Skip to main content
Beantwoord

wat is de meeste recente firmware van de zyxel ex5601 t1

Toon eerste reactie

38 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 10 april 2024

@Igor.wage Ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst! Ik verwacht dat je de update later op de middag ontvangt.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 10 april 2024

Beste Teresa, ik zou mij ook graag aanmelden voor de firmware upgrade. Groetjes

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 13942 reacties
  • 11 april 2024

Ik heb je op de lijst gezet @PiotrSzczot. De firmware zal, door afwezigheid, maandag geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 19 april 2024

Beste mensen,

Sinds een paar dagen heb ik ook een Zyxel T56.

Modelnaam EX5601-T1

Firmware-versie V5.70(ACEA.0) T56C_b10_0130

Dezelfde problemen spelen hier ook. Het vervelendst vind ik dat de controller van de Daikin airco niet meer wil connecten.

Mijn workaround werkt nu wel, ik heb een set powerline adapters aangesloten en daar de airco module mee verbonden.

Maar desondanks wil ik wel dat het ook werkt zonder deze powerline truc. Hopelijk kan er iets met de firmware gedaan worden, hoewel ik al versie 10 heb.

Groet, Ivo.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1953 reacties
  • 20 april 2024

Hi @IMS Superfijn dat je ook een workaround hebt gevonden! Het probleem zou echter met de nieuwe firmware opgelost moeten worden. Zou je voor de zekerheid willen controleren of de juiste firmware goed is doorgeladen naar het modem?

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 20 april 2024

Hoi, ik weet niet of het de juiste is, zie afbeelding gemaakt op 20 april, 12:41h

Deze firmware (b10-0130) zit er al een paar dagen in. Deze voorkomt niet het probleem dat mijn Daikin airco niet kan koppelen met mijn huisnetwerk.

Groet, Ivo.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1790 reacties
  • 21 april 2024

Hoi @IMS,

Als het niet met de firmware te maken heeft, ligt het misschien aan WPA 3 en/of WiFi 6. 

WPA3 kun je uitzetten door op het modem (192.168.1.1) naar Netwerkinstelling > Draadloos te gaan. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 21 april 2024

Hoi TMTV,

Bedankt voor deze tips.

Terugzetten naar WPA2 maakte geen verschil.

Het WiFi6- verhaal had ik al eens geprobeerd, maar ik loop het nogmaals na.

Groeten,

Ivo.

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 21 april 2024

Het protocol stond zoals hier aangevinkt is. Is dat de juiste?

Met vriendelijke groeten, Ivo,

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1790 reacties
  • 21 april 2024

@IMS Ja, WiFi 6 is ax, dus als je b/g/n kiest, zit je goed. Heb je dit ook gedaan voor 5GHz?

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 22 april 2024

@TMTV ,

De 5GHz wil ik eigenlijk op WiFi 6 laten omdat de iPad’s en telefoons op dit kanaal werken.

De Daikin WiFi- controller -die niet wil connecten met de Zyxel- heeft alleen 2.4 GHz ontvangst, geen 5 GHz.

Groeten,

Ivo.

Beste mensen van Odido,

Sinds vandaag nieuwe klant met een Zyxel EX5601-T1 met nog firmware b6_1006.

Ik zou ook graag de nieuwe b10 firmware willen.

Groeten,

Sjaak

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21024 reacties
  • 22 april 2025

Hallo ​@Sjaak zonder trekhaak 

Je router zal vannacht vanzelf bijgewerkt worden naar de nieuwste firmware ✅

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen