Skip to main content

problemen met router en Daikin internet adapter

  • 14 March 2024
  • 24 reacties
  • 283 Bekeken

Hallo,

Sinds mijn overgang naar Odido kan ik geen verbinding krijgen met de Daikin internetadapter (BRP069A62). Alleen de router is gewijzigd. Volgens Daikin moet de router open gezet worden om een nieuw IP-adres aan de router toe te kennen. De adapter wordt wel gezien in mijn netwerk maar kan niet geregistreerd worden. Wat moet/kan ik doen?

groetjes,

Louis

24 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LouisD 

Is er een mogelijkheid om de adapter te voorzien van een reset zodat alle gegevens gewist worden? Verbonden apparaten verkrijgen automatisch de IP instellingen van de router.

Hallo,

Dat heb ik al gedaan, terug naar de fabrieksinstellingen. Ook de warmtepomp gereset, spanningsvrij voor enkele minuten.

groetjes,

Louis Derks

Reputatie 7
Badge +9

Hey @LouisD, wellicht ligt het aan een bug op de huidige firmware. Ik heb je op de lijst gezet zodat de nieuwe firmware eerder gepushed wordt naar het modem, ik gok vandaag al. Het internet zal tijdens het updaten ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware, B10, op het modem. Kan je dan een terugkoppeling geven of je een verbinding tot stand krijgt? 

Hallo,

Ik wacht af, nog niks gebeurt. De huidige firmware is: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

 

vriendelijke groet,

Louis Derks

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @LouisD, fijn dat je het hebt nagekeken! Het is ons gisteren niet meer gelukt om je firmware te updaten. Ik verwacht dat je kort na het weekend alsnog de update ontvangt.

Dit komt helemaal goed, wij gaan hier voor je achteraan! 🙂

Hallo,

 

De upgrade is geïnstalleerd: versie V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

De Daikin interface heeft nu wel het goede adres (ik kan het echter nog niet instellen/registreren). Ik neem nog even contact op met de leverancier.

 

met vriendelijke groet,

Louis Derks

Hallo,

 

Het werkt weer. De upgrade installeren was nodig maar ook:

verwijderen van de daikin app en opnieuw installeren

ontkoppelen en weer koppelen van de unit

 

met vriendelijke groet,

Louis

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @LouisD. Ik ben blij om te horen dat alles weer werkt! 

Hallo,

Sinds mijn overgang naar Odido kan ik geen verbinding krijgen met de Daikin internetadapter (BRP069A62). Alleen de router is gewijzigd. Volgens Daikin moet de router open gezet worden om een nieuw IP-adres aan de router toe te kennen. De adapter wordt wel gezien in mijn netwerk maar kan niet geregistreerd worden. Wat moet/kan ik doen?

groetjes,

Louis

Bedankt voor de terugkoppeling @LouisD. Ik ben blij om te horen dat alles weer werkt! 

Beste Tommie ,

ik heb het identieke probleem,

zou je ook voor mij nieuwe firmware op de router kunnen zetten

groet Willem Dick

 

Beste Tommie ,

ik heb het identieke probleem,

zou je ook voor mij nieuwe firmware op de router kunnen zetten

groet Willem Dick

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Willem-D, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Goede morgen,

 

 ook ik heb een Daikin warmte pomp die maar geen up krijgt van de router.

 

kan er gecheckt worden of dit probleem ook op te lossen is door de firmware op de router te updaten?

 

ik lees dat dit een gekend probleem is 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Msdeevy 

Heb je de Zyxel-T56? Alle T56 routers moeten nu beschikken over de nieuwste firmware,heb je de WiFi module op de warmtepomp al eens een reset gegeven en ziet deze het netwerk wel?

Ja idd een T56.

De wifi module is al een aantal maal gereset. 
daarna de connectie met de Daikin werkt, maar van zodra Daikin op odido wifi moet, gooit die eruit.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Msdeevy 

Kan je eens in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Blijft hij nu wel verbonden?

Hallo,

 

ik heb identieke problemen, kunnen jullie de firmware updaten?

 

groet

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @kathelijnjansen 

Kan je eens in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Welke firmware versie staat daar?

En helpt het resetten van de WiFi module op de warmtepomp niet of zoals hierboven staat de beveiliging aanpassen naar WPA2-PSK?

Het lukt niet om in te loggen, heeft telkens weer dat de combinatie niet klopt. Ik betwijfel of hij op het juiste acces point probeert in te loggen.

 

hoe kan ik dat controleren? Het nummer match niet met wat er op de achterkant staat van het kastje. Bijvoorbeeld WX5600-T0

Reputatie 7
Badge +15

@kathelijnjansen

Je logt in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel T50/54/56 staat 

Wij hebben hetzelfde probleem met het koppelen van ons warmtepomp. Hierover contact gehad met Odido en vandaag een nieuwe router gekregen maar helaas werkt dit nog steeds niet. Dit klopt want de software op de nieuwe router is nog steeds verouderd (V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108). 
Zou het fijn vinden om op korte termijn de nieuwe V10 op mijn router te ontvangen zodat ik mijn Daikin warmtepomp kan verbinden met mijn internet. 
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AR1976, welkom op onze Community!

Het modem heeft wat tijd nodig om de update zelf uit te voeren. Ik heb zojuist gekeken en de B10 staat er nu op. Daarnaast heb ik wat instellingen aangepast in het modem. Ik heb Wifi 6 uitgeschakeld, kan je eens kijken of je nu wel verbinding krijgt? 

Dank voor het doorvoeren maar mijn wifi werkt momenteel niet 

Hi @AR1976, welkom op onze Community!

Het modem heeft wat tijd nodig om de update zelf uit te voeren. Ik heb zojuist gekeken en de B10 staat er nu op. Daarnaast heb ik wat instellingen aangepast in het modem. Ik heb Wifi 6 uitgeschakeld, kan je eens kijken of je nu wel verbinding krijgt? 

 

Dank, Wifi werkt weer en de warmtepomp is verbonden 

Reputatie 7
Badge +9

Blij om te horen dat het opgelost is @AR1976, ik wens je nog een fijne avond! 😀 

Reageer