Goedemiddag,
ik wil even mijn beklag doen over het product T-Mobile thuis. We zijn onlangs overgestapt van KPN glasvezel naar T-mobile, mede doordat de geadverteerde internetsnelheid bij T-mobile hoger lag voor een soortgelijke maandprijs.
Nou moet ik zeggen dat (nadat ik zelf nog een keer alles nagelopen ben en aangepast heb) de downloadsnelheid ook echt hoger is geworden dan wat we gewend waren bij KPN.
Verder is de totale beleving echter zeer bedroevend en ik zal dan ook niemand adviseren deze overstap te maken. Netflix en Youtube zijn niet meer via de box te bedienen, maar hiervoor heb ik een chromecast moeten aansluiten op de TV.
Opnemen en terugkijken is bij KPN ook veel makkelijker en kan bij meer zenders dan dat het nu bij T-mobile kan.
Internet is dan wel sneller, alleen het bereik van de wifi is beperkt. Waardoor ik niet eens in de hele woonkamer wifi ontvangst heb. Hierdoor heb ik inmiddels 2 wifiversterkers van T-mobile aan het pakket kunnen toevoegen. Eventuele lagere maandkosten t.o.v. KPN zijn hiermee ook grotendeels verdwenen.
Bijkomend is dat de apparaten soms wel verbonden zijn met het signaal (volle sterkte door de versterkers) maar dat er dan geen internet is. Altijd handig tijdens een Teams-vergadering, waarbij dan alles vasthangt en je geen kant meer opkunt. Rebooten van je router is dan je einige redmiddel.
De overstap van KPN naar T-mobile is ook niet goed gelopen door een fout bij T-mobile en daardoor is de ingangsdatum (overigens zonder mijn toestemming of weten) verplaatst van 17-8 naar 10-10. Dat wil dus zeggen dat we nog 2 maanden langer aan dit pakket vastzitten, Terwijl als ik dit geweten had ik alsnog binnen 2 weken afscheid had kunnen nemen van dit pruts-pakket.
Kortom een negatieve ervaring met T-mobile Thuis. En u aftellen totdat we onder het contract uit kunnen.