro compensatie tegemoet welke door de klantenservice op 29-05 jl. aan mij is toegezegd (en per mail werd bevestigd) na al deze ellende (3 maal voor niets een dag thuis afwachten op een monteur die never nooit kwam en ons liet zitten!!!);

Zie ik graag de korting voor het thuisvoordeel toegepast ivm een lopend ODIDO telefoonabonnement van mijn vrouw.
  •  
  • Zie ik graag WEDEROM het Klik & Klaar abonnement beëindigd omdat Klik & Klaar hier niet werkt en geen dekking heeft. Ondanks dat het me werd aangesmeerd en vervolgens toen het niet bleek te werken.. er verbazing was dat dit door Odido was aangesmeerd terwijl men wist dat er geen dekking was hiervoor en dit was werd bevestigd nadat ik na aansluiten contact zocht en jullie eigen klantenservice verbaasd was dat me dit abonnement niet was ontraden. 

• UPDATE Nadat ik dinsdag 17 juni jl. opeens een bericht kreeg dat mijn factuur voor Klik en Klaar klaar stond.. ontplofte ik andermaal!! Dit zou nml opgezegd worden / zijn door jullie ivm niet werkend!!! De dame van de klantenservice heeft dit alsnog met terugwerkende kracht opgezegd. Hierbij een QR ontvangen om het eea retour te sturen, ECHTER, door haar werd toegezegd dat ze de 20 euro van Klik & Klaar zou crediteren. Desgevraagd of ze dit per mail kon bevestigen, gaf ze aan dat ‘een manager’ hierover moest beslissen en ik dit daarna pas bevestigd zou krijgen per E-Mail. Tot op heden 0 response.

Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt in mijn leven en contacten met een dienstverlende organisatie zoals ODIDO. Bovenstaande is een beknopte samenvatting van een hoop stress, onwijs veel belletjes, irritatie en frustratie. 

Veel en vaak aan de lijn gehangen met de klantenservice maar niemand die daadwerkelijk helpt met een structurele oplossing. Het blijft hangen bij de klantenservice soldaten maar bereikt nimmer iemand die erover gaat. 

•  

• Ben het meer dan zat en wil het opgelost hebben!!

Uitgelichte reactie

20 juni 2025

Hai ​@Leelee, welkom op onze community.

Dank je wel voor uw uitgebreide bericht en het delen van uw ervaring. Allereerst wil ik, namens heel Odido, mijn oprechte excuses aanbieden voor de situatie waarin je je bevindt en de manier waarop dit de afgelopen tijd is verlopen. Dit is absoluut niet de service die je van ons mag verwachten. Ik heb de situatie zorgvuldig doorgenomen en zie dat er helaas meerdere momenten zijn geweest waarop het aan een tijdige en heldere opvolging vanuit onze kant heeft ontbroken. Dat betreuren we ten zeerste. Je heeft recht op duidelijke communicatie, correcte afhandeling van klachten en het nakomen van afspraken en daar zijn we in jou geval tekortgeschoten.

Ik kijk dit graag voor je na in mijn systeem. Zou je voor mij je community profiel willen aanvullen met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Die heb ik namelijk nodig voor de verificatie en zo kan ik je abonnement omhoog halen. Geef je mij een seintje in dit topic als je dit gedaan hebt? Alvast bedankt en nogmaals mijn excuses!

11 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 20 juni 2025

Hai ​@Leelee, welkom op onze community.

Dank je wel voor uw uitgebreide bericht en het delen van uw ervaring. Allereerst wil ik, namens heel Odido, mijn oprechte excuses aanbieden voor de situatie waarin je je bevindt en de manier waarop dit de afgelopen tijd is verlopen. Dit is absoluut niet de service die je van ons mag verwachten. Ik heb de situatie zorgvuldig doorgenomen en zie dat er helaas meerdere momenten zijn geweest waarop het aan een tijdige en heldere opvolging vanuit onze kant heeft ontbroken. Dat betreuren we ten zeerste. Je heeft recht op duidelijke communicatie, correcte afhandeling van klachten en het nakomen van afspraken en daar zijn we in jou geval tekortgeschoten.

Ik kijk dit graag voor je na in mijn systeem. Zou je voor mij je community profiel willen aanvullen met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Die heb ik namelijk nodig voor de verificatie en zo kan ik je abonnement omhoog halen. Geef je mij een seintje in dit topic als je dit gedaan hebt? Alvast bedankt en nogmaals mijn excuses!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 juni 2025

Dank voor de reactie allereerst. Ik heb de gevraagde gegevens aangevuld. (Mijn profiel).

Bijgevoegd het contract, overeengekomen in de Odido in Tilburg en waarvan ik ik graag wil dat deze zoals overeengekomen wordt overgenomen..

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2433 reacties
  • 21 juni 2025

Hoi ​@Leelee, super bedankt! Ik mis dan alleen je huisnummer nog, zou je dit in je profiel willen plaatsen? Dan is de verificatie compleet en kan ik direct voor je aan de slag! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 21 juni 2025

Aangevuld! 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 23 juni 2025

Hey ​@Leelee, bedankt voor het aanvullen.

Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter valt mij wel iets op. Er is op 09-05 een abonnement telefonisch bij ons afgesloten, dat is het abonnement want nu ook actief is. Daarna zie ik een nieuwe aanvraag in het systeem staan op 10-05, deze is inderdaad in 1 van onze winkels afgesloten. Hierna zijn er geen handelingen meer uitgevoerd op het eerder afgesloten abonnement waardoor het nieuwe abonnement direct wordt afgewezen omdat er een dubbele bestelling op hetzelfde adres is aangevraagd. Kan je mij hier wat meer over vertellen?

Daarnaast zie ik wel dat de vergoeding van € 30 is goedgekeurd en deze zal bij een volgende betaalcyclus worden verrekend.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 juni 2025

Goedemorgen Tommie,

Omdat Klik & Klaar tot twee maal niet werkte ( 2 x afgesloten en 2 keer meteen weer beëindigd met creditering) werd in 1 van de voorstellen telefonisch, het abonnement aangeboden (internet 1GBS) zonder televisie.

Daarbij werd expliciet gezegd dat dit abonnement altijd te wijzigen was en te annuleren op het moment dat het niet in gebruik werd genomen! 

In de Odido winkel heb ik op de dag van afhalen met de medewerker staan praten en het probleem nog eens uitgelegd. Die gaf aan dat 1GBS in de praktijk niet haalbaar is en er betere abonnementen zijn met bijvoorbeeld internet 400, TV en die 2 fatboy lamlen erbij. 

Hij gaf desgevraagd aan dat het abonnement wat ik op zou halen, per direct door hem geannuleerd zou worden en er geen kosten aan vast zouden zitten omdat het abonnement niet was gebruikt. Ik heb het pakket welke via de telefonische klantenservice in Tilburg werd afgeleverd ook niet meegenomen verder.  

De apparaten behorende bij het nieuwe abonnement in de Odido winkel afgesloten zou ik thuisgestuurd krijgen, hetgeen ook is gebeurd na enkele dagen. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 juni 2025

Kortom, ik wil het abonnement welke 10 mei in de Odido, fysiek is afgesloten, afnemen. 

De internetsnelheid komt hier niet boven de 300… Dus wat dat betreft klopte het wat de verkoper mij adviseerde, waarmee hij de eerste was na vele telefoongesprekken die wél een oprecht en kloppend advies gaf. 

Er is overigens tweemaal een compensatie toegekend. Eenmaal een bedrag van 30 euro… (omdat we drie maal een volle werkdag voor niets hebben gewacht op een monteur die driemaal niet kwam opdagen ondanks een geplande afspraak) en 26 euro omdat Odido het Klik en Klaar abonnement niet had beëindigd zoals verzocht... 

Kortom, maandenlang gepruts en ontzettend veel ergernis verder, ben je de laatste strohalm. Dat Odido niet eens de moeite neemt om op twee officiële klachten te reageren, is daarnaast écht het toppunt in deze soap. 

Ik hoor graag van je!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 25 juni 2025

Hey ​@Leelee, ik begrijp je hierin volkomen.

Echter zijn er een aantal problemen in dit scenario. De medewerker in de winkel had de eerste aanvraag moeten annuleren, dit is niet gebeurd. En een 1 jarig contract kunnen we niet omzetten naar een 2 jarig contract.

De enige optie op dit moment is om je huidige contract uit coulance op te zeggen (dit kan echter alleen telefonisch) en dan een nieuw contract aangaan voor 2 jaar met alle gewenste opties. Dan kan ik de Fatboy lampen voor je proberen te regelen uit coulance, mits dit nog mogelijk is. Hier zit een periode aan vast en de voorraad moet er ook zijn. Dus ik ben in die zien gebonden. 

Als je een nieuw contract aanvraagt dan kom je wel minimaal 14 dagen zonder internet te zitten, dat is natuurlijk ook niet gewenst. Dit komt omdat de lijn vrijgegeven moet worden en opnieuw gekoppeld moet worden aan de nieuwe aanvraag. Daarnaast moet het appraatuur ook retour. 

Ik wil heel graag met je meedenken maar aan alles zit wel een nadeel in dit geval. Is er een andere manier hoe ik dit toch recht met je kan trekken?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 25 juni 2025

Goedemorgen, dit meen je….. Ik weet niet eens hoe mijn abonnement van een jaar eruit ziet en wat dit grapje maandelijks gaat kosten? Ik heb nooit een contract ontvangen hiervan! 

Ik ga er iig vanuit dat er in dit contract een heel jaar een korting is opgenomen. Ik betaal nu voor een internet limiet waar ik in de verste verte niet eens aan kom…

Die twee lampen had ik aan mijn dochter beloofd en dat is wel het minste wat ze op kunnen sturen na al dit geneuzel.

Ik waardeer jouw interventies maar ik verbaas me echt enorm over wat hier allemaal heeft plaatsgevonden!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 juli 2025

Stopt de service hier? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 11 juli 2025

Hey ​@Leelee, we hebben je op 09-05 een e-mail gestuurd met de overeenkomst, uiteraard heb je op dit abonnement ook de welkomstkorting. 

De eerste 6 maanden glasvezel voor € 30. Na die 6 maanden zal het € 40 zijn met klantvoordeel eraf. Je hebt voor 1 Gb gekozen in dit abonnement. Je geeft aan dat je de snelheid niet behaald, is dit bekabeld of via wifi? Als dit via wifi is zou je een een bekabelde speedtest willen uitvoeren met minimaal een Cat5e kabel of hoger? Ik ben benieuwd of je dan wel de juiste snelheid behaald.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen