Sinds kort lukt de backup in de cloud niet meer. Gebruik Acronis home office en bij controle's blijkt de poort 55556 geblokkeerd te zijn. Wanneer ik de firewal op pc en router uitschakel, werkt het nog steeds niet. Acronis verwijst me door naar de provider. Heeft voorheen altijd goed gewerkt bij Tweak en na overstap naar Odido heeft het waarschijnlijk 14 dagen gewerkt en daarna niet meer. Iemand een idee hoe dat kan? Modem is een zyxel T56, aansluiting is glasvezel.
problemen met cloud backup door een port blokkering
Beste antwoord door Fredvb
Ik gok dat de hostname cloud-rs-eu1.acronis.com (of eu2, eu3) is. Roep maar als ik het mis heb.
Zie https://kb.acronis.com/content/4350
harmenzo@odido:~$ traceroute -T -O info -p 55556 cloud-rs-eu1.acronis.com
traceroute to cloud-rs-eu1.acronis.com (45.11.129.80), 30 hops max, 60 byte packets
1 fritz.box (192.168.178.1) 0.595 ms 0.530 ms *
2 1-70-212-87.ftth.glasoperator.nl (87.212.70.1) 3.831 ms 4.010 ms *
3 10.10.16.249 (10.10.16.249) 12.081 ms 10.10.14.249 (10.10.14.249) 12.749 ms *
4 10.10.12.73 (10.10.12.73) 13.097 ms * *
5 10.226.4.3 (10.226.4.3) 12.953 ms * *
6 * * *
7 80.249.215.35 (80.249.215.35) 11.013 ms * *
8 10.2.254.4 (10.2.254.4) 19.448 ms * *
9 * * *
10 45.11.129.80 (45.11.129.80) <syn,ack> 18.022 ms * *
Bij mij is dus niks geblokkeerd (eu2 en eu3 ook niet). Traceroute onder linux vertelt je bij een geblokkeerde route het meeste. We kunnen eventueel ook andere alternatieven voor tracert onder windows bespreken als je wilt. Maar je kunt ook eerst telnet proberen:
harmenzo@odido:~$ telnet cloud-rs-eu1.acronis.com 55556
Trying 45.11.129.80...
Connected to cloud-rs-eu1.acronis.com.
Escape character is '^]'.
^]
telnet>
Connection closed.
Of gebruik de Acronis Cloud Connection Verification Tool (te vinden via bovenstaande link).
Dank je Harmenzo, klopt allemaal wat je zegt. Ik had al telnet gedaan en acronis cloud verification. Die gaven aan dat port 55556 niet bereikbaar was. Zojuist heb ik het modem omgeruild met mijn modem van thuis, en het werkte. Modem teruggewisseld en het werkte weer . NAS aangesloten en het werkte niet meer. Bleek dat de nas de poorten in beslag nam voor ftp. Aangepast en het werkt weer.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.