Skip to main content
Beantwoord

Phishing

Hallo allemaal,

op 1 mars 20:56 heb ik een mogelijke poging tot oplichting. Door telefoon nummer 06 43 80 05 41 was ik gebeld maar ik heb niet geantwoord omdat ik was niet beschikbaar omdat was ik bij een restaurant. Dan kom ik thuis zie ik dat iemand heeft en voicemail heeft gelaten en ik hoor een robot die zegt dat ik wordt naar een “mederwerker” verbonden en als ik geen verificatie doet wordt mijn simkaart geblokkeerd worden dan kan ik niet bellen en internetten. Ik wil graag weten als dit was echt Odido maar denk ik niet want het is en 06 nummer. Ook wil ik weten als iemand anders was opgelicht door deze groep van indianen die wilt de geld van Nederlanders

dank u 

nyfaria

Beste antwoord door rvk01

eric schreef:

Onzin telefoontje, ik heb het nummer "teruggebeld " en hoor dan 'dit nummer is niet in gebruik'.

Dit soort gesprekken worden opgezet vanuit het buitenland.  Daar zijn providers die geen check doen op het nunmer wat als "beller" gebruikt wordt. De hackers kunnen dus gewoon bellen naar jou met een 06, 010 of zelfs het nummer van een bank.

En mocht je teruggebeld worden... niet in paniek schieten... gewoon geen persoonlijke gegevens doorgeven en als ze zeggen dat dat nodig is, dan kun je ook altijd zeggen dat je je persoonlijk wilt legitimeren in een van de Odido Shops.

Het enige moment dat je gegevens door kunt geven is als jij zelf degene bent die hun belt, en dat is dan zodat zij weten met wie ze spreken.

Zie overigens ook de site over phishing op Odido.

Onderstaand zal je dus bekend voorkomen 😉 Het verificatie verhaal is dus gewoon onzin.

https://www.odido.nl/phishing

Let op: fraudeurs aan de telefoon.

Klanten laten ons weten dat ze gebeld worden door mensen die zich voordoen als medewerkers van Odido. Ze geven aan dat je simkaart gevalideerd moet worden of dat je meteen moet overstappen naar een eSIM om afsluiting te voorkomen. Dit klopt niet.

We vragen je nooit om je simkaart te valideren of over te zetten via een telefoontje. Fraudeurs proberen zo toegang te krijgen tot je gegevens.

Wat je kan doen.
Word je gebeld en vertrouw je het niet? Hang op. Bel daarna zelf naar Odido Service. We zijn er voor je.

Bekijk origineel

2 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8868 reacties
  • 1 maart 2025

Onzin telefoontje, ik heb het nummer "teruggebeld " en hoor dan 'dit nummer is niet in gebruik'.

Dit soort gesprekken worden opgezet vanuit het buitenland.  Daar zijn providers die geen check doen op het nunmer wat als "beller" gebruikt wordt. De hackers kunnen dus gewoon bellen naar jou met een 06, 010 of zelfs het nummer van een bank.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1045 reacties
  • Antwoord
  • 1 maart 2025
eric schreef:

En mocht je teruggebeld worden... niet in paniek schieten... gewoon geen persoonlijke gegevens doorgeven en als ze zeggen dat dat nodig is, dan kun je ook altijd zeggen dat je je persoonlijk wilt legitimeren in een van de Odido Shops.

Het enige moment dat je gegevens door kunt geven is als jij zelf degene bent die hun belt, en dat is dan zodat zij weten met wie ze spreken.

Zie overigens ook de site over phishing op Odido.

Onderstaand zal je dus bekend voorkomen 😉 Het verificatie verhaal is dus gewoon onzin.

https://www.odido.nl/phishing

Let op: fraudeurs aan de telefoon.

Klanten laten ons weten dat ze gebeld worden door mensen die zich voordoen als medewerkers van Odido. Ze geven aan dat je simkaart gevalideerd moet worden of dat je meteen moet overstappen naar een eSIM om afsluiting te voorkomen. Dit klopt niet.

We vragen je nooit om je simkaart te valideren of over te zetten via een telefoontje. Fraudeurs proberen zo toegang te krijgen tot je gegevens.

Wat je kan doen.
Word je gebeld en vertrouw je het niet? Hang op. Bel daarna zelf naar Odido Service. We zijn er voor je.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen